Helppo kotisivun teko-ohjelma?

Ikä
40
mikä olis aloittelijalle helppo kotisivujen teko- ohjelma? ei ole juurikaan tietotaitoa kotisivujen teosta. millä pääsis hyvin alkuun?

kiitos

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jos saan luvan vähän käyttää ketjuasi, niin mä kysyisin että mistä valmiit pohjat perussivuille jotka ovat nykyaikaa? Isä tarvitsisi yhdistystä varten sivut, mä pystyn kyllä luomaan perus HTML-kieltä, mutta sillä ei ihan tämänpäivän vaatimustasoa olevia sivuja rakennella.

Mutta vastatkaa ensisijaisesti Afroditen kysymykseen, mulle voi noita ideoita vaikka privailla. ;)

Afrodite sanoi:
mikä olis aloittelijalle helppo kotisivujen teko- ohjelma? ei ole juurikaan tietotaitoa kotisivujen teosta. millä pääsis hyvin alkuun?

kiitos

Microsoftin Frontpage on ainakin erittäin helppo. Ei ole pakko osata mitään ohjelmointikieltä tms. ja silti saa ihan kelpo sivut aikaiseksi. Toki pystyy lisäämään myös HTML elementtejä jne. tarvittaessa. Itselläni ei ollut minkäänlaista kokemusta kotisivujen teosta, kun otin vastuulleni luoda erään urheiluseuran sivut ja tuolla onnistui ihan mukavasti. Pohja oli kasassa parin illan uurastamisen jälkeen ja sen jälkeen täydentäminen olikin helppoa.

Ja tuota tosiaan osaa käyttää, jos osaa yleensä windowspohjaisia ohjelmia käyttää.

Timba, tuo kävisi varmasti isäsikin tarkoituksiin ihan mukavasti.

no yahoon geocities on kai se helpoin ja nopein tie internetin ihmeelliseen maailmaan jos yksityisenä tekee eikä vaadi sivuiltaan mitään ihmeitä,koska se on niin basic kun pystyy vaan olemaan. frontpage on myös hyvä

Frontpage lisäilee kaikenmaailman sotkua sinne koodiin sekaan.. parempi valinta voisi olla http://www.nvu.com/ muistaakseni ilmainen.

Timballe: googlella hakusanaksi esim free html layout tai free html templates. Noita valmiita sivupohjia löytyy tuhansia. Niitä on todella helppo muokata haluamakseen ja monet ovat erittäin hyvin tehtyjä.

frontpagea ei kannata käyttää, tekee html-koodista saatanan epäselvää ja sotkee sinne sekaan kaikenmaailman mikkisofta-paskaa kuten xml:ää jne. Ei sillä että xml:ssä olisi jotain vikaa, mutta ei sitä toinna sotkea perus html:n sekaan jos ei oikeasti halua eikä tiedä mitä tekee..

Kenties paras wysiwyg-editori on dreamweaver mx. Helvetin helppokäyttöinen, monipuolinen ja tekee kohtalaisen puhdasta koodia.

Timballe: kokeile googlettaa vaikka sanalla "layouts", pitäisi löytyä paljonkin sivuja joissa on käteviä esimerkki layoutteja joista on helppo lähteä rakentamaan.

Hain joskus koneelle tuon DreamWeawerin, ja täytyy sanoa etten tajunnut sen ohjelman käytöstä hevonp*skaakaan! Hermot vaan meni, ja poistin koko ohjelman koneelta. Ei todellakaan ole IMO aloittelijalle hyvä ohjelma. Frontpagea hieman opiskelleena osaan sitä jo jotenkin käyttää, mutta eipä ole mielestäni siitäkään ohjelmasta mitään apua, ellei tiedä mitä tekee. Molemmat ohjelmat on varmaan hyviä jos osaa käyttää, mutta jos ihan ensimmäisiä kotisivuja väsää, niin kannattaa hommata joku ensin vähän neuvomaan noiden ohjelmien käytössä. Mun mielestä ainakin kauhean vaikea itse kokeilla ja sitä kautta oppia. Kun ei osaa niin ei osaa.

Tredin aloittajalle: Omat sivut olen kasannut Tripodilla http://www.tripod.lycos.com/ , joka on varmasti maailman helpoin kotisivunteko-ohjelma! Mikäli englantia osaa, niin kyllä onnistuu kotisivujen teko, ja tulee ihan kivannäköistä jälkeäkin. Tosin miinuksena tulee se, että saattaa tulla samanlaisia sivuja vastaan, ja sivuille tulee myös ylä- ja alalaitaan mainoksia, mikäli haluaa ilmaiset sivut. Mutta mua ei ainakaan haittaa.

www.suntuubi.com

Suomenkielinen, TÄYSIN ILMAINEN, helppo tehdä, hyvät ohjeet, kymmeniä tuhansia sivuja näyttäisi olevan tehty tuolla. Ei tarvi mitään ohjelma asennuksia toimii suoraan selaimella ja sivut saa heti käyttöön. :hyper: Eikä tarvi olla mikään ydinfyysikko että tota osaa käyttää.

Viimeksi muokattu:
Microsoft Expression Web, hyvä CSS-tuki, tekee nättiä XHTML:ää, ja maksaa ei-kaupallisella lisenssillä säälittävän vähän. Ehkä 100€ tai alle verolla.

Kaupalliseen käyttöön vielä naurettavampi summa, reilu 300€ verolla.

Itekki suosittelen FrontPagea. ;) Alottelija saa sillä ihan ok sivut aikaa ja ku jonku aikaa on harjotellu nii tulee siistii jälkee. :)

Itekki suosittelen FrontPagea. ;) Alottelija saa sillä ihan ok sivut aikaa ja ku jonku aikaa on harjotellu nii tulee siistii jälkee. :)

Jos nyt näitä maksullisia listataan, niin FrontPage on huono. Pitemmän päälle sen bugitteluista sun muista yllätyskäänteistä saa harmaita hiuksia. Käytin itse sitä ~vuoden ja nyt olen tyytyväinen Macromedia Dreamweaverin käyttäjä.

Jos ei taidot riitä niin IMO paras vaihtoehto on ottaa valmis pohja ja editoida sitä notepadilla/jollain wysiwyg-editorilla...

Toisaalta jos ei taidot riitä niin äkkiä on sitten sormi suussa kun pitäisi katsella yhtäaikaa jotain sisäänleivottuja scriptejä ja miettiä mikä vaikuttaa mihinkin parametriin :whip: Eli lapset, kun kopioitte valmiita pohjia muistakaa että jos tavaraa vyöryy kovasti ruudulle etenkin ennen bodia niin silloin on aika varmaa että tulee pitkä tovi ohjelmoinnin parissa.

EDIT: frontpagen vinkeet on kyllä käsittämättömiä. Kukahan sen on keksinyt?

Jos nyt näitä maksullisia listataan, niin FrontPage on huono. Pitemmän päälle sen bugitteluista sun muista yllätyskäänteistä saa harmaita hiuksia. Käytin itse sitä ~vuoden ja nyt olen tyytyväinen Macromedia Dreamweaverin käyttäjä.
Juu kylhä tuo Dreamweaverki on ihan jees. ;) Tullu koulus jonku verran käytettyy. :)

jos haluat vähänkin panostaa kotisivuihis, opettele xhtml:ää ja css:ää. nopeesti opit rakenteleen vaikka minkänäkösiä sivuja kunhan et kuviksesta mitään nelosia oo vetäny koulussa :) itellä vähän tota ongelmaa, että osaisin tehdä kunhan tietäisin mitä teen :D

kokeilkaas toniartsin easyhtml, se on suomenkielinen, ja helppokäyttöinen. Se oli mun eka kotisivueditori. Nykyjään teen sivut notepadilla, mut siitä sai hyvän startin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom