Helsingin Vanhankaupungin koski

Käykää pääkaupunkiseudulla asuvat ihmeessä katsomassa Vantaanjoen Vanhankaupungin koskea. Kävin juuri pyöräilemässä siellä ja näky oli aika vaikuttava, kun valtavat vesimassat jyrisi koskessa. Vedenpinta taitaa olla parisen metriä normaalia korkeammalla, joten kuohut oli melkoisia. Heti kosken alajuoksun puolelta menee joen yli kävelysilta. Seisoin siinä katselemassa parisen minuuttia ja vaatteet olivat aivan märkänä, niinkuin joku olisi pari minuuttia suihkinut vettä päälle sellaisella kukkien sumutuspullolla. Jos erikoiset luonnonilmiöt kiinnostaa, niin koskelle mars! :thumbs:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jeme sanoi:
Olisiko tarjota kuvia kun ite asun niiiiin pitkän matkan päässä, mutta silti kiinnostais nähdä!

Tuossa muutama, eivät ole omia kuviani. Tuo vesi haisee aika "mielenkiintoiselle", syy lienee tämä: "Helsingissä viemäriverkostosta johdettua jätevettä on päästetty Vantaanjokeen noin 170 000 kuutiota." Eli en itse ainakaan jäisi koko päiväksi seisomaan siihen vesihöyryyn :lol2:

Edit: Niin nämä kuvat ovat itse putouksesta, eivät koskesta.

http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa/kotimaa.shtml?2004/07/307802

Liitteet

• vettä.jpg
    vettä.jpg
    124,3 KB · Katsottu: 711
  • vettä-haisevaa.jpg
    vettä-haisevaa.jpg
    55,9 KB · Katsottu: 1 019
misha sanoi:
Tuossa muutama, eivät ole omia kuviani. Tuo vesi haisee aika "mielenkiintoiselle", syy lienee tämä: "Helsingissä viemäriverkostosta johdettua jätevettä on päästetty Vantaanjokeen noin 170 000 kuutiota." Eli en itse ainakaan jäisi koko päiväksi seisomaan siihen vesihöyryyn :lol2:

Voi vitun vittu, että pitääkin ihmisen olla tyhmä. Aamulla luin minäkin Hesarista, että 170000 paskavesikuutiota on laskettu Vantaaseen, mutta arvaahan sen muistinko sitä enää koskea ihastellessa. Parempi kun en ala edes miettimään mitä kaikkia eritteitä siinä sumupilvessä oikein oli... :urjo:

:curs: Samaa vettä oli perjantai-iltana meidän saunan, pukuhuoneen ja kellarin lattialla. Ei onneksi ollut kiinteää tavaraa mukana, kuten muutamissa taloissa naapurustossa :urjo: . Eikä ehtinyt paljon tulemaan, muutaman kymmenen litraa, ennenkuin ehdittiin hätiin, toisin kuin naapurissa jossa vettä kellarissa noin 0.5 metriä. Näin täällä Vantaanjoen yläjuoksulla, vaikka meiltä matkaa ko. joelle kilometri.

Tuli itsekin vierailtua tuolla lauantai-iltapäivänä ja heti ensimmäiseksi ihmettelin siellä alajuoksulla olevia valtavia ruskeita vaahtokerääntymiä. Nappasin kameralla muutaman videopätkänkin, koska valokuvista ei oikein irtoa se voima joka siellä jyllää... :rock:

Vantaa noussut ihan mukavasti. Oma elikko vietiin eilen evakkoon nykyisestä hoitopaikastaan naapuriin, kun nykyisessä paikassa vesi mua parhaimmillaan vyötäröön asti ja matalimmassakin kohtaa about polveen :thumbs:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom