Hei mimmit!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja shine
  • Aloitettu Aloitettu
Heips!

Sivusta oon seuraillu jo muutaman kuukauden ajan tätä palstaa ja nyt aattelin antaa ääneni kuuluviin :) . Oon 17-vuotias tyttö Kajaanista ja kuntosalilla on tullut käytyä miten milloinkin.. Pari vuotta sitten harrastaessani kilpa-aerobiccia kävin silloin tällöin salilla. Kun lopetin kilpa-aerobicin salikin jäi, mutta viime kesänä "salikärpänen" taas iski ja kesästä asti kävin salilla kerran tai pari viikossa.
Sitten ryhdistäydyin ;) ja viimeiset kolme kuukautta olen käynyt säännöllisesti kolme kertaa viikossa salilla. Maanantaina rinta, ojentajat ja olkapäät, keskiviikkona jalat ja perjantaina selkä ja hauis..tämä jako toimii itsellä tosi hyvin.
Ruokapuoli on jo aika hyvässä kunnossa, mutta nyt ois tarkoitus vähän kiristellä kesäksi, joten pitäisi vielä karsia joitain ylimääräisiä ruokavaliosta.
Haaveena on joskus itsekin olla lavalla kilpailemassa, mutta kunhan nyt saisi lihaksia kasvamaan ja rasvaa pois :whip: ..

Re: Re: Hei mimmit!

Originally posted by fitnesspimu
Kilpailitko yksin vai joukkueessa?

Joukkueessa. Harmittaa ku lopetin, tytöt on menossa lauantaina sm-kisoihin..ois ollu hieno kokemus olla kans mukana :rolleyes: ..

Shine: Oisko Kajaanissa kiinnostusta fitness-koulutukselle? Jos ois useampi tyttö kiinnostunut, niin voit vaikka laittaa mulle mailia. (sulle ei vissiin pysty mailaamaan?!)

Originally posted by fitnesspimu
Shine: Oisko Kajaanissa kiinnostusta fitness-koulutukselle? Jos ois useampi tyttö kiinnostunut, niin voit vaikka laittaa mulle mailia. (sulle ei vissiin pysty mailaamaan?!)

Nyt pitäis toimia maili..mutta en saanu itekään lähetettyä sulle.
En tunne ketään muuta Kajaanissa, joka ois kiinnostunu. Sillä salilla missä minä käyn, ei tietääkseni taida olla suurin piirtein minun ikäisiä tai vähän vanhempia ketkä treenais just fitness-mielessä..

Jes, ensimmäinen Kajaanilainen, johon törmään näissä keskusteluissa! :lol2: Mäkin olen tätä palstaa seuraillut sivusta jonkin aikaa, mutta nyt on pakko osallistua!

Eli täältä löytyy ainakin toinen, joka ois kiinnostunut tuosta fitnesshommasta (ainakin jollakin tasolla). Aikaisemmat kiinnostukset on kaatuneet siihen, että kaikki aiheeseen liittyvät jutut on niin kaukana täältä pohjoisesta! Eli oisko siis mahdollista saada jotain juttua tännekin päin?!

Jokohan toimii? En ole varma laitoinkos pompulan oikeeseen paikkaan! :)

Moi Mimmit

Mä oon samassa tilassa Shinen kanssa, eli oon pitkään jo seuraillut tilannetta sivusta ja lukenut tosi mielenkiinnolla juttujanne. Täältä saa tosi hyviä vinkkejä treeniin. Ja ammattimaisia.

Eli viime viikkojen aikaan kaikki hyvät neuvonne on otettu käyttöön :worship:

Ja kun Shine on noin nuori (ja varmaan kauniskin) ja minä vanha kuin taivas :D , niin kertokaapas onko siellä paljonkin joukossa tämmöisiä äityleitä kuin minä, jotka jaksavat tuhatpäisen lapsilaumankin jälkeen tahkoa epätoivoisesti salilla odottaen, notta tuleeko ne vatsalihakset näkyviin vielä joskus vaiko eikö?

Nimim. Almost aina raskaana, heh

Ensin tervetuloa Äiskällekin.
Ja kuule, mie oon yksitoista vuotta vanhempi kuin sie, joten et oo yhtään vanha. Lapsia tosin miulla ei oo, omia siis, on noissa yläasteen mukuloissa ihan tarpeeksi. Mutta kyllä täällä äitejä on.

Treenillähän ne vatsat sieltä esiin tulevat. Muut mimmit voivat todistaa. Eiku rauan kimppuun vaan. Sille saa karjua vapaammin kuin lapsikultasille.:D

Joo terve vaan äiskä, täällä toinen äiti. Mulla on kaksoset ja raskaus vei vatsalihakset sellaiseen kuntoon, että yksikään sit-up ei onnistunut. Nyt otan tuollaisen 20 kg:n kiekon syliin lisäpainoksi, kun teen sit-upeja. Voimapyörälläkin teen pitkiä sarjoja.

(ei niitä lihaksia kyllä näy pömppömahan alta, mutta ehkä jonain päivänä)

Kiitokset vastaanotosta :kippis1:

Juu, täytyy nyt vaan ottaa vähän rauhallisemmin salillakin, seuraava vauva syntyy heinäkuun lopussa. Mut lääkäri ei kyllä käskenyt juurikaan painojen määrää pudotella, sanoi, että loppuaikana sit vähän rauhallisemmin ja pienemmillä painoilla.

Selvästihän niitä sellasia liikkeitä tulee vastaan, joita ei voi ison mahan kanssa tehdä. Ne oon sitten vaan rankannut listoilta pois elokuun alkuun asti. Mut koitan aina löytää esim. vatsaliikkeistä sellaisia, joita pystyn tekemään.

Jos joku tietää jotain hyviä juttuja, mitä tehdä raskausaikana, niin kaikki ideat ovat VÄHINTÄÄNKIN ERITTÄIN TERVETULLEITA. Esim. takareisiprässi on aivan pihalla kuvioista tällä hetkellä => eli sjmv on käytössä. Myös prässissä olen vähän hillinnyt; ei tahdo oikein polvet enää mahtua massun päälle, kun olen kokoa norsu tällä hetkellä. Vatsajutuista myös monet liikkeet oon joutunut jättämään pois.

Mutta jos tosiaan tiedätte jotain hyviä liikkeitä raskausajalle, niin ehdottakee tytöt, ehdottakee!!! Myös niistä liikkeistä tietoa, mistä tiedättte olevan haittaa. Vai onko niitä?

Tervetulemas minunkin puolestani kummallekkin :) oikein on mukavainen palsta ja ihmiset mainioita:kippis1:

Äiskälle vielä vähän noista "liikkeistä",eli prässiä ja kyykkyä bannataan "raskautuneitten" osalta,eli ponnistavat liikkeet kannattaisi alussa ja loppuvaiheessa jättää pois.Treeni kaverin raskauduttua kävi kyllä ahkerasti salilla/spinningissä ja pumpissa tehden eri metodeilla nuita liikkeitä ja ohjaaja näytti sitten vaihtoehtoisia konsteja :) .Systeri pääsi aikas pitkälle pinnistelemään ja supistukset alkoivat turhan aikaisin,joten otahan iisisti tsemppiä reeniin,kyllä se masunkin kanssa sujuu :kippis1:

Moro myös sulle Sanniella

Kiitokset Sanniellalle varoituksista ja huolehtimisesta, rauhallisestihan minä treenailenkin normaaliin verrattuna. Täytyy ilmeisesti lopettaa prässi ja kyykky piakkoin.

Oon muuten huomannut, että kaikki aerobinen rupee käymään mun mahan päälle, siis alavatsaan alkaa sattua. Ei siis supista, vaan sinne tulee semmonen painostava, viiltävä kipu( ja aina oikealle puolelle alavatsaan). Ja alkaa miltei välittömästi, kun syke nousee yli 130:n. Esim. viime viikolla jouduin lopettaan töihin kävelyn kokonaan, kun oon joutunut soittaan tienposkesta ukolle, että tulepas noutamaan, jos haluat akkas töihin. Ja minä kun rakastan kävelyä yli kaiken, nyt kun on ollut täällä Keski-Suomessa ainakin niin upeet ulkoilukelit, ettei malttais millään pysyä sisätiloissa.

Onkos kokemuksia muilla tämmöisestä vaivasta. Vai onko vaan se vanhuus, joka vaivaa :D
eli raskaudetkin rupee tuntuun TOSI RASKAUKSILTA? (Vaikken mä nyt niin vanha ollutkaan, kun tytöt jo palstalla piristi ):worship:

Kuulostaa liitoskivuilta. Minulla oli loppuraskaudessa juuri tuollaista. Jos vähänkin käveli rivakammin, niin kohta viilsi kuin puukolla vatsanpohjasta :( Kivut tulevat siis siitä kun häpyluuliitos löystyy antaakseen tilaa syntyvälle vauvalle. Joillakin kivut invalidisoivat jo varsin varhaisessa raskaudessa, kuten eräälle kaverilleni on käynyt.
Jos kivut ovat sietämättömät, suosittelen vyöhyketerapiaa. Sitähän ei periaatteessa suositella raskaana oleville, mutta asiansa osaava terapeutti tietää, mikä saa synnytyksen käynnistymään (sitä voi käyttää siihenkin) ja mikä auttaa kipuihin. Tiedän Jyväskylän seudulta ainakin yhden terapeutin, joka sitä antaa.
Niin, ja tsemppiä treeneihin!

Suositut

Back
Ylös Bottom