Help, niska vidduilee

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
43
Mikä nopein ja tehokkain tapa saada niskajumi tai mikälie (oon siis sairaanhoitaja, surkuhupaisaa) pois?

Eli yksi kaunis aamu, tasan viikko sitten heräsin oikea puoli niskasta kipeänä. En pystynyt ns . nyökkäämään tai kääntämään päätä oikealle. Kipu oli niin raakaa, että tähtiä näkyi. En päässyt edes sängystä ylös muutakuin 4 h päästä ja 4 panadolin jälkeen. Kovin kipu kesti n. 2 päivää, nyt sitten oikeasta kädestä voimat pois, ehä edelleen pään kääntö oikealle nipistelee. RPenkkipunnerruksessa kajahti tisseille jopa 14 kg paino, ei oikea käsi yksinkertaisesti kestänyt, parin toiston jälkeen käsi vain "lässähti" voimattomaksi.

IIIK. Nyt mennyt kaikki käsi/olkapää treenit vituilleen. :wall:

ELI APUA!

hömppä sanoi:
En päässyt edes sängystä ylös muutakuin 4 h päästä ja 4 panadolin jälkeen.

Tota, mä oisin jo tossa vaiheessa hakeutunu hoitoon.

Mike sanoi:
Lekuriin ja sassiin, sulla on joku hermo pahasti juntturassa.
joo, maanantaina meen tai siis soitan työlekurille...tippu maitopurkkikin äsken (5 min sitten) kädestä...voi fuckin fuck....Vellu taisi maanantaina sanoa salilla kun vedin kipulääkkeiden ja kylmäsprayn turvin mavea, että lopeta ennen kun pää irtoaa...Vitun jäärä oon!noh...saiskohan siitä saikkua :D

hömppä sanoi:
joo, maanantaina meen tai siis soitan työlekurille...tippu maitopurkkikin äsken (5 min sitten) kädestä...voi fuckin fuck....Vellu taisi maanantaina sanoa salilla kun vedin kipulääkkeiden ja kylmäsprayn turvin mavea, että lopeta ennen kun pää irtoaa...Vitun jäärä oon!noh...saiskohan siitä saikkua :D

Sinuna menisin jo tänään suoraan esim. Mehiläiseen. Maksaa mutta nopea ja asiantunteva palvelu.

Ei kannnata pelleillä terveydellään.

Tollaset yksipuoliset "puolihalvaukset" tms. saattavat kertoa jopa jostain vakavammastakin.

Mahdollisesti jokin fasettilukko niskassa, joka vetää lihakset ja hermoradat aivan jumiin. Toisaalta voi olla ihan mitä tahansa välilevynpullistuman ja aivoverenvuodon väliltä joten lekuriin suosittelen menemistä. Jos ilmenee, että vaivan aiheuttaa nikamalukko niin suosittelen OMT-terapeutin luona käymistä sen pelkän sirdalud+kipulääke kuurin lisäksi. Vaivaan saa sadasosasekunnissa helpotuksen jonka jälkeen on helppo venyttää/hierotuttaa suojamekanismillä jumiin menneitä lihaksia auki.

kas-vain sanoi:
Mahdollisesti jokin fasettilukko niskassa, joka vetää lihakset ja hermoradat aivan jumiin. Toisaalta voi olla ihan mitä tahansa välilevynpullistuman ja aivoverenvuodon väliltä joten lekuriin suosittelen menemistä. Jos ilmenee, että vaivan aiheuttaa nikamalukko niin suosittelen OMT-terapeutin luona käymistä sen pelkän sirdalud+kipulääke kuurin lisäksi. Vaivaan saa sadasosasekunnissa helpotuksen jonka jälkeen on helppo venyttää/hierotuttaa suojamekanismillä jumiin menneitä lihaksia auki.

tuskin nyt kuitenkaan aivoverenvuoto... :)

mä kävisin huomenna ihan normaalilla terkkarilääkärillä, ottaisin rankakuvat. toteaisin että siellä ei ole mitään (oletusarvo yleensä aina nuorten niskakivuissa) ja pyytäisin lähetteen fysioterapeutille.

vaiva kuullostaa ( !!! ) välilevyperäiseltä ja valitsisin fyssarin joka hallitsee McKenzie-tekniikan. OMT:lle en menisi niskavaivoissa. muutenkin manipulaatiot ja naksuttelut on mun arvoasteikossa aika alhaalla.

kipulääkkeet siis päälle, asialliselle fyssarille ja sen jälkeen pikkusen varovaisuutta jatkossa treenissä, niin eiköhän se siitä.

käsivarren ja sormien oireet voivat jatkua pitkäänkin itse syyn jo poistuttua. ei kannata huolestua. hermo palautuu kyllä puristuvauriosta, mutta kovin hitaasti. about 1 mm / vrk.

Jotain positiivista, pystyin tekeen normaalin selkätreenin taljoineen kaikkineen, ei mitään oiretta, ei kipua, tosi hämärää. Menen kuitenkin huomenissa tohtoria tapaamaan, ihan varmuuden vuoksi, ettei se pää oikeasti tipu. Tai ehkä ois kätevä se irtopää.

Itellä on kans ollu tuo kaulan ja hartian välissä oleva lihas ollut kipeä. Jotenkin menny tosta oikeelta puolelta juntturaan. Kaks kertaa on tullu tää juttu uidessa, kuulin kans kerran uimahallin saunassa ku yheltä jätkältä meni siin uidessa kans jumiin.

Elikkä tuosta kaulan ja hartian väliltä oli lihas jotenki jumissa, että ku päätä yrittää "nyökätä" oikealle ni ei onnistu. Hoitona oon käyttäny muutaman päivän lepoa ja saunaa :]

Pattismurffiina sanoi:
tuskin nyt kuitenkaan aivoverenvuoto... :)

:D

[/QUOTE]
vaiva kuullostaa ( !!! ) välilevyperäiseltä ja valitsisin fyssarin joka hallitsee McKenzie-tekniikan. OMT:lle en menisi niskavaivoissa. muutenkin manipulaatiot ja naksuttelut on mun arvoasteikossa aika alhaalla.[/QUOTE]

Juu ei kannata mennä Niksauttelemaan jos on VÄLILEVYN pullistuma, mutta jos taas vaivan aiheuttaa fasettilukko en kyllä ymmärrä minkä takia sitä ei voisi avata?! Lihaskivut ja -jumit ovat oireita ja suojamekanismeja juuri nikamalukoille. Ei ole mitään järkeä päivä/viikkotolkulla hierotuttaa ja jumpata lihaksia jollei sitä nikamalukkoa saada auki. Paljon parempi vaihtoehto on mobilisoida se nikama ja sen jälkeen käydä niihin sekundäärisiin oireisiin kiinni!
Ja pitää muistaa että itse suosittelen ainoastaan OMT-terapeuttien käsittelyä (jotka myös ovat fyssareita!!) en keidenkään naprapaattien/kiropraktikkojen/kansanparantajien jne.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
kas-vain sanoi:
vaiva kuullostaa ( !!! ) välilevyperäiseltä ja valitsisin fyssarin joka hallitsee McKenzie-tekniikan. OMT:lle en menisi niskavaivoissa. muutenkin manipulaatiot ja naksuttelut on mun arvoasteikossa aika alhaalla.[/QUOTE]

Juu ei kannata mennä Niksauttelemaan jos on VÄLILEVYN pullistuma, mutta jos taas vaivan aiheuttaa fasettilukko en kyllä ymmärrä minkä takia sitä ei voisi avata?! Lihaskivut ja -jumit ovat oireita ja suojamekanismeja juuri nikamalukoille. Ei ole mitään järkeä päivä/viikkotolkulla hierotuttaa ja jumpata lihaksia jollei sitä nikamalukkoa saada auki. Paljon parempi vaihtoehto on mobilisoida se nikama ja sen jälkeen käydä niihin sekundäärisiin oireisiin kiinni!
Ja pitää muistaa että itse suosittelen ainoastaan OMT-terapeuttien käsittelyä (jotka myös ovat fyssareita!!) en keidenkään naprapaattien/kiropraktikkojen/kansanparantajien jne.[/QUOTE]

heippa (ilmeisesti) kollega!

tiedäthän että fasettilukko ei synny itsestään. fasettilukko on pikemminkin oire niistä ylijännittyneistä lihaksista.

eli siis, kun lihaksisto ylirasittuneisuuden, huonojen asentojen tai krampin takia menevät ns. jumiin, niin ne vetävät rankaa epäfysiologiseen (epänormaaliin) asentoon. näin sitten nikamien eri pinnat joutuvat epäedulliseen kosketukseen toistensa kanssa l. syntyy fasettilukko tai nikamalukko tms.

minä hoitaisin ensin pois fasettilukon aiheuttajan, sitten jos vielä on tarpeen niin avaisin lukon ja sen jälkeen opettaisin miten lihasjännitys estetään ja vältetään jatkossa lihasten epänormaali kuormittaminen jotta uusia lukkoja ei enää synny.

Epänormaalia lihaskuormitusta?

Eikö tuo salirehkiminen ole aika epänormaalia lihaskuormitusta:hyper:

hömppä sanoi:
Eikö tuo salirehkiminen ole aika epänormaalia lihaskuormitusta:hyper:

verrattuna siihen miten ihmiset ammoisina aikoina (ja maanviljelijät ja ruumiillisen työn tekijät edelleenkin) elivät ja toimivat, salirehkiminen on mitä normaaleinta lihaskuormitusta, olettaen että kyseessä ei ole mikään nappipete.

arvaatkaapas kenen niska taas juilii, ja arvaa ken EI ole lääkärin oven saranoita kuluttanut, shit. :wall: :wall: :wall:

Suositut

Back
Ylös Bottom