Helsinkiläiskouluihin tulee pakollinen kasvisruokapäivä

Welcome anytime.

Nii no miks ei sitä toisaalta vois ittekki palata koulunpenkille.
sexyfashion.jpg
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ja mitä meitsi muistaa, niin ainakin omana aikana oli ihan säännöllisesti perjantaisin hernekeittoa ja päälle pannaria. Sama homma intissä. Joten mikä vitun pointti tuotakin asiaa oli veivaa nyt ihan valtuustossa asti? Tuolla käytetään ihan tuhottomasti aikaa aivan turhaan kelailuun.
 
Mietin samaa. Käytännössähän kasvisruokaa on syöty jo kauan kun sitä lihaa on niin vähän kouluruuassa muutenkin. Kouluruokaa ei muutenkaan moni syö ja nyt vieläkin vähemmän niin lähikaupat ja McDonalds kiittävät uusista asiakkaista.
 
Eiköhän tämä kuvasta päättäjien vieraantumista normaali elämästä. Jossain koulun hernekeitossa tai makkarasopassa ei ole koskaan lihaa nähtykkään, joten ihan turha erikseen alkaa julistamaan mokomia päiviä. Veikkaan että tässä takana on joku ideologinen lähtökohta :hohhoijaa:

:offtopic: Oli tuo emäntä aikoinaan kasvissyöjä (ei onneks enään moneen vuoteen). Makkarakojun pitäjä huuteli jossain messuilla että nyt tyttö ostamaan makkaraa. Emäntäni siihen että ei kiitos kun olen kasvissyöjä. Myyjä vastas että ei tää lenkkimakkara kuule ole lihaa nähnytkään :D
 
Eihän tämä eroa millään tavalla entisestä, aletaan vaan puhua asioista niiden oikeilla nimillä. Kyllä minä muistan vielä yläasteella/lukiossa että kun oli lihasoppaa, se tarkoitti perunasoppaa ja metsästäjän________ yms olivat läskisoosia.
 
Koululaiset, varsinki yläasteikäset tuntuu pärjäävän ihan hyvin karkeilla ja energiajuomillakin ruokailuaikaan... Mitä tuolla ostareilla näkee, röökistäkin saavat varmaan enemmän ravintoaineita kun kouluruoasta... Ihan hyvähän tollanen kasvisruokapäivä on ja ihan turhanpäivästä spekuloimista koko asiasta IMO..
 
Ja mitä meitsi muistaa, niin ainakin omana aikana oli ihan säännöllisesti perjantaisin hernekeittoa ja päälle pannaria. Sama homma intissä. Joten mikä vitun pointti tuotakin asiaa oli veivaa nyt ihan valtuustossa asti? Tuolla käytetään ihan tuhottomasti aikaa aivan turhaan kelailuun.
Niin, tosiaan valtuustossa on myös se hauska ominaisuus että jos kokous pitkittyy niin tulee 50 % lisää palkkioon ja jos se pitkittyy paljon niin tulee tuplapalkkio. Tuo riemuidioottien pataljoona siis imaisi tuosta lapsuudensa traumojen purkamisesta valtuuston edessä useamman tuhannen euron edestä verorahoja omiin taskuihinsa.

Tässä esimerkki puheenvuorosta:

http://www.youtube.com/watch?v=TTJh960irds
 
Saapahan tavallisia lihansyöjillä("sekasyöjät" -sanaa käytettiin videolla, lienee oikea termi) mahdollisuus saada normaalia ruokaa. Jos kerran sekaruokapäivinä vegaanit saa omaa sapuskaansa.

Ja jos mä joskus hankin lapsia, niin ne ei sitten oo mitään sekasyöjiä, vaan lihansyöjiä, eikä edes minkä tahansa lihan vaan vähintään kobe-härkää pitää olla yhteiskunnan pussista kustannettuna koulussa joka päivä. Eikös se näin tällä sun logiikalla mene?

Siis onhan se ruoka silloinkin "sekasyöjälle" soveltuvaa, vaikka ihan joka aterialla ei lihaa syötäisikään. Vai pitäiskö varmuuden vuoksi olla lihat, kasvit ja vaikka maidotkin muussattu yhteen isoon pataan, jotta varmasti saa joka suupalalla sitä ihanaa sekaruokaa?

Sitä mäkään en oikein ymmärrä, että miksi tästä pitää tehdä joku poliittinen juttu. Parempihan se olis, jos koululaiset saataisiin syömään enemmän tuoreita kasviksia ja muutenkin terveellistä (mielellään lähi)ruokaa. Ensin sitä pitäis vaan saada kouluihin tarjolle. Jos olis jättänyt tämänkin kokouksen pitämättä ja ostanut kokouspalkkiorahoilla kouluille ravitsevaa ruokaa, niin tulos olisi ollut parempi.
 
Imo ihan hyvä idea tommoinen kasvisruokapäivä. Huomaa siis IDEA. Käytännössähä tämä menee niin että siitä viimmeisestäkin koulunruoka-annoksen prodesta karsitaan kaikki vittuun ja tilalle laitetaan rasvaa ja hiilaria. Varmasti sinne tuodaan jotai "hyvää" aka mautonta kasvissosekeittoa tai sellaista älyttömälle rasvalle maistuvaa kasvislasagnea. Ei tämmöne pakkopulla ainakaan lapsia/nuoria ainakaa kasvisruoka "ystävällisemmäksi" kehitä. Päättäjät taas kuvittelee et se kasvisruoka tarkoittaa a la carte annosta jossa on viimmesen päälle salaatit nätisti aseteltuna ja päälle grillattua aurajuusto kanarintafilettä... Ei näin.
 
facepalm.jpg


Niin kauan kun mä olen koulussa ollut niin kyllä ne on onnistuneesti niitä kasviksia saanut joka pääruokaan aina mukaan. En tosin kyllä tiedä Helsingin kouluista.. Ja tosiaan tästä seuraa vain ja ainoastaan se, että sekin ruoka jätetään syömättä ja taaas menee sitä ruokaa kompostiin ylimääräisenä... tää on taas näitä holhousvaltion kiroja kun on ihan pakko tehdä jotain tällaista ihan vaan että voidaan edes sanoa että on tehty jotain.
Ja toki olisi paras ratkaisu jos sitä vihreetä sinne jokanen ottais mukaan ihan itestään.

E: katoin videotakin! ja siis.. hiilidioksidipäästöt?? Riisi ja petokalat pois häh?? egologista?? olen sanaton..
 
Videolle on kerätty vain älyvapaimmat kommentit. Läpihän tuo tosiaan meni ja tuon youtubepätkän descriptionissa on linkki koko käsittelyyn leikkaamattomana.

___

Aiheeseen muuten:

Täytynee ruveta lobbaamaan kotimaisia soijapihvejä sun muuta noihin Helsingin kouluihin jotta voisi jopa protskun määrä kouluruoassa kasvaa nykyisestään. Phytoestrogeeneja pelkääville: kyseisen lafkan tuotteet on käytännössä phytoestrogeenittomia tuotantomenetelmän takia ja asia on tutkittu Turun yliopiston tutkimuksissa joten jätetään ne "pojille kasvaa tissit" jutut pois, kiitos.

Minä en huomannut videolla juurikaan älyvapaita kommentteja, päinvastoin. Asiayhteydestä pätkittyinä jotkin lausumat saattoivat vaikuttaa toki kummallisilta, mutta videolla puhuneet valtuutetut olivat oikealla asialla. Helsingin valtuuston viherfasistit saivat valitettavasti läpi älyttömän ehdotuksensa koulujen pakollisesta kasvisruokapäivästä. Seuraavaksi vihreille sopisi ajettavaksi esimerkiksi kaikille täysi-ikäisille suomalaisille pakollinen homoseksuaalinen päivä kerran viikossa, sloganeina voisivat toimia vaikkapa "perjantain persepano" ja "lesbolauantai".
 
E: katoin videotakin! ja siis.. hiilidioksidipäästöt?? Riisi ja petokalat pois häh?? egologista?? olen sanaton..
Riisin vielä ymmärtää sen viljelyn aiheuttamien metaanipäästöjen takia mutta PETOKALAT? Tuossa kohtaa tosiaan mulla loksahti leuka pahemman kerran. Ja sen jälkeen meinasi mennä sijoiltaan kun mietin, että tuo ihminen päättää 4 miljardin euron vuosittaisesta budjetista joka vaikuttaa yli puolen miljoonan ihmisen elämään.
 
Minä en huomannut videolla juurikaan älyvapaita kommentteja, päinvastoin..
Kokeile uudestaan ja muista napsauttaa kajarit virtanapista päälle.

Asiayhteydestä pätkittyinä jotkin lausumat saattoivat vaikuttaa toki kummallisilta, mutta videolla puhuneet valtuutetut olivat oikealla asialla.
Petokalojen kieltämisen ja hylkeiden silakkakiellon asialla. :)

Helsingin valtuuston viherfasistit saivat valitettavasti läpi älyttömän ehdotuksensa koulujen pakollisesta kasvisruokapäivästä.
Aiemmin 5 viikon ruokalistalla oli 25 ruoan seassa 3 kasvisruokaa. Kun nyt tulee 5/25 niin se on viherfasismia. Eikö se sitten ole sekasyöjäfasismia kun edelleen syötetään 20/25 lihaa ja kalaa? Miksi kasvisruoka on fasismia mutta sekasyönti ei? Perustele! Miksi koulussa on pakkoliikuntaa? Liikuntafasismia! Miksi on pakkoruotsia? Kielirasismia! Miksi on pakkoäidinkieltä? Sama kuin äsken! Miksi on pakko mennä liikuntatunnilla ulos? Ulkoilufasismia!

Seuraavaksi vihreille sopisi ajettavaksi esimerkiksi kaikille täysi-ikäisille suomalaisille pakollinen homoseksuaalinen päivä kerran viikossa, sloganeina voisivat toimia vaikkapa "perjantain persepano" ja "lesbolauantai"
Joo, kasvisruoan ja seksuaalivähemmistöjen yhteys on omiaan nostamaan argumentointisi arvoa ja se on täysin relevanttia aiheen käsittelyyn. Eikö edes hävetä?
 
Soini kirjotteli blogissaan seuraavaa:

Vaihtoehtoliikkeenä aloittanut puolue haluaa viedä koululaisilta pääkaupunkiseudulla yhtenä päivänä viikossa lihavaihtoehdon lautaselta.

Tällaisten aloitteiden kanssa valtuusto taikinoi tuntitolkulla. Espoossa valtuusto hylkäsi vihreiden esityksen, Helsingissä hyväksyi.

Vihreälle vouhotukselle pitää iskeä tulppa.

Vanhat puolueet nöyristelevät vihreitä milloin mistäkin. Kuka on punavihreä, kuka sinivihreä.

Perussuomalaiset eivät ole minkään sortin vihreä puolue. Ympäristöstä kannamme vastuumme ja huolemme. Meidän mielestämme ihminen on osa luontoa.

Kouluruoka-asiassa olennaista on hyvä ja ravitseva, monipuolinen ruoka. Siihen pitää satsata, eikä kaiken maailman pakkoteemapäiviin.

Meidän on myös oltava ylpeitä kouluruokajärjestelmästämme. Lämpimän ruuan tarjoaminen koulussa päivittäin veloituksetta on tuiki harvinaista Euroopassa.

Monissa Euroopan maissa keskellä päivää lähdetään kotiin syömään ja koulupäivä pitenee.

Vihreät kitisijät voisivat olla tyytyväisiä siihen mitä meillä on.

Minä olen.

RKP ja vihreät ovat pakkopuolueita. Toinen ajaa pakkoruotsia, toinen pakkoruokaa.

Tuossa on myös kaikki se, mitä minä ajattelen kyseisestä asiasta. Kukkahattutädit suoltaa pelkkä paskaa vähän väliä...

e: ja teksti löytyy: http://timosoini.fi/ploki/
 
Minä en huomannut videolla juurikaan älyvapaita kommentteja, päinvastoin.
Mä taas nauroin maha kipeänä, kun parit valtuutetut kertoivat lapsuuden traumojen takaumiaan:
- ISÄ UHKASI VETÄÄ TURPAAN JOS EN SYÖ KAALIA!!
- TEEN ITSEMURHAN JOS VIELÄ PITÄÄ SYÖDÄ RUUSUKAALIA!!
- RÄIN NIITÄ KAALINPALASIA KOULUPENAALIIN...
- MAAILMA EI PELASTU KASVISRUOKAPÄIVÄLLÄ...
- Viherfasistit / stalinistit / kommunistit / ekoterroristit / jne.
- Tämä on ideologian pakkosyöttöä...
- Kasvikset pierettävät, sitten ei kellään ole mukavaa ja pitää tuulettaa...


Asiayhteydestä pätkittyinä jotkin lausumat saattoivat vaikuttaa toki kummallisilta, mutta videolla puhuneet valtuutetut olivat oikealla asialla. Helsingin valtuuston viherfasistit saivat valitettavasti läpi älyttömän ehdotuksensa koulujen pakollisesta kasvisruokapäivästä.
Niitä kasvisruokapäiviähän ei tähän mennessä ole ollut?


Seuraavaksi vihreille sopisi ajettavaksi esimerkiksi kaikille täysi-ikäisille suomalaisille pakollinen homoseksuaalinen päivä kerran viikossa, sloganeina voisivat toimia vaikkapa "perjantain persepano" ja "lesbolauantai".
En ole tiennytkään, että vihreiden puolueohjelmaan kuuluu pakottaminen tiettyihin seksuaalisuuden muotoihin? Millä perusteilla oletat, että tuo esittämäsi asia sopisi vihreiden ajettavaksi?
 
Ensimmäinen asia mikä tosta tuli mieleen oli että eikös niitä kasviksia siellä ole joka päivä muutenkin?
Miksi ei-kasvissyöjiä pitää estää syömästä lihaa?

Ja toi tulee mitä todennäköisemmin failaamaan koska lasten pitäis vetää safkaa enemmän naamaa jotta sama määrä energiaa täyttyisi joka johtaa siihen että lapset ei syö tarpeeks ja tulee valituksia sen kasvissafkan laadusta.
 
" Kouluruoka-asiassa olennaista on hyvä ja ravitseva, monipuolinen ruoka. Siihen pitää satsata, eikä kaiken maailman pakkoteemapäiviin. "
Pakko myöntää että tuo viimeinen lause on niin totta. Itse muistan yläasteen lopuilta perinnepäivän jolloin syötiin puolukkapuuroa ( Tjsp ) ja leivän tähteitä. Yllätys oli suuri kun ruokala kolisi tyhjyyttään ja suurin osa ihmisistä vaelsi käytävillä lihikset käsissään.
Puolukkapuurohan on hyvää ,mutta sen ulkonäkö voi lievästi sanottuna pettää.

Teemapäivinä voisi laittaa jotain erinlaista mutta mahdollistaa "normaali" ruoka että ruoka ei menisi harakoille sen takia että " Meidän Mika-Marko Petteri ei tykkää porkkanasta vaan BigMacistä "
Laskiaisena sai pullan jos haki, ruokana oli hernekeittoa ja jos ei tykännyt siitä sai pottumuussia lihakastikkeen kanssa. Näin
 
Minulla olisi liikeidea. Kasvisruokapäivinä toisi sellaisen hodarikojun aina koulun pihalle. Myisi jotain 1e juustohampurilaisia. Voisi kauppa käydä :)
 
Back
Ylös Bottom