Helsingin ravintolat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Diablo
  • Aloitettu Aloitettu
Aimo sanoi:
- Mecca
- Via
- Farouge

Tuossa muutama helppo vaihtoehto...
MEcassa käytiin hääpäivänä. Kiva miljöö mutta molemmat todella pettyneitä. Ruoka maksoi 70e ja mentiin sieltä suoraan McDonaldsiin koska jäi nälkä. HAuska kokemus, toiste en mene,

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Huppe sanoi:
MEcassa käytiin hääpäivänä. Kiva miljöö mutta molemmat todella pettyneitä. Ruoka maksoi 70e ja mentiin sieltä suoraan McDonaldsiin koska jäi nälkä. HAuska kokemus, toiste en mene,

Tarkoitus ei olekaan syödä pelkästään sitä pääruokaa... :)

ps. Tiedäntiedän, ei sieltä 1000 g jättimättöpihvejä saakkaan. :love:

Kiitos jo vastauksista - lisää ehdotuksia ja/tai ääniä saa antaa. :worship:

Gillyanne sanoi:
Gabriel, syöttekö molemmat valkosipulia?
Kyllä, itse olen todellinen valkosipulin ystävä. Kynsilaukka täytyy ehdottomasti tarkastaa lähitulevaisuudessa.

Gillyanne sanoi:
Papà Giovanni on toki aina varma valinta tunnelmalliselle illalliselle/päivälliselle.
Mitä nyt nopeasti katsoin läpi näitä ravintoloita, niin tuo yllämainittu kuulostaa aika sopivalta. Mitä mieltä muut Papasta?

Sen verran vielä tarkennan, että itsellä olisi kysyntää kunnon pihville tai kananrinnalle (tyyliin Amigon lankkupihvi) kovan treenipäivän päätteeksi. Mitään kermaperunoita en ajatellut popsia menemään. Siis itselle normi "bodysafka", jos sellaista nyt yleensä mistään löytää ja tytölle jotain maukasta (tarkotus hemmotella elämäni aurinkoa). Ja sitten kun saisi sen romanttisen tunnelman samassa paikassa niin avot. Se olisi päivä aika lailla pulkassa sen jälkeen.

Ihan ehdoton paikka kaikille sushin ystäville on Ichiban Sushi. :kuola:
Heillä on nykyisin kaksi ravintolaa, toinen aikatalossa ja toinen Kampin terminaalissa. Lounasaikaan saa 10 sushin lajitelman hintaan 9,90 €, joka taitaa olla kaupungin halvin sushi.
http://www.ichiban.fi

Lord sanoi:
Ihan ehdoton paikka kaikille sushin ystäville on Ichiban Sushi. :kuola:
Heillä on nykyisin kaksi ravintolaa, toinen aikatalossa ja toinen Kampin terminaalissa. Lounasaikaan saa 10 sushin lajitelman hintaan 9,90 €, joka taitaa olla kaupungin halvin sushi.
http://www.ichiban.fi

Tunnelmaa saa sitten sushin ystävät ehkä enemmän Kabukista. :kuola: x10

Aimo sanoi:
Tarkoitus ei olekaan syödä pelkästään sitä pääruokaa... :)

ps. Tiedäntiedän, ei sieltä 1000 g jättimättöpihvejä saakkaan. :love:
Joo ei, mutta jos tarvitaan 20kpl alkuruokia, 3-4 pääruokaa sekä 5 jälkiruokaa että 65 kiloinen kynäniska tulee täyteen niin aika huonosti on asiat. Ottaen huomioon että alkuruoat maksavat noin 10-15e/kpl, pääruoka 30e ja jälkkärit 20e/kpl. Hintaa kertyy äkkiä se 400e ruokailulle viineineen. Mielestäni se on liikaa kun vieressä on kuitenkin tunnelmaltaan todella kiva Cantina West josta saa ruokaa tappo-täyteen ahdettuna 20e hintaan ja todella hyvää ruokaa.

Huppe sanoi:
Joo ei ... tunnelmaltaan todella kiva Cantina West josta saa ruokaa tappo-täyteen ahdettuna 20e hintaan ja todella hyvää ruokaa.

Jep. Romanttinen, tunnelmallinen illallinen ja vatsan täyttö valitetettavan harvoin kulkevat käsi kädessä. :(

Ps. Jotenkin huvittava kuva tuli takaraivoon tilanteessa, jossa Huppe on vaimokkeensa kansssa CW:ssä romanttisella illallisella. Naapuripöydässä vedetään kaksin käsin bisseä naamariin polttariporukalla ja olan takana huutaa Tequila-tyttö kiimajoikuansa tissit pystyssä. "Kulta, tää on IHANA paikka! Nythän on muuten torstai, mennäänkö vielä yhdelle drinksulle tuohon Kalleen, se näyttää tosi rauhallisen ihanalta paikalta?" :haart: Ruokahan sinänsä CW:ssä on loistavaa.

dear_a sanoi:
Joo, voi suositella jos voi ottaa mukaan, mutta paikanpäälle ei tohdi jäädä, on meinaan sen tyyppinen paikka kyseessä... :rolleyes:

Siilarin sukupizzan saa myös mukaan! Helvetin hauskaa oli eräänkin kerran seurata kun pahaa-aavistamaton lähiön asukki meni ostamaan ensimmäisen SP:nsä ja yritti tunkea metrin mittaista laatikkoa Nissan Micraan...
:hyper:

Ja itä on itä, jos ei atmosfääri kelpaa, voi ruokailla Chez Dominiquessa.. ;)
Edit: Modeille Tomi & Sumu: Siilarin pizzoissa on koon lisäksi myös täytettä -ja makua! Sivuraiteen lättyjä en laske edes pizzoiksi!

Misanthrop sanoi:
Modeille Tomi & Sumu: Siilarin pizzoissa on koon lisäksi myös täytettä -ja makua! Sivuraiteen lättyjä en laske edes pizzoiksi!
Jees, uskon kyllä. Kysehän oli ainoastaan siitä, että Manalassa se normaalikokoinen pizza on jo aika iso pläjäys, eikä siellä siis tarvitse ottaa sitä sukupizzaa, kun pelkkä tavallinen pizza vie nälän. Eihän ole reilua verrata toisen paikan perhe- ja sukupizzoja toisen paikan normaalikokoisiin pizzoihin, vai? ;)

edit: MarkusH (iso potari) joutui nöyrtymään Manalan Fantasia 6:n edessä jo siinä vaiheessa, kun meikäläinen jo nuoli sormia puhtaiksi. :D

Gabriel sanoi:
Hieman offtopicia..

ehdottakaa kokeneemmat jotain ravintolaa minne voisi ottaa tytön mukaan viikonloppuna. Siis ei ole kyse mistään ensitreffeistä - oltu jo pitkään yhdessä, mutta aattelin yllättää viemällä neidon nyt viikonloppuna pitkästä aikaa ulos syömään. Ei siis välttämättä mikään ûberfancy-mestaa, mutta joku tyylikäs ravintola, missä myös nainen viihtyisi. Romanttisia vivahteita saa olla. Pääasia siis se, että ruoka on laadukasta ja ympäristö viihtyisä. Ei mitään pizzaa tai muuta roskaa.

Minä menisin - haluaisin että minut viedään jos olisi joku joka veisi - ainakin näihin:

* Coma (Hki, Korkeavuorenkatu)
* Papa Giovanni perusjees
* Nokka (joo, Katajanokalla...)
* Kynsilaukka (IHANA, palvelu 10+ ja ruoka hyvää jos tykkää valkosipulista!)
* Grande Grill (palvelu toimii vain ajoittain)
* Vespan yläkerta (vois muuten toimia tuossa teidän tilanteessa!!!)
* Via (ei tosin ole erityisen romanttinen)
* Demo (mutta menee jo tyyriimmäksi)

:)

Misanthrop sanoi:
Helvetin hauskaa oli eräänkin kerran seurata kun pahaa-aavistamaton lähiön asukki meni ostamaan ensimmäisen SP:nsä ja yritti tunkea metrin mittaista laatikkoa Nissan Micraan...
:hyper:

Ja itä on itä, jos ei atmosfääri kelpaa, voi ruokailla Chez Dominiquessa.. ;)
Edit: Modeille Tomi & Sumu: Siilarin pizzoissa on koon lisäksi myös täytettä -ja makua! Sivuraiteen lättyjä en laske edes pizzoiksi!

Eipä hyvä toi Nissan Micra -juttu! Harvemmin tulee liikuskeltua Siilitiellä, mutta jos joskus sinne päätyy, vois käydä testaamassa miten pieni tyttö syö ison pizzan. On se tehty ennenkin. ;)

Nyt osuit arkaan paikkaan, toi Chef on meinaan tuossa mestoilla... MUTTA ei mun rahat sinne riitä. Ja hyvä ruoka ei ole aina kallista. MOT. :thumbs:

Aimo sanoi:
Jep. Romanttinen, tunnelmallinen illallinen ja vatsan täyttö valitetettavan harvoin kulkevat käsi kädessä. :(

Ps. Jotenkin huvittava kuva tuli takaraivoon tilanteessa, jossa Huppe on vaimokkeensa kansssa CW:ssä romanttisella illallisella. Naapuripöydässä vedetään kaksin käsin bisseä naamariin polttariporukalla ja olan takana huutaa Tequila-tyttö kiimajoikuansa tissit pystyssä. "Kulta, tää on IHANA paikka! Nythän on muuten torstai, mennäänkö vielä yhdelle drinksulle tuohon Kalleen, se näyttää tosi rauhallisen ihanalta paikalta?" :haart: Ruokahan sinänsä CW:ssä on loistavaa.
Nojoo, alkaapas mennä off-topicin puolelle mutta Mecca on todella kaukana romanttisesta paikasta. Paikka on täpötäyteen ahdettu tuoleja ja vieraiden ihmisten kanssa osuu kyynärpäät yhteen vaikka tekisi 2 hengen pöytävarauksen. Siellä kuuluu armoton älämölö koko ajan eikä rauhassa saa olla sitä vähää mitä CW:n alakerran privaattilooseissa. Yläkerrassa on myös pari kivaa tunnelmallista paikkaa viettää kaksin iltaa, CW siis.

Eiköhän se tunnelmallinen ilta synny siten että opettelee itse kokkaamaan jonkun safkan, järkkää paljon kynttilöitä himaan, kattaa nätisti ja laittaa tunnelmallista musiikkia soimaan (Enigma, Barry White, Maxwell yms yms.). Ruoaksi tekisin jotain takuuvarmaa ja helposti syötävää, ehkäpä kasvislasagnea ja viiniksi Vina Albali 1997 Gran Reserva.

Itse olen todella kyrpiintynyt näihin Helsingin ravintoloiden ruokiin, on nimittäin jonkin verran "kokemusta" tuosta ruoanlaitosta ja takuuvarmasti onnistuneempi ilta kuin jossain tupakansavuisessa ravintolassa. Tuo mainittu Papa Giovanni on ehkä tunnelmaltaa oikeaa luokkaa, mutta ei lähellekään sitä mitä esim. Bangkokissa on mahdollista illastaa vaikkapa Scirocco-tornin katolla 65 kerroksessa katsellen tähtitaivasta ja kuunnellen musiikkia, istuen täysin rauhassa ilman hälinää.

state15.jpg

http://www.2bangkok.com/2bangkok/buildings/state/state.shtml
Ei enempää Bangkokista, kyse siis Helsingin ravintoloista :kuola:

Nostellaanpas tätä ylös. Eilen testattu pohjoisespan FishMarket.

Huomioita:
+ Härnää makuhermoja uskomattoman paljon
+ Loistavaa palvelua
+ Hinta/laatusuhde kohdillaan
- Suht äänekästä meininkiä ympärillä
- Kallistahan tuolla on

Suosittelen ehdottomasti kokeiltavaksi ajan kanssa kullannuppujenne kera tahi hyvällä porukalla. Kahden hengen osalta alku, sitten ja jälkeen -ruokiin upposi jonkin verran reilu satku. Lasi viiniä n. 10 e / kipa. Pullot 40 eurosta ylöspäin.

Täytyy kyllä irroittaa :5:

Suositelkaas ravintolagurut mullekkin jotain ravintolaa. Eli suunnitteilla ilta naisen kanssa, mutta mitään yliromanttista tai kovin kallista iltaa en ole suunnitellut kun ollaan vasta tavattu. Jos nainen haluaa välttämättä maksaa oman osansa laskusta niin voisi olla hyvä jos hinta olisi kohillaan, parilla kympillä yhden pöperöt ja juomat sitten päälle.
Hiljainen/rauhallinen tunnelma tietenkin plussaa. Enkä itse viihdy 'hienoissa' ravintoloissa mutta ei mitään kebab/hampurilaispaikkaa kuitenkaan.
Voi olla joku oriental-ravintolakin, mites helsingin intialaiset tai nepalilaiset paikat, kokemuksia? Mä olen tainnut pari kertaa vaan käydä syömässä helsingissä joten olen aika hukassa tämän asian kanssa :(

Inska sanoi:
Voi olla joku oriental-ravintolakin, mites helsingin intialaiset tai nepalilaiset paikat, kokemuksia? Mä olen tainnut pari kertaa vaan käydä syömässä helsingissä joten olen aika hukassa tämän asian kanssa :(

Nepalilaisista Buddha ehdottomasti:
http://www.ravintolaopas.net/buddha/
Ei kovin ns. fiini, mutta ruoka on parasta Helsingin nepalilaisista.

Inska sanoi:
Suositelkaas ravintolagurut mullekkin jotain ravintolaa. Eli suunnitteilla ilta naisen kanssa, mutta mitään yliromanttista tai kovin kallista iltaa en ole suunnitellut kun ollaan vasta tavattu. Jos nainen haluaa välttämättä maksaa oman osansa laskusta niin voisi olla hyvä jos hinta olisi kohillaan, parilla kympillä yhden pöperöt ja juomat sitten päälle.
Hiljainen/rauhallinen tunnelma tietenkin plussaa. Enkä itse viihdy 'hienoissa' ravintoloissa mutta ei mitään kebab/hampurilaispaikkaa kuitenkaan.
No sellainen "välimaastoon sijoituva" ja hinta-laatusuhteeltaan hyvä ruokaravintola ihan Helsingin ytimessä voisi olla esim. Sasso, joka sijaitsee P-Espan ja Unioninkadun kulmassa. Menu tyyliä Pohjois-Italia, mutta listalla ei pizzaa. Annokset jotain 8-20 eur ja palvelu/ruoka hyvää. Eli viihtyisä paikka, jossa tavallisella pulliaisellakin on varaa syödä.

http://www.palace.fi/etusivu.asp?rest=sasso&lang=fi

Suositelkaas jotain kohtuu hintaista ruokapaikkaa jonne pääsee lauantain alkuillasta syömään 15 hengen porukalla ilman että varaa pöydän viikkoa ennen :) Sijainti keskustan tuntumassa.

No eipä sellaisia kovin montaa ole, mihin varaamatta pääsisi edes kohtuullisille paikoille. Mayasta voisi löytyä, mutta kyllä sinnekin pitää pöytä varata.

Tulipa käytyä pitkästä aikaa VIA ravintolassa lounaalla.

Tämän päivän lounasmenusta löytyi yllätykseksi vähähiilihydraattinen vaihtoehto, joka myös erikseen mainittiin menussa.

Perfect Lunch: vähähiilihydraattinen lounas 10€
Paistettua siikaa, kurpitsa-pyttipannu ja omena - romaine salaattia

attachment.php

Ateria maistui aivan loistavalle. Enemmänkin syötävää olisi voinut olla, mutta silti hienoa että vähähiilihydraattista ruokaa erikseen mainostetaan menussa. Muualla en ole tälläistä vielä nähnyt.

Liitteet

• Kuva(487).jpg
    Kuva(487).jpg
    39,5 KB · Katsottu: 1 668

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom