Helsingin ravintolat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Diablo
  • Aloitettu Aloitettu
BFL2002 sanoi:
Onko kokemusta tästä juuri radiossa kovasti mainostavasta Grande Grillistä? Mainoksen mukaan sijaitsee Santa Fen vieressä.

Mä söin tuolla tässä taannoin lehtipihvin. Piti sählätä annoksen kanssa, kun en halunnut perunoita vaan kasviksia, utelin pihvin painoa jne. ja kaikki hoitui silti asiallisesti. Lehtipihvin paino oli muuten 190g ;) Ja hyvää oli! Sisko söi kanapastaa, ei tykännyt. Äiti taisi syödä sitruunakanaa tms. ja annos oli hänelle turhan suuri: kaksi hyvän kokoista kananrintapalaa. Suosittelisin kyllä tätä paikkaa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
BFL2002 sanoi:
Onko kokemusta tästä juuri radiossa kovasti mainostavasta Grande Grillistä? Mainoksen mukaan sijaitsee Santa Fen vieressä.

Mun mielipide tästä paikasta on vähän negatiivisempi. Itse odotan ravintolaruoalta ainakin jonkinlaista makuelämystä.

Grande Grillin ruoat on ihan ok, mutta hyvin simppeleitä eikä kovin maukkaita. Ihan tavallista kotiruokaa, joten en viitsi sellaisesta itseäni kipeäksi maksaa. Positiivista on se, että sitä lihaa on ihan tarpeeksi pienelle ihmiselle ja negatiivista se, että peruslisäkkeenä on hirveä kasa perunaa (friteerattua). Itse en aina jaksa ruveta vääntää, että saisi vihanneksia.

Itse veisin rahani johonkin maukkaampaan ravintolaan..

Näyttää olevan paljon hyviä vaihtoehtoja, mutta noista sijainneista en sitten tiedäkään niin paljon. Huomenna olis kuitenkin tarkotus käydä ennen leffaa vetämässä kunnon mätöt jossain raflassa. Sanokaas jotain hyviä ehdotuksia, jotka olis kohtuu lähellä Tennispalatsia. :kippis1:

Nanking on erittäin hyvä kiinalainen ravintola taitaa olla kalevankadulla iha pakkiksen kaupan vieressä, ja sitten amigo ja saslik on mun suosikkeja, aika hintavia, mutta helvetin hyvät ruoat.

Nepalilainen ravintola: "Mountain" Nordenskijöldinkadulla.

- Sisustus karu
- Palvelun laatu erinomainen
- Kanaruokien laatu ja maku erinomaisia
- Hinnat 12-18 e / annos.

Lounaspaikkana ei erikoinen, mutta menulta tilattaessa loistava. Itse käyn vähintään viikoittain illallisella ko. lafkassa. Arvosana 9+

psali sanoi:
tässä mun suosikkeja....
Manala, stadin isoimmat pizzat, Dagmarinkatu 2,

Kesän mittaisen hiilaripäivän kokemuksella sanoisin että tuo Manalan isoimmat pizzat -juttu on, ellei skeidaa, niin ainakin jonkinlainen urbaanilegenda.

Helsingin suurimmat (ja parhaat) pizzat löytyvät Siilinpesästä Siilitien metriksen kupeesta. Kokoja löytyy normaali-, perhe-, jätti- ja SUKU- (jossa halkaisijaa osapuilleen vaatimattomat 80 cm) :whip:
Suosittelen.

Kiinalainen buffet Ravintola Chong Jiong city käytävällä. Hinta 8-10 e sisältää limua hanasta niin paljon ku jaksaa ja 9 eri ruokalajia...

Misanthrop sanoi:
Helsingin suurimmat (ja parhaat) pizzat löytyvät Siilinpesästä Siilitien metriksen kupeesta. Kokoja löytyy normaali-, perhe-, jätti- ja SUKU- (jossa halkaisijaa osapuilleen vaatimattomat 80 cm) :whip:
Suosittelen.

Joo, voi suositella jos voi ottaa mukaan, mutta paikanpäälle ei tohdi jäädä, on meinaan sen tyyppinen paikka kyseessä... :rolleyes:

Jo edellä mainittu Grande Grill perus ok (annoksia voi modifioida), sama pätee Memphis-ketjuun ja ravintola Lautaseen. Alakarppaajat tykkäis Via:sta, siellä on alakarppi-lounaskin joka päivä, ainakin siis Hgin Via:ssa, Turusta kun en tiedä...

Jos fiilistä haetaan, niin Bar9 on ylivoimainen; Tori, HulluKukko, em. Citykäytävän kiinalainen (lounaalla) ok, samoin ravintola Piha ok myös, joskin palvelu tökkii.

Bantam sanoi:
Kiinalainen buffet Ravintola Chong Jiong city käytävällä. Hinta 8-10 e sisältää limua hanasta niin paljon ku jaksaa ja 9 eri ruokalajia...
Onko tuo buffet aina vai vain lounas-aikaan?

Misanthrop sanoi:
Suosittelen.

Jahas, eipä ole tullut mieleen että tuoltakin saisi sapuskaa, onhan tuolla tullut käytyä ja aivan tuossa vieressä se on, pitää ensi kerralla koitella :eek:

En tiedä onko näitä jo mainittu kun en jaksa lukea koko ketjua, mutta Bamboo Centerissä Annankadulla on todella hyvä hinta-laatusuhde :thumbs: . Annokset irtoaa reilusti alle kympillä ja on isoja ja herkullisia. Paikassa tarjoillaan malesialaista ja kiinalaista mättöä.

Ns. paremmista ravintoloista olen itse erityisen ihastunut Nuevoon Sofiankadulla. Ruokalistan safkat kuulostaa vähän omituiselta, mutta ikinä en ole pettynyt! Lisäksi paikassa valmistetaan ehkä maailman parhaat mojitot ja ilmapiiri on kaikin puolin mukava. Suosittelen vaikka romanttisille deiteille :) .

Bantam sanoi:

Huppe sanoi:
Onko tuo buffet aina vai vain lounas-aikaan?

Taitaapi olla kolmeen asti 8e ja siitä eteenpäin 10e.

Misanthrop sanoi:
Kesän mittaisen hiilaripäivän kokemuksella sanoisin että tuo Manalan isoimmat pizzat -juttu on, ellei skeidaa, niin ainakin jonkinlainen urbaanilegenda.
Hei, pitää muistaa, että se Manalan pizza on ihan normaalikokoinen, eikä siis mikään perhe-, klaani- tai heimokokoinen pizza. Aivan takuulla Stadissa on useitakin paikkoja, joiden perhepizza -kuinka ollakaan- on isompi kuin Manalan normaalikokoinen pizza.

Manalan pizzan kokoa voisi verrata Sivuraiteen pizzaan sillä erotuksella, että Manalan pizzoista ei todellakaan näy pohja läpi, ne maistuvat hyviltä, täytettä on enemmän kuin reilusti, ja väitän käsi sydämellä, että esim vielä 6 täytteen fantasiassakin on hinta-laatusuhde kohdallaan, vaikka maksaakin 9,90 e. Nimim. "tuplakana, kinkku, savuporo, aurajuusto, ananas" :kuola:

Tomi puhuu asiaa.

Ei sillä pizzan koolla ole mitään merkitystä, mikäli pizza ei sisällä mitään syötävää. Manalan kuuden täytteen fantasia on sitä kokoluokkaa sisällöltään, että heikompaa hirvittää. On nimittäin syömistä ihan urakalla.

Huppe sanoi:
Lisätäänpä listaan ehkä hieman epäilyttävä mutta loistavaksi lounas tai muuten vain paikaksi osoittautunut ravintola Momento, Itäkeskuksen Piazza-aukiolla. Aivan loistavaa leike-settiä edullisseen lounasseteli-hintaan. Hakkaa Grilli Toron mätöt 6-0.

Itsekin tykkäsin Momentossa syödä aika usein, kunnes sain eteeni n.45min odottelun jälkeen pilaantuneen naudanliha pihvin. Kävin huomauttamasta asiasta niin tilanteen tasalla oleva tarjoilija kehoitti minua hakemaan lautasen tiskille. Lopulta sitten kuitenkin suostui noutamaan sen itse. En tosin tiedä mitä ne teki sitten sillä, laittoivat kiertoon?. Tarjosivat toista samanlaista annosta, kieltäydyin tarjouksesta. Vaikka olisinkin jaksanut odottaa toiset 45min niin se oli kuitenkin ns. viimeinen ateria.

Nogood sanoi:
Itsekin tykkäsin Momentossa syödä aika usein, kunnes sain eteeni n.45min odottelun jälkeen pilaantuneen naudanliha pihvin. Kävin huomauttamasta asiasta niin tilanteen tasalla oleva tarjoilija kehoitti minua hakemaan lautasen tiskille. Lopulta sitten kuitenkin suostui noutamaan sen itse. En tosin tiedä mitä ne teki sitten sillä, laittoivat kiertoon?. Tarjosivat toista samanlaista annosta, kieltäydyin tarjouksesta. Vaikka olisinkin jaksanut odottaa toiset 45min niin se oli kuitenkin ns. viimeinen ateria.
Kaikissa ravintoloissa on tehty ja tullaan vastedeskin tekemään virheitä, valitettavaa mutta totta.

Tomi puhuu asiasta, se kuuden täytteen fantasia on kyllä hinta-laatusuhteeltaan lähelle 10.

Mitä tuohon "Helsingin paras" pizza keskusteluun tulee niin sanotaan noin 5 vuoden kokemuksella että tuo tuppaa vaihtelemaan aika rankasti. Vuonna 2000 se oli ehkäpä Ruusulankadulla Töölössä sijaitseva Villetta. Sen jälkeen Herttoniemenrannan Il Faro, mikä tosin noin 6kk avautumisen jälkeen huononsi tasoa (omistajanvaihdos?). Ja lista jatkuu...

Tasaista ja aina varmaa laatua tarjoaa puolestaan Dennis (Hyvä turku, ainoa asia missä olette hyviä!!!) sekä Tomin ja monen muun suosima Manala. Joka kerta saa laatua mikä ei muutu kokin mielialan mukaan. Manalan keittiö on ennätyspitkään, aina 04:ään saakka auki!!!

Krapulapitsaa ja suht tasaisella laadulla mutta ei niinkään erikoista tilaan aina Pizzataxista. Kebabpizza fetalla x2, menee kätevästi kahdella lounarilla kun kahdestaan tilaa. :thumbs:

Hieman offtopicia..

ehdottakaa kokeneemmat jotain ravintolaa minne voisi ottaa tytön mukaan viikonloppuna. Siis ei ole kyse mistään ensitreffeistä - oltu jo pitkään yhdessä, mutta aattelin yllättää viemällä neidon nyt viikonloppuna pitkästä aikaa ulos syömään. Ei siis välttämättä mikään ûberfancy-mestaa, mutta joku tyylikäs ravintola, missä myös nainen viihtyisi. Romanttisia vivahteita saa olla. Pääasia siis se, että ruoka on laadukasta ja ympäristö viihtyisä. Ei mitään pizzaa tai muuta roskaa.

Gabriel sanoi:
Hieman offtopicia..

ehdottakaa kokeneemmat jotain ravintolaa minne voisi ottaa tytön mukaan viikonloppuna....

- Mecca
- Via
- Farouge

Tuossa muutama helppo vaihtoehto...

Gabriel, syöttekö molemmat valkosipulia? Jos, niin suosittelen tutustumaan Ravintola Kynsilaukkaan (http://www.kynsilaukka.com/), itse ainakin viihdyin siellä hyvin, ja ruoka oli todella hyvää! :kuola:

Papà Giovanni on toki aina varma valinta tunnelmalliselle illalliselle/päivälliselle.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Gillyanne sanoi:
Gabriel, syöttekö molemmat valkosipulia? Jos, niin suosittelen tutustumaan Ravintola Kynsilaukkaan (http://www.kynsilaukka.com/), itse ainakin viihdyin siellä hyvin, ja ruoka oli todella hyvää! :kuola:

:kuola: :kuola: Tämän unohdin täysin.

Papà Giovanni on toki aina varma valinta tunnelmalliselle illalliselle/päivälliselle.

Papáán on sitten varsinkin hyvä varata pöydät ajoissa. Ei ole kiva istuskella drinksuilla pitkään odottaen nälissään samalla pöytää.

Nälkäedit: Rodolfo, loistava italialainen Krunikassa. Pieksee Papánkin 6-0. :haart:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom