heikko 21-vuotias..

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Joo kyllä kaveri meni niin räyhäkkäästi rautojen luokse, ettei jäänyt paljon kysyttävää. Se varmaan mielessään ajatteli et ne raudat on laittanut sen muijaa, jotta sai noin hullun raivon päälle.

Meikäläistä ei ainakaan sen tyyli häirinnyt, ymmärrän täysin et pitää psyykata itseään ja jos se noin onnistuu niin hyvä niin. Tottahan se on että ei tommosen riehumisen jälkeen voi olla nostamatta niitä rautoja. Ois se kun vetäs hullun shown ja sitten jäis vaan kyykkyyn istumaan :hyper:

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Raven sanoi:
Jos pysyy myötäotteella, niin mun mielestä parempi sitten ottaa niin. Tasaisempi rasitus selälle ja ei tartte vaihdella otepuolta.

Voisitko selittää tarkemmin miten risti/myötäotteen käyttö vaikuttaa selän rasitukseen (puhuit ilmeisesti yläselästä tässä yhteydessä?)
Sen ymmärtäisin että vastaotteella on nanoprosentin korkeampi todennäköisyys sillä että hauis repeää (hauis vastaa supinaatiosta jne), mutta en vain ymmärrä miten toi vaikuttaa selän tai trapsien rasitukseen, varsinkin kun niiden tehtävä mavessa on lähinnä staattinen.

Joo kyllähän toi oli aika vaikuttava. Ja todella hieno toi rauhallinen takaisinlasku.
Tomi kun tän näkee niin tulee sille kiharat päähän, toihan on justiinsa sellasella oikeaoppisella tuntumalla tehty nosto :lol2:

syöttösika sanoi:
Voisitko selittää tarkemmin miten risti/myötäotteen käyttö vaikuttaa selän rasitukseen (puhuit ilmeisesti yläselästä tässä yhteydessä?)
Sen ymmärtäisin että vastaotteella on nanoprosentin korkeampi todennäköisyys sillä että hauis repeää (hauis vastaa supinaatiosta jne), mutta en vain ymmärrä miten toi vaikuttaa selän tai trapsien rasitukseen, varsinkin kun niiden tehtävä mavessa on lähinnä staattinen.

Vuosia sitten jo Nummiston Ilkkakin tästä sanoi, että pitää vaihtaa otetta ettei toinen puoli selästä kehity liikaa eri tavalla.
Myös kokemuksia ihan lähipiiristä. Eräs veti jatkuvasti saman puolen vedolla, niin toinen "putkista" tuli ajan myötä isommaksi.. Siis vähän, mutta huomasi kuitenkin. Vasta kun oteleveyttä alettiin vaihtelemaan ja välillä tekemään myötäotteella, niin alkoi selkä hieman tasoittua pikku hiljaa..
Tämä epäsymmetrisyys saattoi olla myös vikana siihen, että alkoi tulla selkä vaivoja... joita ei sitten tuon otevaihdoksen jälkeen ole ollut siinä määrin samassa.

Kai se pitää uskoa jos olet sen jo käytännössäkin todennut. Olisin vain kaipaillut sitä tarkempaa selitystä että tyhmennätkin (=meitsi) ymmärtää että miten tollanen voi vaikuttaa.
Ite olen vetänyt koko ajan samalla ristiotteella, enkä ole vielä itse epäsymmetriaa havainnut (omasta selästä on tosin muutenkin vähän näköhavaintoja jostain syystä...) Selkäongelmia on kyllä ollut, mutta enpä uskon sen tosta ristiotteesta johtuvat, tai ehkä sillä on ollut osasyynsä vamman syntymiseen.

Hyvä että tuli taas opittua jotain uutta! Tästä lähtien pitää alkaa vaihtelemaan tota ristiotetta.

Juu otetta kannattaa vaihdella, näin sanoo isot pojat. Paras on toki vetää myötäotteella jos vaan näpit pitää (ainakin lämppärisarjat) tai jos fitnestelee niin ottaa vetoremmit käyttöön (kuten allekirjoittanut).

Raven sanoi:
Vuosia sitten jo Nummiston Ilkkakin tästä sanoi, että pitää vaihtaa otetta ettei toinen puoli selästä kehity liikaa eri tavalla.
Myös kokemuksia ihan lähipiiristä. Eräs veti jatkuvasti saman puolen vedolla, niin toinen "putkista" tuli ajan myötä isommaksi.. Siis vähän, mutta huomasi kuitenkin. Vasta kun oteleveyttä alettiin vaihtelemaan ja välillä tekemään myötäotteella, niin alkoi selkä hieman tasoittua pikku hiljaa..
Tämä epäsymmetrisyys saattoi olla myös vikana siihen, että alkoi tulla selkä vaivoja... joita ei sitten tuon otevaihdoksen jälkeen ole ollut siinä määrin samassa.

Olen huomannut itellä saman vaikutuksen. Toinen puoli hartiasta roikkuu alempana, syynä tähän jatkuva sama ote. Se toisin päin ote tuntuu vaan nii luonnottomalta, mutta täytyy alkaa tosiaan kokeileen sitä tulevissa reeneissä.

syöttösika (ja miksei muutkin):
toi otteen vaihtelu on ihan ehdoton. velikin aikanaan väitti, että varmasti pystyy vetämään suorassa ja ei se mitään vaikuta. sitten kun alko selkä jumittamaan ja jalat puutumaan joka paikassa, se meni lekurille. lääkäri kerto, että toisella puolella on ~3cm enempi lihaa ja pahojen selkävammojen vaara lähellä niiden sillosten vaivojen lisäksi, se pikkusen heräs...

vaikka yläselkä tekeekin aika staattista työtä, vaikuttaa olkavarren kiertoasento myös sinne, joten jos yhtään meinaa fiksu olla ja vetää maasta vielä 10v päästäkin, suosittelen hyvin lämpimästi sitä otevaihtelua.

Zone-sarja -42%
Selvä, vaihtelen tästä lähtien otetta. Olen kyllä nytki jo tehnyt pidemmät sarjat remmeillä ja myötäotteella. Ehkä se on osaltaa tasoittanut eroa?
Olen jatkuvasti vetänyt sillä tavalla että oikeakäsi on vastaotteella (kämmen eteenpäin) ja vasenkäsi myötäotteella (kämmenselkä eteenpäi) ja minulla todettiin n 1½ vuotta sitten välilevynpullistuma vasemmalla puolella selkää. Voiko näillä olla yhteyttä?
Tämä vaiva on nyt 99% parantunut ja pystyn treenaamaan aivan normaalisti. Mainittakoon vielä että selkä meni juuri maastavedossa, kun tein sitä pitkästä aikaa ja väännin väkisin menemään kissanselällä (vitun tyhmää, tiedän).

Edit:
Mikä oli suunnilleen ravenin ja jton kaverien maven max1 kun epätasapaino oli havaittavissa?
Itse vedin juuri viimetreenissä 4x210, jos (ja kun tod näk ette muista tarkkaan) yrittäkää arvioida oliko sarjapainot tota tasoa yli vai alle

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
kyllä noilla epäsymmetrisillä kehityksillä on pullistumiinkin yhteys. hieman sama kuin jos puristaisit hampurilaista vain toiselta sivulta. pihvi tekee plumps... mutta pihvin saa aina uuden...

sama ilkeä efekti tapahtuu pyöreellä alaselällä nostajilla. hyväksi motivaatioksi köyryselkänostajille: pitkässä juoksussa rautaa nousee huomattavasti enemmän jämäkällä normaalikaarisella (lordoosi) kuin kyfoottisella alaselällä, koska tällöin pakarat ja takareidet saa paljon paremmin hommiin (!!). kokeile vaikka jännittää persusta alaselkä köyryssä. yläselässähän se köyry voi ollakin, koska siellä se luonnollinen kaari menee päinvastoin.

Raven sanoi:
Parin viikon päästä näkee Hesan MM-kisoissa.

Sinne siis. Pakko ottaa vapaa viikonloppu jos vaan mitenkään voi! Siellä olisi jotain näkemisen arvoista.

Tolla ukola on junnu PE IPF liitossa kovempi ku junnu ME... ihan kiva =)
Eipä oo pahemmin arvokisoissa näkyny... (IPF) hmm... =)

Ois Venäläiset kummissaan... =)

arvokisoissa taitaa joutua helpommin testeihin, KOVAT raudat ei siinä=)

tämä mies sai muistaakseni maastavetoon kunnolla inspiraatiota katsoessaan colemanin reeni videon. oli ajatellut että jos bodari liikuttelee tuollaisia rautoja niin pakkohan se on voimanostajankin tai jotain sinne päin. jostain nettisivuilta luin juttua kyseisestä herrasta aikoinaan. no, nyt jää ainakin coleman kirkkaasti kakkoseksi :)

Vittu ja mä en vieläkään nää sitä vilmiä. Sen ruudun alareunassa lukee vaan valmis ja ruutu musta. Ei auta playt eikä muut. Vittu kun on tällanen tietokonerajtteinen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom