Helvetinmoinen ongelma!

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Oon 15 vuotta ja en oo omasta mielestäni laiha kuten muut ikäiseni ja pituiseni, (olen paljon alle kahden metrin) Lääkärit sanoo että se iso maha katoaa ajan myötä että kasvaminen tarvitsee sitä mutta eikös niin muillakin kuin minulla? Olen jo kaksi kuukautta tehnyt vatsalihas liikketä eikä muutoksia ole tullut ja lenkillä käynyt usein. Eikä tälläinen maha ole edes luonnoliinen. Olisiko kellään hyviä ideoita tai kokemuksia?
Olen lukenut että vatsalihaksi liikkeitä pitäisi päivässä tehdä viisi minuuttia, ja kaksi kuukautta sellaista ei ole auttanut. En ole edes lihava painoindeksi on normaalissa ja kaikki pitävät laihana ja sanovat että on syömishäiriötä jos minun kaltainen ihminen laihduttaa. Miten saisi laihan vatsan ensi tammikuuksi, tehokkaasti, olen tehnyt normaaleja vatsalihaksia sekä joitain muita vatsassatuntuvia liikkeitä mutta mikään ei ole auttanut.:kuola:

nui tee joka päivä - säännöt/ohjeet on tarkotettu muotivirtausliikkujille... psori Musta ne vie vaan mielen ja antaa väärän kuvan liikkumisesta.

anna koko kropalle liikuntaa. lihaskuntoa myös tasapuolisesti koko kropalle (siinä ohessa vatsat). ja syö perusterveesti.

toisilla kerääntyy vaan rasva mahaan. totta onkin että pituuskasvussa hoikistuu, koska se vaatii energiaa paljon. mutta se nyt on niin ja näin käytännössä...

koska rasvan kertyminen mahaan ei ole seurausta vatsan laiskuudesta suhteessa muun kropan aktiivisuuteen niin voi suoraa tehdä johtopäätöksen, että yksistään sen treenaaminen ei ole mitenkään ratkaiseva temppu. Ruokavalio lienee suurin ratkaisija vyötärön seutuun (näin ainakin minulla).

unohda päivittäset viis min pakkoppullat... ja eiku tsemii :thumbs:

Meikä teki aikanaan vatsoja joka päivä vatsalihaspenkissä. Tein jonkun vuoden sillä tavalla. Sitten kävin harrastamaan uintia (jossa energian kulutukseni sitten kasvoi = rasva häviää ajanmittaa). Uinnissa vatsalihakset ovat melko olennainen osa (perhosen potkut jne.). Vatsoja tuli tehtyä kotona sitten 3-4krt viikossa ja harkkoja oli 5krt viikossa.

Ennen kun tein vatsoja, niin olin melkoinen talipallo. Rasvaprosentti varmaan 25. Yhdeksännen luokan lopulla (3 vuotta myöhemmin) rasvaprosenttini oli 6 ja painoindeksi 17. Olin muuten melko luikku, mutta vatsalihakset ihan helvetinmoisessa kunnossa. Kaikki tiesivät vatsalihaksistani ja lukiossa sainkin siintä vasta kuulla (en tiedä olisiko pitänyt olla ylpeä vai hävetä). Vatsalihakseni olivat kuitenkin suhteettomat verrattuna muihin lihaksiin.

Nyt olen abiturientti ja rasvaprosenttini 14%. Sixpack löytyy, mutta nyt oikeassa suhteessa muihin lihaksiin.

=> Älä herran jumala tee pelkkiä vatsalihaksia ;)

Ps. Sain kuulla muodostani seitsemännellä luokalla, joten siintä tuo kaikki alkoi. Kai minulla oli jokin lievä syömishäiriökin kahdeksannella luokalla (urheilee paljon ja katsoo hirveästi kalorien perään ja puhuu muille kaloreista).

Pss. Jos joku ihmettelee tuota alhaista painoindeksiä, niin osittain johtuu pituuskasvusta. Kasvoin vuoden aikana 12cm ja paino nousi 0kg. Seuraavana vuonna taas homma tasottui, sillä pituutta tuli 2cm ja painoa 10kg!

TUlee mieleen eräs tarina vatsavaivaisesta nuorukaisesta, joka valitti jatkuvaa närästystä, ummetusta ja turvotusta. Ruokavaliosta kysyttäessä kertoi syövänsä ihan normaalisti: aamupuuron ja kouluruoan ja illalla pari roiskeläppää tai valmishampurilaista sekä 1,5 - 3 l kokista. Summasummarum, ruokavalioasiat kuntoon niin lähtee se turvotus. Aloita vaikka lautasmallin tarkistamisesta ja lueskele ravinto-osiota.

On ittelläki vähän sitä mahaa kiertyny ja terkkari sano koulus et ei saa edes tos iäs harkita laihduttamista koska kasvaa. Mut kun syö kunnolla ja vaan liikkuu ni se on ihan hyvä mut kun tulee kasvupyrähdys ni kyllä sitä mahaa alkaa hävitä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tuntuu kyllä oikeesti että 90% näistä uusista threadejen tekijöistä tänne alottelijoiden osiolle/treeniosastolle on trolleja tai vastaavia. On niin koomista luettavaa aina. :D Tai sitten kaverit on oikeesti vitun kujalla.

Back
Ylös Bottom