Helsingin ravintolat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Diablo
  • Aloitettu Aloitettu
Pakko hehkuttaa Forumista löytyvää Kaarnaa nyt kun siellä tuli taas käytyä avokin synttäreiden kunniaksi ruokailemassa. Menu ei tyrmää laajuudellaan, mutta vahvasti suomalaisvaikutteinen linja pelittää hienosti ja hinta/laatu-suhde on mielestäni enemmän kuin kohdallaan. Varsinkin alkupalalistalta löytyvä savusiikatäytteinen rieskarulla on päräyttävä kokemus.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Atelje Finne on hyvä. Bar 9:stä en ole kuullut, mutta Tori nyt on ainakin edullinen, ihan mukava "ohikulku-syön-nyt-jotain-vaan"-paikka.

Onkohan nykyisessä Copacabanassa ruokailua? Mä ihastuin vallan La Bodegan safkoihin, joka siis oli paikan nimi sen jälkeen kun se aiemmin oli Cobacabana.
Jos on samat yrittäjät taustalla voi olla edelleen varsin mainiota ruokaa eikä mitenkään järkyttävän kalliilla. Mulle käy erinomaisesti latinoflavourit ja taustaplimputus :)

Pakko hehkuttaa Forumista löytyvää Kaarnaa nyt kun siellä tuli taas käytyä avokin synttäreiden kunniaksi ruokailemassa. Menu ei tyrmää laajuudellaan, mutta vahvasti suomalaisvaikutteinen linja pelittää hienosti ja hinta/laatu-suhde on mielestäni enemmän kuin kohdallaan. Varsinkin alkupalalistalta löytyvä savusiikatäytteinen rieskarulla on päräyttävä kokemus.

Tosi monet on kehunut tota Kaarnaa! Pitänee siis käydä joskus kokeilemassa.

Namaskaar(express),olin syömässä Kaisaniemen metroaseman sijiatsevalla, niitä on useissa paikoissa Helsingissä juu eli Oli todella hyvää intialaista ruokaa mutta liian pienet annokset. (Naan)leipä kannattaa syödä ensimmäiseksi kuivuu nopeasti.

Tuosta tuli mieleen että onko kukaan kokeillut sitä Kaisaniemen metroaseman pientä thaikkupaikkaa? Nimeä en nyt muista..

Helsingin ehkä paras thaikkumesta on Itiksen hansasillan thaikkumesta.

BTW: mistä saa hintalaatusuhteeltaan parhaat sushit?

Pikku provo: Bar 9 ja Tori on sun mielestä hyviä ja tasokkaita? Tuota Finneä en tunne.

Sanoin että edullisemmista ja useihin täällä mainittuihin verrattuna laadukkaita. Kyllä niissä on hyvä oma fiiliksensä ja n. kympillä saa pasta limonellon tai Torista jallulihapullat.

Jos laadukkaita mietitään niin oon pitänyt esim. Savoy, Carma, C Dominique, Postres, Farang jne mutta hinta on vähän eri tasoa kuin mitä tiedusteltiin. Finne on kaikilla standardeilla laadukas.

Hyvää sushia saat esim. Sushibar (Uudenmaankatu), Etelärannan kauppahalli, hesperianpuiston paikasta ja vaikka Zen sushista Kämpistä. Hinta/laadultaan noista ehkä omasta mielestä Zen.

Ichiban sushi on ihan jees hinta/laadussa. Ei mitään maailman parasta ja riisi kuivanpuoleista, mutta hintaansa nähden kelpoisaa kamaa. Forumin vieressä oleva masabi tms. on vielä halvempi, mutta annokset eivät oikein ole koskaan maistuneet miltään, joten siellä en kävisi kuin hätätapauksessa.

http://www.ichiban.fi/

New bamboo centeriä kehuneita kyllä ihmettelen. Mun mielestä ihan jees makuisia sooseja, mutta lihat on kaivettu todellakin jostain kavionvälistä ja palvelu tylyä(tai siis palvelua EI ole). En taida enää kolmatta kertaa siihen paikkaan rahojani tuhlata.

Tuosta tuli mieleen että onko kukaan kokeillut sitä Kaisaniemen metroaseman pientä thaikkupaikkaa? Nimeä en nyt muista..

Vähän myöhässä liikun, mut varmaan puhut Happinessista? Siellä on ihan älyttömän hyvät safkat, ja all-you-can-eat buffet kaikilla mahdollisilla liha- ja kasviskastikevaihtoehdoilla ja tietysti kevätkääryleillä maksaa muistaakseni alle 8e. Ei voi kuin suositella!

Jos meinaat sitä buffet-paikkaa, niin joo ihan hyvä paikka. Ruoka on hyvää, mutta joskus kun on menny vähän ennen sulkemisaikaa niin tuppaa olemaan ruuat loppu.
Palvelu on kyllä välillä aika surkeeta, myyjä ei edes puhu välillä :D

Mun parhaat ruokakokemukset on Manalasta ja Mayasta. Texasin hampparit on ollu myös ihan jees eikä todellakaan ole tarvinu nälkäsenä pois lähteä!

mä oon sushipaikkoja kierrellyt aktiivisesti ja mielestäni parhaat sushit löytyvät sieltä Hesperianpuiston kupeesta (Umeshu?). Ei sinne tosin tuosta vaan viitti mennä käymään vaikkei se kaukana olekaan - keskustassa kun paikkoja on riittämiin enkä koskaan ole mitään ainakaan pois sylkenyt. Ichiban aikatalossa on huonontunut tai siellä on joku uusi kokki joka tunkee wasabia liikaa sinne mihin sitä kuuluu laittaa sekä sinne mihin sitä ei kuulu laittaa.
Tosi kalliita ne kaikki paikat tosin on. Pari hassua riisipalloa ja kaksi kymppiä maksaa.

Mulla ei ole kehua mitään paikkoja oikeastaan kun missään ei ole nyt tullut sellaista fiilistä että nyt on hyvää, nyt olen tyytyväinen.

parhaat sushi mestat on kauppahallin sushi mesta en muista nimeä, siinä on mukava syödä ja ympäristö on edukseen muistaakseni yksi nuista kauppahallin kokeista perusti umeshun jonka lounas oli ainakin avaus viikolla suhteettoman pieni ja kallis. yleensä rahalla saa sushilaatua kandee ihan oikeesti mennä ja laittaa pöytä vaikka palkkapäivänä pöytä koreaksi jossain hintaluokaltaan kalliissa kuten koto, saa kyllä sellaisen referenssi safkan. kauppahalli ja koto on minusta parhaat, ichibanit on siinä surkean ja ihan perusmiinus ookoon välissä. pohjanoteeraus on fujivillagen puffetti sushi ihan saatanan yököttäviä majoneesipurjo makeja siis hyi vittu riisi on liiskattu koviksi sementti möykyiksi maksaa 13e, gyosai on myös erittäin mukava ja hyvä, jos sattuu omistaja kohdalle, on verrattoman hauskaa jutustella ja vastineeksi kuulla suomea japani intonaatiolla, gyosaissa on ehkä paras tunnelma.
mun mielestä sushi on ainut oikea ja rehellinen etninen safka, kaikki muut keskiverto kinkit ja thaikut intialaiset ja nepalilaiset on konservoinut safkansa, joka on valmistettu lu0ja tietää milloin, mauste mönjään jossa alkuperöiset maut katoavat täynnä aromivahvennetta ja säilykkeitä.

On kokeillut useampaan kertaan. Ihan jees thaikkumätöt ja euron lisällä saa imuroida melko hyvälaatuista sushia niin paljon kuin sielu sietää (siis lounasbuffassa). Myyvät lounassushit myös mukaan, 10 palaa taisi olla jonkun 8,9 euroa.

Ne kerrat kun tuolla olen käynyt, homma on mennyt aika lailla sushipainotteiseksi. On nigiriä ja makia.

Pakko tähän väliin todeta että hinta ja laatu kohtaavat sushin suhteen Puotilassa Ky Nam nimisessä ravintolassa. Sushi mukaan ei maksa paljoa mitään ja laatu on yleensä tosi hyvä. Lajitelmaan tulee erilaisia nigiri- ja makisushipalleroita.

Ei välttämättä oikea threadi, mutta legendaarinen Ming Inn on avannut samoilla työntekijöillä uudella nimellä uudella paikalla; Sepänkadun ja Tehtaankadun kulma. Seaside Garden on nimi nykyään. Kantonin kanaa saa nykyään BUFFASTA! Muita ruokia en maistanutkaan, sen verran yli-veto tuo KaKa on.

Sinne huomenna.
Ryan thai oli pettymys, siinä Kaisaniemen metroaseman yläpuolella. Kasarmintorin aikoihin oli laatupaikka.

tyttöystävä pitäs viedä torstaina vuosipäivän kunniaks safkaa jonnekkin.. ei nyt mitään ykköset päälle meinikii, mut ehkä vähän rauhallisempaa. Oon miettiny et joku nepalilainen mesta vois olla aika kova.. sit ku noita hampurilaisravinteleita jotku hehkuttavat ( ei hesee tai mäkkärii) , nyt jorain ideaa, ei mielellään millään ajanvarausjärjestelmällä . ja loppuun voisin lisätä et rossoa ja chikosia on ihan turha ehdotella tai räkälöitä. ja putjetti on sellanen 50€ ravintelilaskuun :)

E: pitäs olla jossain rautatieasemalta kävelymatkan päässä :)

tyttöystävä pitäs viedä torstaina vuosipäivän kunniaks safkaa jonnekkin.. ei nyt mitään ykköset päälle meinikii, mut ehkä vähän rauhallisempaa. Oon miettiny et joku nepalilainen mesta vois olla aika kova.. sit ku noita hampurilaisravinteleita jotku hehkuttavat ( ei hesee tai mäkkärii) , nyt jorain ideaa, ei mielellään millään ajanvarausjärjestelmällä . ja loppuun voisin lisätä et rossoa ja chikosia on ihan turha ehdotella tai räkälöitä. ja putjetti on sellanen 50€ ravintelilaskuun :)

E: pitäs olla jossain rautatieasemalta kävelymatkan päässä :)

Rautatieaseman lähellä on Morrison's Grill & Green jonka hamppareita jengi kehuu aina paljon. En ole itse käynyt syömässä mutta aikomus on ollut joskus käydä. Ei taida kalliskaan olla!
http://www.rafla.fi/morrisons/fi/etusivu

Mun lemppari Nepalilainen on Aangan, ja kuulemma Madventuresin jätkätkin kehuu sitä :P Se tosin sijaitsee Hietalahdenkadulla, vähän pidempi kävelymatka rautatieasemalta. Eikä ole kovin hieno mesta. Mutta hyväää
http://www.aangan.fi/

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom