Helv*tillinen turvotus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Fail
  • Aloitettu Aloitettu
Välillä kun kattelen massua seinästä, niin se on tasainen pyykkilauta, mutta ihan varmasti sen jälkeen kun oon syöny, tulee aivan tajuton turvotus, tähän malliin http://www.diyhcg.com/media//b-a-side_1.jpg Olen siis mies vaikka kuvassa on nainen. Tää alko, kun olin ollu vetäny kauan pelkkiä proteiini-banaani-maitorahka-maito sheikkejä, ja vedin sit yks päivä hirveen annoksen leipää. Silloin tää siis tapahtu ekan kerran. Mikä puutostila mulla oikeen on? Kuitujen?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Pelkkiä pirtelöitä?

Jos kauan on nauttinut pelkästään helposti sulavaa suht hidasta hiilaria sisältäviä sheikkejä, niin ei ihme jos vilja turvottaa. Mulla on ihan sama sokerin kanssa. Ei tarvii paljoa syödä karkkia tai vastaavaa makeaa, kun jo turvottaa. Pääsääntöisesti reagoit epänormaalisti kaikkeen, jota et ole pitkään aikaan syönyt, näin voisin väittää

e: Kato perkele, linkin nainen on pääsi heti kihloihin/naimisiin, kun turvotus laski

Itselläni on keliakia ja ei ole koskaan aiheuttanut suurempia turvotuksia, mutta sekin kuitenkin henkilökohtaista. Keliakiaa voisi epäillä, jos oireisiin kuuluu myös voimakasta vatsakipua - onko ilmennyt?

Usein ihmiset tulkitsevat turvotukseksi ruoan huonosta imeytymisestä aiheutuvan vatsan pömpötyksen, jolloin on kyseessä kaasun muodostuminen. Huonosti imeytyviä ja ilmaa kerääviä aineita ovat valkoiset jauhot, herneet, pavut, ksylitolia sisältävät purukumit, kaalit, sipuli, sienet, paprika, sokeri, makeutusaineet ja hiilihappopitoiset juomat.

Oliskohan tuossa syy mun nykyiseen kestopönötykseen, kun tulee syötyä pakastevihanneksia 500g päivässä... Ongelma esiintyy lähinnä alavatsan alueella tuossa rakon tuntumassa

Jos on toiminnallista, ja selkeästi tietyt aineet aiheuttaa tuota, oppii kyllä ajan myötä välttämään. Nuissa pakastevihanneksissakin saattaa olla joukossa vain yksi tekijä, mikä turvottaa, ei välttämättä kaikki. Stressi mulla ainakin selkeästi pahentaa vaivaa, tuntuu että koko ruuansulatus tilttaa. Fiksusti kun syö turhan stressailun poisjättämisen lisäksi, ja minimoi safkassaan niitä aineita, mistä oma masu ei tykkää, niin pysyy kohtuu kondiksessa. Mitä pidemmälle saa pidettyä tuota omaa ruokavaliotaan, sitä enemmän oman kokemuksen perusteella maha sietää epäsopiviakin aineita satunnaisesti. Joskus turvotukseen auttaa omenaviinietikka lantrattuna vedellä :D

Sama vika täällä, kun latasee vähänkin reilummin esim. ruisleipää, niin turvotus on helvetillinen.

Ei pelkästään viljoissa, vaan myös juureksissa, maississa ja palkokasveissa,käsittääkseni joissakin pähkinöiissä (?) on tärkkelystä. Ite oon huomannut ettei tuo tärkkelys-juttu ole kyllä koko tekijä, vaikka iso osa ongelmaa lähes jokaisen kohdalla onkin. Liekö sitten niin, että huonot viljat on pitkän ajan kuluessa saanut suoliston epäkuntoon, ja tarpeeksi terrorisoituaan suolisto tykkää mököttää vähän kaikesta. Monilla turvottaa myös hiiva ja kananmuna, jopa laktoosi, vaikkei laktoosi-intoleranssia olekaan.
Minä en karppaa, saan silti fksulla syömisillä pidettyä masun ihan ok kondiksessa. Välillä on varaa jopa relatakin ja herkutella.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom