Heikentääkö?

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Olen 14 ja kohta 15v ja olen 180cm pitkä, nostan punttia joka toinen päivä ja haluaisin tietää, että heikentääkö se jotenkin siihen etten pysty kasvamaan enää niin paljon kun ilman nostelua pystyisi?:)

Lähinnä liittyy luihin ja niiden "kasvulevyihin". Mutua. Kasvulevyt sulkeutuvat ihmisestä riippuen vissiin joskus ikävuosina 14-17v. "Avoimet" kasvulevyt ovat kai alttiimpia vaurioille yms. Kyllä punttia voit treenailla mutta maksimiykkösiä ei kannattane esim. kyykyissä ja mavessa joka päivä vetää (ei laisinkaan ehkä vielä parempi).

Joku enemmän tietävä jatkakoon...

teet vaan kaikki liikeet oikein ja puhtaasti ni ei pitäisi olla huolta..varsinkin varovainen sen mavenkaa

Niih vissiin noi kaikki liikkeet jotka rasittaa selkää kannattaa tehdä oikein ekstra huolella, tai näin olen ainakin ymmärtänyt lukemaani ja kuulemaani.

Mavehan on kait se se liike joka voi negatiivisesti vaikuttaa näihin kasvu juttuihin....

Jätä vaan vielä raskaat kyykyt ja mavet poijes. Pituuskäyrän mukaan meikäläisestä piti tulla 180 cm. Tässä sitä ollaan, 169 cm.

No voi sitä käyrät muutenkin kusta.... musta piti myös tulla reippasti yli 180 ja olen nyt 170... ja punttitoimintaa aloitellu vasta kasvuiän jälkeen.

No voi sitä käyrät muutenkin kusta.... musta piti myös tulla reippasti yli 180 ja olen nyt 170... ja punttitoimintaa aloitellu vasta kasvuiän jälkeen.

Aivan. Mullakin noi käyrät näytti jotain 185cm, mutta sitten kun olin koko lapsuuden aika lyhyt ja epäiltiin, että sattaa olla jo jotain häikkää ku murrosikäkin alko aika myöhään, niin kävin lääkärissä missä multa katotiin kämmenen röntgen-kuvista luiden jotain rustokohtien luutumista, että kuinka pitkällä se on. Niistä joku erikoislääkäri sitten diagnosoi, että mulla tulee pituutta olemaan 178cm aikuisena. Tämä oli siis ennen kuin alotin puntin nostelun 17 vuotiaana. Saliharrastuksen alkaessa pituutta oli jotain 170cm ja 173cm pitkäksi jäin. En sitten tiedä johtuuko mavesta ja kyykystä mitä tein, mutta senttiäkään enempää en kyllä olis tähän varteen halunnutkaan.

En sitten tiedä johtuuko mavesta ja kyykystä mitä tein, mutta senttiäkään enempää en kyllä olis tähän varteen halunnutkaan.

Jep. Kyllä on ihan hyvä olla lyhyt. Varsinkin kun on onnistunut saamaan pitkän naisen itselleen. Voi pyytää vaimoa ottamaan astiat ylähyllyltä.

No leikki sikseen, mutta onhan se tosiasia että lyhyen luun ympärille kun tulee 50g lihaa, alkaa se jo kivasti pullottamaan. Pitkän luun ympärillä samaa määrää ei ehkä edes huomaa...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Suositut

Back
Ylös Bottom