Hengitystä ahdistaa koko päivän

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mikä mahtoi olla lopullinen syy BoneFishin oireisiin?

Itsellä on samanlaisia oireita ja perjantaiksi on varattu aika lääkärille.
Aamulla herätessä ei ole minkäänlaisia ongelmia, muttei siinä kauaa mene kun alkaa henkeä ahdistaa. Tätä sitten jatkuu aina nukahtamiseen asti, mutta jossain välissä saattaa hiukan helpottaa. Välillä tuntuu siltä, että on pakko vetää voimakkaasti ilmaa keuhkoihin ja sen jälkeen on taas hetken hyvä olla.

Kerran tuli jo käytyä lääkärissä tämän takia... hengitysääni ei ollut rahisevaa ja pef-mittariin puhaltelu tuotti normaaleja tuloksia.

Mulla myös ollut pidemmän aikaa tuota, että ''pakko'' vetää keuhkot täyteen ilmaa, että happea olisi tarpeeksi. Itselläni tämän laukaisi kova treeni(peck deckissä väänsin) alkoi jumpsuttamaan tuolla niskassa sydämen tahtiin ja en voinut enää jatkaa, koska aina tiukoille ottaessa alkoi jumpsuttamaan ja koskemaan. Tästä hieman myöhemmin alkoi tuo ''ahdistus'' venyttely auttaa hetkellisesti. Onkohan mullakin jotain lukkoja jossain?

Itsellä on joskus jos syö yliähkyyn ja ei muuten. Veikkaan että liittyy jotenkin että ruoka vie tilaa samalla masussa ja keuhkot jotenkin ei pysty vetämään samalla ilmaa tarpeeksi yhdellä kertaa. Ei ole ollut kuolemaksi, kun ilmenee vaan suoraan ruuan jälkeen jos paljon syö.

Allekirjoittaneella on myös samantyylisiä oireita ollut jo pidempään, tosin en suoranaisesti ole ahdistusta ruokailuun yhdistänyt. Bonefish, mikä auttoi?

itseäni kiinnostaisi kans tietää että millä nikseillä tämmöisen olotilan saa pois, joskus tulee samanlaista olotilaa

Itellä on myös jo jonkin aikaa ollut usein jatkuvaa hengenahdistusta, joka on tullut rankan salitreenin jälkeen, mutta myös muulloinkin, eli pelkkä salitreeni tuota ei aiheuta. Välillä pakko haukotella, jotta saisi tarpeeksi happea ja tuntuu, ettei ilma mene kunnolla perille. Tota ahdistusta on usein lievittänyt rintarangan, selän ja lonkan venytykset ja sellainen kaareva selkärankaa rentouttava värkki.

Mulla tuollaiset vastaavat oireet johtuivat tulehtuneesta ruokatorvesta. Veti yläselän aivan jumiin ja tuntui "paineiselta" ja puristavalta rinnan päällä. Välillä tuli polttavia ja kirveleviä kipusivalluksia rintalastan alle. 8 viikon kuuri reseptillä saatavaa happovaivalääkettä ja helpotti. Ja lopetin muuten ylisuurten ruoka-annosten syömisen, varsinkin illalla. Otan tuota happolääkettä nykyään vatsansuojaksi aina kun tarvitsen särkylääkettä. Särkylääkkeiden nappailusta tuo tilanteeni muutenkin kärjistyi, oli toinen vaiva silloin joka vaati aika suuret annokset särkylääkettä hetkellisesti.

Noniin, kävinpä tuossa fysioterapeutilla. Rintaranka oli tosiaan aivan jumissa, eikä lukkoja saatu kokonaan pois. :(
Suosittelivat kuitenkin, että tenssipallot sukkaan ja niiden avulla makuulla koittaa poistaa tuota jumia. Tuohon löytyy ohjeita netistä...
En usko että minun kohdalla on kyse tuosta ruokailusta, mutta mistäs sitä tietää kun närästänytkin on ja kahvia juon melko runsaasti.

Mietin että pitäisköhän sitä kuitenkin varmuuden vuoksi pistää vielä lääkärin ottamaan sydänfilmi ja röntgenkuva, saispahan ainakin varmuuden siitä, ettei mistään pahemmasta ole kyse.

Tottakai toi hengitys vaikeutuu jos on rintakehä / yläselkä jumissa. Mutta hengenahdistukseen on niin monelaista vaivaa ja syytä ,että kannattaahan se tutkia kunnolla jos hieronta / fasettien avaaminen auta. Onko teillä mahdollisesti jotain allergiaa ?

Jees, eiköhän tämä ole minun osaltani selvä juttu.
Eilisen käsittelyn jälkeen tänään on ollut paljon helpompaa olla. :) Ihan normaalilta ei kuitenkaan vielä tunnu, koska tais olla niin jumissa paikat. Pitänee käydä uudessa käsittelyssä jossain välissä ja muutenkin hoitaa lämmittelyt ja venyttelyt jne. kunnolla tai oon pian taas samassa tilanteessa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jees, eiköhän tämä ole minun osaltani selvä juttu.
Eilisen käsittelyn jälkeen tänään on ollut paljon helpompaa olla. :) Ihan normaalilta ei kuitenkaan vielä tunnu, koska tais olla niin jumissa paikat. Pitänee käydä uudessa käsittelyssä jossain välissä ja muutenkin hoitaa lämmittelyt ja venyttelyt jne. kunnolla tai oon pian taas samassa tilanteessa.

kannattaa käydä alussa joku 4-6 kertaa tiheeseen ni saat auki ja sen jälkeen ylläpitävää hierontaa

Mulla oli kans joskus tollasta hengenahdistusta. Ei tosin mitään ihan älytöntä mutta sellaista että ei se mukavaakaan ollut. Jossakin vaiheessa huomasin, että siinä hetkessä aina helpotti kun venytin rintaa.

Tuota vaivaa ei ole ollut nyt pitkiin aikoihin, mutta luulen että silloin oli jotakin jumitusta rintalihaksistossa.

Allekirjoittaneella on myös samantyylisiä oireita ollut jo pidempään, tosin en suoranaisesti ole ahdistusta ruokailuun yhdistänyt. Bonefish, mikä auttoi?
Ei oo valitettavasti vie auttanu mikään. Keuhkopolilta odotellaan nyt vastauksia, tuli tehtyä siellä vaikka mitä testejä. Intin aikana tuli käytyä fysiatrillakin jokunen kerta (kävin myös fysiatri Turusella), ja luulen että joko
a) rintaranka on skolioosista johtuen jumissa tai
b) palleaa työntävät lihakset on jotenkin krampissa (tätä mieltä Turunen oli)

odotellaan nyt vielä niitä vastauksia tuolta sairaalalta, mutta nyt rintaranganavausharjotuksia on alettu tekeen toden teolla ja "pallean aktivointi" -harjotuksia (semmosta hengittelyä).. Noita fasettilukkojakin epäilin, mutta pari kertaa semmonen on napsastu auki mutta ei ole helpottanut ja fysiatrikin on sitä mieltä ettei niistä johdu suoranaisesti. Vähän eriäviä mielipiteitä, siks teenkin nyt noita kumpaakin harjotusta..

Kannattaa käydä sydäntesteissä myös, keuhkot ja sydän kulkee käsittääkseni käsikädessä.

Itsellähän oli myös noita hengenahdistuksia, lähti pois kun pidin n. kuukauden taukoa aamuisista/ennen reeniä vedettävistä piristeistä(kofeiinitabs, beta-alanine, tauriini) lääkärin vinkistä.
Nykyään käytän taas noita piristeitä, eikä mitään ilmaannu, johtunee kait liian pitkästä käytöstä ennen taukoa.

Mulla jatkuva hengitysvaikeus ja lisääntynyt limaneritys/tukkoisuus alkoi taas kun palasin töihin missä koneellinen ilmastointi. Hip hei... johan tässä kivaa olikin olla kesäloman verran pois sieltä. Nyt treenataan taas jatkossa tässä kunnossa seuraavaan lomaan saakka :(

Tämä kuuluu varmaan tänne osioon. Parin viikon ajan henkeä ahdisti jolloin vatsassa asti tuntui ettei ilma kulje. Tänään sitten aamulla oli hivenen flunssainen olo. Limaa on kyllä kipujen ilmetessä irronnut tavallista enemmän mutta tänään ei kyseistä hengitysongelmaa ole ollut. Maha on kans ollut tavallista useammin sekaisin oireiden alkaessa. Onko nämä nyt sitten tavallisia oireita flunssan tullessa? Vai kannattaisiko käydä lääkärissä? Viimeksi samantyylisiä oireita oli armeijassa joka nyt kyllä puhtaasti epäilen johtuvan homeongelmasta kasarmirakennuksissa, koska kuitenkin keuhkojen tilavuus mittauksessa puhalsin mittarin tappiin (jotain 7litraa tjsp) ja keppi Anttosen mielestä kyseessä ei voinut olla astma tästä johtuen.

Tämä kuuluu varmaan tänne osioon. Parin viikon ajan henkeä ahdisti jolloin vatsassa asti tuntui ettei ilma kulje. Tänään sitten aamulla oli hivenen flunssainen olo. Limaa on kyllä kipujen ilmetessä irronnut tavallista enemmän mutta tänään ei kyseistä hengitysongelmaa ole ollut. Maha on kans ollut tavallista useammin sekaisin oireiden alkaessa. Onko nämä nyt sitten tavallisia oireita flunssan tullessa? Vai kannattaisiko käydä lääkärissä? Viimeksi samantyylisiä oireita oli armeijassa joka nyt kyllä puhtaasti epäilen johtuvan homeongelmasta kasarmirakennuksissa, koska kuitenkin keuhkojen tilavuus mittauksessa puhalsin mittarin tappiin (jotain 7litraa tjsp) ja keppi Anttosen mielestä kyseessä ei voinut olla astma tästä johtuen.

Hehe, voi että Keppi anttonen antoi minullekkin samanlaisen tuomion ja kyllä sen äijän kanssa saikin taistella siellä kajaanissa =).

Vähän samankaltaisia oireita on itsellänikin silloin tällöin. Närästys aiheuttaa mulla usein juuri hengenahdistuksen tuntuisia oireita, polteen kanssa tai usein myös ilman.

Toinen syy voisi olla krooniseksi muuttunut hyperventilointi, eli että jatkuvasti hengittää liian nopeaan tahtiin. Itselläni on tätäkin. Tuon oireita voi olla juuri monenlaiset hengenahdistukset, haukottelut, rintaa puristaa, sydänoireiden kaltaisia oireita, ummetusta, kaikenlaisia särkyjä jne. Tuohon auttaa vain uuden hengitystekniikan opettelu, joka on todella vittumaista puuhaa. Kun elimistö on tottunut liian suureen happimäärään, tulee hirveä olo kun koittaa hengittää tarpeeksi rauhallisesti.

Vähän samankaltaisia oireita on itsellänikin silloin tällöin. Närästys aiheuttaa mulla usein juuri hengenahdistuksen tuntuisia oireita, polteen kanssa tai usein myös ilman.

Toinen syy voisi olla krooniseksi muuttunut hyperventilointi, eli että jatkuvasti hengittää liian nopeaan tahtiin. Itselläni on tätäkin. Tuon oireita voi olla juuri monenlaiset hengenahdistukset, haukottelut, rintaa puristaa, sydänoireiden kaltaisia oireita, ummetusta, kaikenlaisia särkyjä jne. Tuohon auttaa vain uuden hengitystekniikan opettelu, joka on todella vittumaista puuhaa. Kun elimistö on tottunut liian suureen happimäärään, tulee hirveä olo kun koittaa hengittää tarpeeksi rauhallisesti.

Löytyykö tähän uuden tekniikan opetteleuun ns ohjeita mistään?

ahdistus

Terve,

Itselläni alkoi myös vastaavat oireet noin 3kk sitten kun sain pitkään jatkuneesta henkisestä ahdistuksesta työelämässä oikein kunnon paniikkikohtauksen ja sit lanssilla sairaalaan(oli siis ensimmäinen kohtaus).

Eli siis hengenahdistus, limaneritys, närästys, palakurkussa, niska, pää, rinta, selkä kivut, huimaus ja haukottelu, syketason nousu.

Ennen tuota kohtausta sain syödä mitä halusin ja ei närästänyt ei koskaan aikaisemmin ja söin paljon kerralla join kahvia paljon.

mutta kun tuo kohtaus iski kaikki nämä oireet siltä seisomalta jatkuneet 3kk ennen ei mitään näistä oireista. Nyt todettu keskivaikea paniikkihäiriö kun olin 2kk aivan varma että kuolen minä hetkenä hyvänsä. terapiassa käyty ja somac ja sepram lääkityksenä niin on nyt noin viikon ruvennut näkyyn valoa tunnelin päässä.

itselläni auttaa myös tuohon ahdistukseen rinnan ja selän venyttely, hieronta ja naprapaatti oli muutama lukko rintarangassa. Ja myös se että ei ajattele asiaa. ja pieniä annoksia usein ja ehdoton ei kahville ja tupakalle ja rasvaisille ruuille.

sori kun tänne vanhaan topickiin näin vuodatin mutta samantyylistä vaivaa itsellä ja on nykyään henkisesti niin hemmetin hyvä olo. Aloittanut lenkkeilyn ja salitreeni alkaa taas ensiviikolla. :rock:
ja painoa tippunut 3kk ajassa 10kg ja tammikuusta 20kg vain ruokavalio muutoksella ja tähän vielä lisäksi kolme 45min ripeetä kävelylenkkiä ja kaks kertaa viikos salille niin johan rupee elämä hymyilemään. Olen aivan rapakunnossa paskallakin istuessa tulee hiki.

Kiitos ja anteeks

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom