Henkilövaaka

Pitäis saada hyvä henkilövaaka. Tarkkuutta saisi olla siinä 100g, ja tietenkin sitä todellista. Ettei näyttäisi samantien uudelleen punnittaessa kiloa vähempää yms..

Hintaluokka n. 100-200e

Onko mahdottomuus? Merkkejä/putiikkeja?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onko suosituksia? Ostin halvimman tokmannin vehkeen ja jopa on paska. Halusin tarkempaa dataa miten edetään ja parisen viikkoa olen aamupainon ottanut. Alkuun ihmettelin, että miten tuo voi heitellä noin paljon siis pahimmillaan kolme kiloa 24h sisällä. Sapuskat yms. ei nyt kovin tarkkaan ole vielä laitettu, mutta olen aivan varma, että noin paljoa se ei voi heittää, on ne sen verran tontilla.

Sitten hyppäsin vaa'alle paino oli 87.5 --> hyppäsin veks ja takaisin --> sama paino --> kävin hakemassa litran vettä menin uudelleen 92.3 ---> heitin vesipullot pois ja menin uudelleen 88.3 :D. Ei saatana sentään. Sinällään aikalailla se ja sama näyttääkö kilot oikein, kunhan se virhe on aina sama. En olisi uskonut, että noinkin yksinkertainen kapistus voi olla toteutettu noin päin helvettiä. Hintaa oli 20€ ja laatu on tosiaan aikalailla hinnan mukaista.

on tasainen, alkuun saatto olla huonossa paikassa, mutta parin aamun jälkeen vaihdoin sen paikkaa (enkä ole siirtänyt sen jälkeen)ja samassa kohtaakin olen koittanut seistä.

on tasainen, alkuun saatto olla huonossa paikassa, mutta parin aamun jälkeen vaihdoin sen paikkaa (enkä ole siirtänyt sen jälkeen)ja samassa kohtaakin olen koittanut seistä.

Joku maanantai kappale kyseessä? Onko vaihto tai palautusoikeutta jäljellä jos koittaa että onko vaa'assa vika vai näyttääkö toinenkin samalla tavalla.

en oo vielä käynyt kyselemässä vaihtoa. Kuittia ei tietty löytynyt mistään, mutta ostopäivä on tiedossa, joten eiköhän tuo löydy. Wifillä en tee yhtikääs mitään. Mulla on paperi ja kynä. "Treenivihkoon" merkkailen päivämäärän, painon ja päivän jumpan (lähinnä kesto kauanko tuli puuhasteltua)

en oo vielä käynyt kyselemässä vaihtoa. Kuittia ei tietty löytynyt mistään, mutta ostopäivä on tiedossa, joten eiköhän tuo löydy. Wifillä en tee yhtikääs mitään. Mulla on paperi ja kynä. "Treenivihkoon" merkkailen päivämäärän, painon ja päivän jumpan (lähinnä kesto kauanko tuli puuhasteltua)
Ajattelin tuon sopivan hinta ja tarkkuus luokkaan. Wifi oli vaan bonus, tarjosin sillä, kun huomasin miten kätevää on kun kaikki kirjaantuu itsestään. Breueriltä tai Omronilta vois löytyä nuo kriteerit täyttävä n.50 euron luokkaan. Halvempien vaakojen kanssa on ihan arpaa. Mulla on ollut noita kahenkympin vaakoja ja jotkut niistä pitää sen mitä lupaa ja jotkut ei.

edit. niin ei tuo jumpan kestoa siis kirjaa :)

Jep, varmaan jollekkin ihan kätevä väline. Mä rustailen samaan vihkoon kaikki ja on sitten tämmösessä analogisessa mallissa :D. Pitänee saada itsestä sen verran irti, että menee Tokmannille käymään.

Mä vaan jäin ihmettelemään, että miten helvetissä noin yksinkertainen laite voi näyttää mitä sattuu. Olkoonkin halpa.

Periaatteessa yksinkertainen, mutta tarkkuus komponenteissa maksaa. Teollisuuspuolen tavarat tekee samaa mutta hinta moninkertainen. Markkinoilla vaan tunnustellaan mikä on se riittävä mittaustarkkuus ja sen mukasta tavaraa pihalle. Sinänsä mielenkintoinen aihe tuo mittaaminen, että vaikka se vaikuttaa yksinkertaiselta, niin arkisen asian valmistamiseksi on monta asiaa otettava huomioon. Esim painovoima ei ole sama jokapaikassa.

Periaatteessa yksinkertainen, mutta tarkkuus komponenteissa maksaa. Teollisuuspuolen tavarat tekee samaa mutta hinta moninkertainen. Markkinoilla vaan tunnustellaan mikä on se riittävä mittaustarkkuus ja sen mukasta tavaraa pihalle. Sinänsä mielenkintoinen aihe tuo mittaaminen, että vaikka se vaikuttaa yksinkertaiselta, niin arkisen asian valmistamiseksi on monta asiaa otettava huomioon. Esim painovoima ei ole sama jokapaikassa.

Onhan tuo nyt satoja vai peräti tuhansia vuosia vanha keksintö. Mä en todellakaan kelpuuta vastaukseksi komponenttien hintaa. Kyse on kumminkin henkilövaa'asta jonka pitäs olla n.100g tarkkuudella oikeassa, ymmärtäisin hyvin jos puhuttaisiin grammatasosta. Tai edes näyttää se virhe joka kerran samalla tavalla. Henkilövaaka ei kaipaa painovoimakorjauksia tms. Tehdään laite jonka ainoana tarkoituksena on mitata painoa, jota se ei kuitenkaan tee. Siinä ei komponenttien hinnat tai mittauksen vaikeus voi olla selityksenä.

Mä olen itseni 1980-luvulla mittaillut sellaisella analogisella mallilla, joka piti kutinsa (kunhan vaan ymmärsi seistä samassa kohdassa). Pitäs kaivella tuo esiin jostain mökin uumenista.

12100009bc737541878e148b54ea7-orig.jpg

Eikä siis sulle minään kettuiluna, kunhan itsekseni hymähtelen asialle.

Mä olen itseni 1980-luvulla mittaillut sellaisella analogisella mallilla, joka piti kutinsa (kunhan vaan ymmärsi seistä samassa kohdassa). Pitäs kaivella tuo esiin jostain mökin uumenista.

Siinä missä tämä analoginen malli ei todellakaan anna sinulle satojen grammojen tarkkuutta, niin yhden asian tämä kuitenkin tekee hyvin: antaa sen saman painon joka kerta kun astut siihen ("samalla kerralla"), mutta missä se sitten menee pielee, niin siinä, että jos se nyt sattuu olemaan 3 kg pielessä esim. 80 kilon painolla, niin se antaa aina sen kolmen kilon virheen tulokseen...

Mäkin haluaisin henkilövaa'an, joka antaisi tuloksia 100 gramman tarkkuudella ja kun hyppään vaa'alle 100 g enemmän painoa mukanani, niin se paino nousee sen 100 g eikä yhtään enempää tai vähempää. Nykyinen on kanssa tuollainen halvempi malli, jonka tulokset eri mittauskerroilla saattaa heitellä kiloja.. pääseehän sillä toki hehtaarille, mutta ei siitä oikein tarkkaan mittaamiseen ole, ellei jaksa paljon mitata ja keskiarvoistaa.

Juu ei tarvi painovoimakorjausta. Tulipahan nyt vaan mieleen, että asiat on monimutkaisempia, kuin miltä ne näyttää. Komponettien hinta, työn hinta jne.. vaikuttaa siinä mielessä, että rahaa haluavat tehdä nuo valmistajat. Sellanen tuote missä ei tarkkuus ole kovin tärkeää, suurimmalle ostajakunnalle, niin valmistuskustannus karsitaan mahdollisimman alas ja kate ylös.

Juu ei mitään kettuilua napattu. Tää on mielenkiintonen aihe. Sit vielä tuli toi tarkkuus mieleen jos vaaka näyttää 88,1 niin voiko paino olla silloin 88,0 ja 88,2 välillä? Tarkkuuden ilmottamisessakin on jotain konkeloa, liittyen sisäiseen ja ulkoiseen tarkkuuteen. Varmaan tuolla satkun hintaluokalla moni vaaka tekee sen mitä alotuksessa toivottiin.

Tuossa withingsissä muuten onkin näköjään painovoimakorjaus. Perustelevat sillä että ostaja voi olla aika kaukana valmistuspaikasta. Asennon korjaus myös löytyy, eli kun ilmottaa että olet kohtisuorassa, niin näkyy myös 100g lisäys ihan järkevästi tuossa. En nyt tiedä kuinka "Tarkka" tuo sitten on.

Onko suosituksia? Ostin halvimman tokmannin vehkeen ja jopa on paska. Halusin tarkempaa dataa miten edetään ja parisen viikkoa olen aamupainon ottanut. Alkuun ihmettelin, että miten tuo voi heitellä noin paljon siis pahimmillaan kolme kiloa 24h sisällä. Sapuskat yms. ei nyt kovin tarkkaan ole vielä laitettu, mutta olen aivan varma, että noin paljoa se ei voi heittää, on ne sen verran tontilla.

Sitten hyppäsin vaa'alle paino oli 87.5 --> hyppäsin veks ja takaisin --> sama paino --> kävin hakemassa litran vettä menin uudelleen 92.3 ---> heitin vesipullot pois ja menin uudelleen 88.3 :D. Ei saatana sentään. Sinällään aikalailla se ja sama näyttääkö kilot oikein, kunhan se virhe on aina sama. En olisi uskonut, että noinkin yksinkertainen kapistus voi olla toteutettu noin päin helvettiä. Hintaa oli 20€ ja laatu on tosiaan aikalailla hinnan mukaista.
Löysitkö hyvää vaakaa? Olis sellaisen tarve itselläkin. Oma vaaka päätti tänä aamuna seilata sellaisen vajaa 4 kiloa muutaman punnituksen aikana.

Jos vaaka näyttänyt ennen ok, niin sitten patterit vaihtoon.
On koetettu uutta patteria. Itse asiassa sattuneesta syystä noita 20e paskavaakoja löytyy taloudesta kaksi. Mulle riittää ihan hyvin, jos vaaka näyttää sen 100g tarkkuudella eikä sen tarvitse osata tehdä mitään muuta. Vähän vittumaista vain yrittää dieetata, kun eka lukema on 89kg ja risat ja kun et usko siihen itsekään, niin vaaka palkitsee tämän lukemalla 93kg ja risat :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom