Help please !

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Moi! Tarkastamme poikaystäväni ruokavaliota Kehonetin laskurilla. Tulos:

Energiaa 3176

Protskut 34%
Hiilarit 52%
Rasvat 13,6%

Mies painaa 100 kiloa/177 cm, tekee ruumillista työtä ja treenaa salilla noin joka toinen päivä.

Pikaisia kommentteja konkarit pliis, onko protskuja ja kaloreita tarpeeksi? Miksi olisi tärkeää syödä enemmän rasvaa - vai olisiko?

Kiitos avusta! :confused:

Jos tavoitteena on kasvattaa lisää lihasmassa, niin kaloreita ei taida olla tarpeeksi. Lisäisin proteiinin määrää suhteessa muihin ja sitä mukaa saisi lisäkaloreita. Ruumiillinen työ + kuntosali = minimi 4500 kcal.

jos paino nousee pikkuhiljaa, on kaloreita tarpeeksi. ellei nouse tai laskee, on kaloreita liian vähän. simple.

ihmiset on niin erilaisia. joillain bodypaino nousee 3000 kcal:lla ja joillain vasta 6000 kcal:lla. jälkimmäisillä on se tuulennopee aineenvaihdunta:)

Originally posted by Tomi77
Jos tavoitteena on kasvattaa lisää lihasmassa, niin kaloreita ei taida olla tarpeeksi. Lisäisin proteiinin määrää suhteessa muihin ja sitä mukaa saisi lisäkaloreita. Ruumiillinen työ + kuntosali = minimi 4500 kcal.

Tuleehan tuolla nykyisellä ruokavaliolla jo 270 g proteiinia, mitä voisi pitää 100-kiloiselle (mikä tuskin on rasvaton paino) melkoisen riittävänä. Minä lisäisin ennemmin kylmäpuristettuja rypsi- ja oliiviöljyjä.

Jee jee!

Mäkin haluan personal trainer tyttöystävän, joka hoitaa mulle kaikki ohjelmat ja ruokailut kuntoon.... eihän siinä tartte itse tehdä muuta kuin reenata ja reenata :p

Originally posted by jto

ihmiset on niin erilaisia. joillain bodypaino nousee 3000 kcal:lla ja joillain vasta 6000 kcal:lla. jälkimmäisillä on se tuulennopee aineenvaihdunta:)

näinhän se on, jos toinen on 50kg kukkakeppi ja toinen yli satakilonen mörssäri. mut ei kahdesta satakiloisesta mörssäristä voi olla toisella kaksinkertainen aineenvaihdunta.

Edit: niin ja mun pointti ei ole että 100kilosella olisi kaksinkertainen kulutus 50kiloseen verrattuna, mutta varmasti suurempi.

ei ehkä ihan kaksinkertanen, mutta tehtiin kaaauan sitten kaverin kanssa pikku testi, joka kesti muutaman kuukauden. mä panoin silloin 96kg ja se 91kg. noin neljän kuukauden päästä mun paino oli 102kg ja kaverin 98kg. tulokset nousi prosentuaalisesti aikalailla saman verran meillä. tää ei vielä ole tärkeetä, eikä merkityksellistä.

threadin kannalta taas tämä on: mun keskikulutus/pvä oli siinä 2500-3000 kcal ja kaverilla 4700-5200 kcal. muuten ei paino noussut millään. mulla taas melko helposti, mutta heti, jos liikaa nappasin sapuskaa, näky se mahassa.

mä olen pikkusena poikana ollut melko pullee ja tää toinen taas semmonen muikunruoto. nää seikat mm. osottaa jotain perusaineenvaihdunnasta.

Originally posted by jto
ei ehkä ihan kaksinkertanen, mutta tehtiin kaaauan sitten kaverin kanssa pikku testi, joka kesti muutaman kuukauden. mä panoin silloin 96kg ja se 91kg. noin neljän kuukauden päästä mun paino oli 102kg ja kaverin 98kg. tulokset nousi prosentuaalisesti aikalailla saman verran meillä. tää ei vielä ole tärkeetä, eikä merkityksellistä.

threadin kannalta taas tämä on: mun keskikulutus/pvä oli siinä 2500-3000 kcal ja kaverilla 4700-5200 kcal. muuten ei paino noussut millään. mulla taas melko helposti, mutta heti, jos liikaa nappasin sapuskaa, näky se mahassa.

mä olen pikkusena poikana ollut melko pullee ja tää toinen taas semmonen muikunruoto. nää seikat mm. osottaa jotain perusaineenvaihdunnasta.

Näinhän se on.. mä painan 71kg ja syön n.3500-4000kcal päivässä. "Pikkusena poikana" oon ollut todella hoikka ja painoa saan tod. hitaasti ylöspäin.. Mutta eipä läskiä kerry helposti! Mainittakoon että veljeni on minua n. 8 cm pidempi ja painaa 50kg eli sen verran minäkin painaisin tällä hetkellä jos en olisi alkanut leikkimään painojen kanssa :D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kiitos tiedoista!

Tultiin siihen tulokseen, että hiukan pitää kokonaisenergiamäärää nostaa, protskudrinkkien ja energiapatukoiden avulla ja lisätä aamupuuroon loraus oliiviöljyä.

Painonnousu on tavoitteena ja nimenomaan siten että mieluiten puhdasta lihasta eikä flesua! :p

Back
Ylös Bottom