Helppo lounas kaupasta?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jub
  • Aloitettu Aloitettu

Jub

Ikä
38
Oon nyt käynyt salilla noin 3+ kuukautta yhteen menoon (aiemminkin olin käynyt aktiivisesti mutta se lopahti kesällä) ja tulokset on noussu ja ojentajat ja habat on kasvanut (varsinkin ojentajat) ovat kasvaneet ihan mukavasti. Jaloissa on ihan hyvin lihasta myöskin. Seuraava askeleeni tulee olemaan tämän ruokavalioni korjaus.

Nykyään se menee yleensä näin:

Aamupala: mysliä, hedelmä ja joskus leipää (ruis tai valee, pitäis kai olla ruis aina)
Lounas: Riippuu ihan päivästä, jos on aikaa kunnon ateria mutta jos ei niin jotain kaupan lihapiirakoita tai pasteijoita
Koulun jälkeen: Leipää tai jogurttia ja hedelmä
Päivällinen: Mitä tahansa on pöydässä (sali päivinä teen nuudeleita + tonnikalaa) :D
Iltapala: jogurttia tai leipää ja hedelmä

Suurin ongelma mulle on toi luonas, muut voin vaihtaa parempaan melko helposti. Monena päivänä viikosta joudun ostamaan vaan jotain lihapiirakoita kun ei ole aikaa kunnon lounaaseen. Mikä olis sellanen helppo ja nopea ruoka tilalle? Mikro on käytössä + vettä. Oon aatellu noita valmisruokia mutta mieluummin se olisi sellainen jonka voi syödä kylmänä ja käsin. Nirso en ole eli kaikenlaista ehdotusta peliin (tai no ehkä mä en ihan viiti vauvanruokia koulussa syödä :) ).

Onko ehdotuksia? (myös yleisesti tohon ruokavalioon)

edit: Oliskohan tää sittenkin pitäny laitta alottelijoiden puolelle? :confused:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Käy ostamassa luontaistuotekaupasta heraproteiinia jota voit ottaa treenin jälkeen ja myös silloin kun aika ei riitä kunnon ruoan valmistamiseen.Esim FASTin Hera85, nutriplussan whey8100, tai Evolutionin Ultra whey ovat hyviä vaihtoehtoja punttitreeniä aloittelevalle.Monivitamiinitabletit sekä mineraali/kivennäisainelisä olisi mielestäni hyvä lisä tuohon ruokavalioon(Pirkan monivitamiini esim, ei maksa paljoa) ja sitten luontaistuotekaupasta saa Minalkaa joka on halpaa kuin saippua.Kylmäpuristettu rypsiöljy kanssa mukaan kuvioihin, ruokalusikallinen illalla tai treenin jälkeen.Tässä jotain perusneuvoja, muut korjatkoot/lisäilkööt tarpeen mukaan

Kaurapuuroo, Cee vitskuu, Tonnikalaa, maitorahkaa, kalkkuna siivuja, kanaa, leipää, hedelmiä.

Näitähän riittää..

Täällä on jossain "Pakkiksen keittokirja"-niminen (tai sinne päin) thread, etsi se vaikka searchilla. Sieltä saattaa löytyä jotain.

Jub sanoi:
Iltapala: jogurttia tai leipää ja hedelmä

Iltapalalta voisit jätää pois noi kaikki mitä sanot tossa ja ottaa tilalle jotain proteiini pitosta...Rahkaa,Tonnikalaa...Ym.

Laitapa hakuun sanat "iivilin mössö". Tee sitä viikonloppuna iso satsi (=3-5l) ja roudaa pakasterasiassa mukana. Sitä on kätevä lämmittää mikrossa.

Toinen hyvä vaihtoehto on toki hedelmä, protujuoma ja esim. täysjyväleipää pari siivua. Iltapalasi tosiaan kaipaa täysremonttia. ZaGaTon vinkki iltapalan suhteen on asiaa.

harde20 sanoi:
...Kylmäpuristettu rypsiöljy kanssa mukaan kuvioihin, ruokalusikallinen illalla tai treenin jälkeen.

Ei öljyä treenin jälkeen, kun se hidastaa tärkeiden palauttavien proteiinin ja hiilarin imeytymistä!

Jos joskus kiireen tai muun syyn takia joudun ostamaan "pikaruokaa" kaupasta, valitsen yleensä paketin ohuen ohutta kalkkunaleikettä ja täysjyväsämpylän. Esim. Pirkan 150 g pakkauksessa proteiinia n. 30 g. En tosin tiedä miten hyvin toi riittää raavaan miehen lounaaks, mutta ehkä nopeana välipalana?

Joo, yksi erittäin nopea ja helppo "ateria" ruokakaupasta on tämmöinen:

- yksi omena, pari tomaattia tms. hetisyötävää rehua pieni annos
- litran tölkki maitoa tai piimää

Syö rehun ja siemailee maidon tai piimän pimentoon. Soon siinä. Halpaa ja nopeaa, noin 33g laatuproteiinia.

Kerran lentokentällä ostin paketin kalkkunaleikkeitä (oisiko ollut 200g) ja pari 2dl tötsää maitoa. Ihan asiallinen pikaruokasetti oli sekin.

1 grillattu kananpoika
1 nalle vaniljariisipuuro 500g

ja syömään....

3-4 tuoretta karjalanpiirakkaa, paketti ohuen ohueita (esim) kalkkunasiipaleita + juoma (itse suosin rasvatonta maitoa lounaalla).

Purkki rahkaa/raejuustoa ja purkki jogurttia. Sekoitat keskenään ja lusikoit ääntä kohden. Ja jos sinulla ei ole mukanasi mitään lautasta tai kulhoa mihin voit nuo ainekset sekoittaa, niin kyllä ne voi sekoittaa vähän kerrallaan esim. raejuustopurkissa 'syö vähän, lisää vähän' -menetelmällä. Joo ja kyytipojaksi voi sitten ostaa jotain hedelmää ja/tai vaikka muutaman sämpylän tai karjalanpiirakan.

Lusikan kun muistat pitää aina mukana, niin johan tuota saa vaikka minkä moisen pikaevään loihdittua kaupan antimista.

Jasoni sanoi:
Lusikan kun muistat pitää aina mukana, niin johan tuota saa vaikka minkä moisen pikaevään loihdittua kaupan antimista.

Lusikkaakaan ei tartte kantaa mukana sillä kauppojen pakastealtaasta löytyy kerttakäyttöisiä muovi tai puulusikoita. Ite oon napannu aina sieltä lusikan messiin.

No ajattelin onko maksalaatikko hyvää syäminkiä, että mitä kaikkee se sisältää. Itellä ei oo ravintoselostetta kun en syä kaupanmaksalaatikkoa vaan oman äidin(voi pikku hellun lellun :lol2: ), niin tietäis vähä. :jahas:

abine sanoi:
No ajattelin onko maksalaatikko hyvää syäminkiä, että mitä kaikkee se sisältää. Itellä ei oo ravintoselostetta kun en syä kaupanmaksalaatikkoa vaan oman äidin(voi pikku hellun lellun :lol2: ), niin tietäis vähä. :jahas:

Hyvää se ainakin on raejuuston kanssa. Ravintoarvoista en sitten tiedä. Tulee silloin tällöin syötyä helppona lounaan kun ei ole eväitä tullut otettua mukaan. Toinen on pinaattiletut ja raejuusto.

Grillin kokolihapurilainenkin on ihan kelpo välipala, jos pyytää siihen vielä ruiskuoret ja mausteeksi salaaddia ja kepsuttia ja kaikkea muuta kevyttä.

Autolounas Tony Halmeen tapaan: purkki tonnikalaa, kahvikupillinen keittämättömiä kaurahiutaleita ja omenasosetta. Koko komeus sotketaan yhteen ja viedään haarukalla kohti ääntä. Kuidut, hiilarit ja proteiinit kaikki samassa. Kuulemma herkullista. No, se on makuasia, sanoi koira kun munaskuitaan nuoli...

Minä sanon, mitä EI kannata ostaa.

Tänään oli treenin jälkeen helvetin nälkä ja oli pakko saada ruokaa. Ostin sellaisen valmislasagnen. Sitten kun pääsin kotiin ja avasin sen pakkauksen niin ruokahalu lähti heti. Semmoisia levyjä lillu semmoisessa valkoisessa kastikkeessa ja jauhelihaa siinä seassa. No ajattelinpa, että paremmalle se maistuu kuin näyttää.

Olin väärässä pahemman kerran. Se valkoinen soosi oli niin pahaa, että hyvä että sain puolet syötyä sen pakkauksen määrästä, jonka koko oli 700g. Ei siis mikään ISO. Se valkoinen kastike oli niin pahaa, että olis voinu jo tehdä valituksen johonkin.
Pelkkä maitorahkakin maistuu paremmalta ku se "lasagne".

Ai niin, saarioisen pikkupitsat on hyviä. :D

Suositut

Back
Ylös Bottom