Helpotusta työttömyyteen?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja RedNeck
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
57
Jopa meikäläisen supeassa tuttavapiirissä on useita sellaisia ihmisiä joiden harrastuksena on työnteko. Työtä tehdään vain sen tekemisen vuoksi, ei rahan takia.

Montako työpaikkaa mahtaisi vapautua jos em. porukalle keksittäisiin jotain muuta puuhastelua, vaikkapa vapaaehtoistyö vanhainkodeissa tjsp. Heille voisi maksaa jonkinlaista työelämästäluopumistukea, kunhan tilalle palkataan työtön henkilö.

Jotenkin pitäisi herätellä ihmisten sosiaalista omaatuntoa siten, että "huvikseen" työtä tekevät tajuaisivat antaa oman työpaikkansa työttömille.
Olisiko tässä mitään järkeä vai onko tämä vain :rolleyes:

Huom: Kunnallisvaalit tulossa, tätä saa käyttää aivan vapaasti hyväkseen :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tuohon tilanteeseen kun joskus pääsis että tajuaisi käyvänsä töissä vaan työn vuoksi...ettei sillä palkalla olisi niin väliä!? Voisi olla aika vapauttava fiilis...jos ei huvita enää tää duuni niin sitten lähden himaan.
Mutta onko tuollaisessa elämäntilanteessa olevia kovinkaan paljon, melko rikas saisi olla...ainahan sille rahalle löytyy tarvetta.

Itelle ei ainakaan ihan heti tuu mieleen duunia jota tekisi päivästä toiseen innolla ja hyvällä fiiliksellä. Siis aivan sama vaikka saisi 10e tunti siitä että viettäisi normaalia lomaelämää, siitäkin varmasti löytyisi jotain valittevaa ;)

Itse joskus pohdn sukulaisvauvan sairaalassaoloa seuratessani, että lastensairaalat (ja muutkin) tarvitsevat kipeästi ihmisiä, jotka pitäisivät seuraa tai olisivat vaan läsnä sairaiden kanssa.

Ei ole kiva tulla potilashuoneeseen, kun pieni vauva makaa omassa oksennuksessaan eikä kukaan ole huomannut unohtamatta sitä tukehtumisen riskiä mikä siinä on. Tai kun naapurisängyn vastasyntynyt saa itkeä 30 minuuttia ennen kuin kukaan reagoi.

Mutta ei se käy. Se ei sovi. En enää muista mikä oli perusteluna, mutta tuollaista ei voi järjestää, vaikka se seuranpitäjä tulisi ilmatteeks.

Ihan älytöntä :curs: Välillä ihmettelen miten ne lapsiparat selviää elossa sieltä sairaalasta pois.

(Ps. tämän kaiken voi yleistää kaikkiin ikäryhmiin, mutta oman sydämeni lähellä on lapset)

sissi sanoi:
Tuohon tilanteeseen kun joskus pääsis että tajuaisi käyvänsä töissä vaan työn vuoksi...ettei sillä palkalla olisi niin väliä!? Voisi olla aika vapauttava fiilis...jos ei huvita enää tää duuni niin sitten lähden himaan.
Mutta onko tuollaisessa elämäntilanteessa olevia kovinkaan paljon, melko rikas saisi olla...ainahan sille rahalle löytyy tarvetta.

Aika moni meistä käy töissä "huvin vuoksi". Sekin on sitä, kun käy duunissa, vaikka saisi työttämänä ihan yhtä paljon rahaa käteen. Itse olen tätä tehnyt jo ties kuinka monta vuotta.

Nyt on ehkä slight mahdollisuus tienata 100e enemmän ku työttämänä. Pidetään peukut pystyssä :)

Hippa sanoi:
Aika moni meistä käy töissä "huvin vuoksi". Sekin on sitä, kun käy duunissa, vaikka saisi työttämänä ihan yhtä paljon rahaa käteen. Itse olen tätä tehnyt jo ties kuinka monta vuotta.

Nyt on ehkä slight mahdollisuus tienata 100e enemmän ku työttämänä. Pidetään peukut pystyssä :)

No kyllä mä ainakin mielummin käyvisin töissä vaikka saisin vaan 100e enemmän kuussa ku työttömänä meinaan ei mun pää kestäs himassa norkoilua 24/7. Taidan olla hieman hullu :rolleyes:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom