Hei mimmit!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja shine
  • Aloitettu Aloitettu
Osuit oikeaan, Nate

Tiedän Jyväskylän seudulta ainakin yhden terapeutin, joka sitä antaa.
[/QUOTE]

Voisitko Nate kertoa terapeutin nimen. Kertomasi oireet nimittäin ovat juuri tuollaisia. Muutoin vaivasta ei ole haittaa, mutta tosiaan heti, jos edes uskallan ajatella jotain aerobista niin mahaan alkaa koskea.

Kun en kuitenkaan haluaisi luopua koko loppuraskauden ajaksi kaikesta aerobisestakaan, kesä tulossa ja kaikkee. Ja aikaakin jäljellä h-hetkeen vielä yli kolme kuukautta. Siksi ois niin mukava päästä ajoittain kunnon lenkille.

relaa pari kuukautta

en tiä, jos jossain tuntuu pahalta kun teet liikkeitä ja et oo ruikkuperse (eli ne siis todella sattuu) ni älä tee niitä.

täällä yks kahden poja äityli joka jälkimmäisensä kanssa urheili turhanpäiten liikaa, laihtu vaikkei olis pitäny ja jätkä on ihan tappi ja allergioita oli eka vuosi niin et ei mitään muuta ku sianlihaa pystyny syömään. En siis tässä sano et allergioiden tai pienikasvuisuuden syynä olis urheilu, vaan HULLU urheilu tai laihdutus äiskän narsismin seurauksena. mieti sitä ja pysy kohtuuden rajoissa vaikka body/urhelukärpänen onkin päällä. Muutama kuukausi ja vaikutat vaan pelkästään itseesi.

Jos mä tulisin nyt raskaaks mä tarttisin siihe viis psykiatria sanomaan että lopeta hulluilu. sitä ei vaan aina ite nää.

nimimerkilä kokemusta on.

Täällä taas yksi mamma lisää; kyllä ne vatsat saa näkyville raskauden jälkeen. Lasten kanssa saa kyllä olla järjestelykykyjä, että pääsee aina lenkille ja salille suunnitelmien mukaan. Ja tuohon liikuntaan raskauden aikana (alalla työskentelevä): 26 raskausviikolle voi liikkua lähes normaalisti, syke alle 150, ei kohtua hölskyttäviä liikkeitä ja kauheita ponnisteluja. Niillä saat vain aikaiseksi huonot lantionpohjalihakset ja synnytyksen jälkeen on sitten kovempi homma saada ne kuntoon ja ehtiä vessaan. Mutta vatsoja , jos haluat tehdä niin parhaimmat liikkeet raskauden aikana on selinmakuulla lattialla tehtävät ylävartalon nostot ja pepun nosto. Niillä saa kyllä vatsalihakset kipeiksi oikein ja rauhallisesti tehtynä.

Ei kun vatsoja tekemään...;)

Re: relaa pari kuukautta

Kiitos varoituksista, nami

Kuitenkin mulla ei ehkä "ihan" oo tota pelkoo, siis en harrasta aerobista liikuntaa varmasti lähellekään niin paljoo, kuin sä. Mä oon nimittäin aina aika lailla inhonnut aerobista, vaikka punttien nostelusta tykkäänkin kauheesti. Ainoo asia on tuo kävely, mikä harmittaa kun ei pääse lenkkeilemään. (ja jalkapallo, joka nyt on tietty auttamatta ulkona harrastuksista tämän kesän).

Ja sitä paitsi, vois tehdä mulle kyllä ihan terääkin lisätä aerobista synnytyksen jälkeen, kun olen - niinkuin aiemminkin olen maininnut - kokoa norsu tällä hetkellä :D .

Eikä itse asiassa purista pätkääkään. Nuo laihtumisjutut kun ei oikein oo mun alaa, oon niin heikkoluontonen ja perso kaikelle mukavalle ja hyvälle, siis ilmeisesti mukavuudenhaluinen :rolleyes:

Oletko muuten kokeillut nami noita Naten suosittelemia hierontajutskia koskaan odottaessasi vauvaa? Jos olet, mitkä ovat olleet kokemukset?

ja kiitos Monalle vihjeistä, olit juuri kerennyt kirjoittaa kun kirjoittelin viestiä namille.

Joo, mulla ei onneksi oo tota ongelmaa lastenhoidon suhteen, vaikka niitä niin iso lauma onkin.

Itse en uskaltanut raskauden aikana liikkua juuri ollenkaan. Siihen oli kyllä syitäkin: runsaat verenvuodot, kaksosraskaus, diabetes, raskaushepatoosi, supistukset jo raskauden puolivälistä lähtien, krampit reisissä ja pakaroissa.

Tuosta kaikesta huolimatta lääkäri ei kieltänyt liikkumista, vaan sanoi, että voi ihan hyvin harrastaa liikuntaa.

Olisi varmaan pitänyt enemmän liikkua, koska menin todella huonoon kuntoon. Painoa tuli 17 kg ja kaikki mahaan, muualta en lihonut ollenkaan. No ne kilot lähti kyllä aika äkkiä kun rupesin kahta imettämään.g

Äiskälle

En saanut lähetettyä privana, mutta moderaattoreiden täytyy sitten tämä editoida mikäli nimiä ei saa mainita.
Eli vyöhyketerapeutti on nimeltään Jaana Laakkonen, p. 040-5772342. Jaana ei varmaan pahastu vaikka häntä mainostetaan :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom