Heikot alavatsalihakset?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja dety
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Eli ongelmana mulla on jalkojennosto liikkeissä ym.staattisissa pidoissa joissa ollaan tekemisissä alavatsalihasten kanssa.Perus istumaan nousuja menee ihan hyvin ja ainakin testien perusteella ylävatsalihaset ovat kunnossa, mutta alavatsalihakset?Eli siis jalkojennostossa on vaikeaa pitää selkä maassa koko liikkeen ajan, jossain kohtiin menetän pidon tai en pysty tarpeeksi puristamaan selkää maahan.Sama homma esim. jalkojen pidossa eli n.10cm korkealla jalat ylhäällä ja siinä sitten pitäisi pysyä mahd.kauan.Eli selän maassa pitämisessä on ongelmia ainakaan en tunne, että riittävän hyvin pitäisin selän maassa.Oisko jotain apuliikkeitä?

Perus jalkojennostoja jaksan ainakin 25kpl tehdä mitä nyt silloin tällöin testaillut tai tehnyt kuntopiirin mukana, mutta tuo selän pitäminen maassa tai siis sen kunnolla pitäminen koko liikkeen aikana on eri juttu.Tilanne ei nyt sentään niin huono ole mitä about 1-2v sitten jolloinka selkä meni selkeästi kaarelle jalkojennostoja tehdessä, mutta ongelmia yhä piisaa.

en nyt täysin tajua ongelmaasi, mutta..
jalkojennostot roikkuen on parempi(ja vaativampi)
voihan polvia pitää koukussakin jos ei muuten suju.

Eli siis jalkojennostossa on vaikeaa pitää selkä maassa koko liikkeen ajan, jossain kohtiin menetän pidon tai en pysty tarpeeksi puristamaan selkää maahan.Sama homma esim. jalkojen pidossa eli n.10cm korkealla jalat ylhäällä ja siinä sitten pitäisi pysyä mahd.kauan.Eli selän maassa pitämisessä on ongelmia ainakaan en tunne, että riittävän hyvin pitäisin selän maassa.Oisko jotain apuliikkeitä?

Perus jalkojennostoja jaksan ainakin 25kpl tehdä mitä nyt silloin tällöin testaillut tai tehnyt kuntopiirin mukana, mutta tuo selän pitäminen maassa tai siis sen kunnolla pitäminen koko liikkeen aikana on eri juttu.Tilanne ei nyt sentään niin huono ole mitä about 1-2v sitten jolloinka selkä meni selkeästi kaarelle jalkojennostoja tehdessä, mutta ongelmia yhä piisaa.

Alavatsalihasten ja syvien vatsalihasten heikkoudelta tuo minustakin kuulostaa. Ovat muuten yllättävän raskaita nuo jalkojen nostot, kun ne tekee OIKEIN eli juuri niin, että selkä on kiinni lattiassa eikä vatsa "pullahda". Eipä tuohon taida muuta apua olla, kuin jatkaa treenaamista :)

Voit aloittaa tekemällä liikkeet vähän pienempinä eli nostaa jalkoja koukussa tai vain yhtä jalkaa kerrallaan. Alavatsalihakset täytyy aktivoida aina ennen nostoa; uloshengityksen jälkeen helpointa. Yksi suhteellisen yksinkertainen liike on pilateksen satanen. Lisää tietoa suorituksesta löytyy varmasti googlettamalla :)

...

Jatketaampas kysymystä. Eli minä en ole pystynyt tehdä voimapyörää nyt vähän yli kuukauteen, koska alavatsalihakset tuntuvat koko ajan kipeiltä, eivätkä ne kestä liikettä, vaikka olen ollut tekemättä mitään parikin päivää. Aluksi huomasin alavatsojen kipeytymistä juoksun jälkeen, mutta sitten muutaman lepopäivän jälkeen tein voimapyörää normaalisti. Mutta nyt en ole pystynyt tehdä sitä mitenkään päin, vaikka lepoa on ollut.

Jos tähän kysymykseen olisi jollakin vastaus, niin paljon kiitoksia!!
Kun voimapyörää olisi kiva tehdä, kun se on mielestäni paras liike vatsoille!

Syville vatsalihaksille loistava liike on stomach vacuum. Kyseessä on siis isometrinen, oikein tehtynä harvinaisen rankka liike.(ainakin omasta mielestäni)
Söörchillä lisätietoa.

Tuo stomach vacuum on hyvä, joskus on joogaliikkeenä tullut opeteltua. Minä en tekisi lisäpainoilla mitään ja itse asiassa tekisin helpompia liikkeitä. Jos lihakset eivät ole tarpeeksi vahvat, on ihan turha yrittää pakolla tehdä jalannostoja roikkuen. Jumppapallo on todettu hyväksi apuvälineeksi vatsoissa, antaa tosi hyvän tuntuman. Itse tykkään tehdä tätä liikettä tai sitten tasapainotella siten että istuu sen pallon päällä polvet yhdessä ja yrittää olla tippumatta - siinäkin joutuu käyttämään keskivartalon syviä lihaksia.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom