hedelmät ja vihannekset eri aterioilla?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja japani
  • Aloitettu Aloitettu
Työkaverini tuossa kertoi kuulleensa, että hedelmiä ja vihanneksia ei tulisi syödä samalla aterialla, tai muuten samalla kertaa, hedelmien käymisen(??) takia. En ole aikaisemmin vastaavasta väitteestä kuullut, mutta kuulostaa aika veriryhmädieetiltä.. Onko kenelläkään tarkempaa tietoa aiheesta, lähinnä jotta voisin näyttää myös tälle työkaverilleni, että tällaiselle asialle ei ole mitään tieteellistä perustaa.

Nopeasti selattuna en löytänyt mitään searchilla, eikä netistäkään pikavilkaisulla mitään kattavaa löytynyt. Asia mainittiin täällä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
ETRA-liitto ry on valtakunnallinen kansanterveystyötä suorittava raittiuskeskusjärjestö. Sen tarkoituksena on kristilliseen elämänkatsomukseen soveltuvin tavoin edistää terveys- ja raittiuskasvatusta välittämällä terveitä elämäntapoja ja raittiutta koskevaa tietoa.

Eiköhän tämä sano tarpeeksi tuosta antamastasi sivustosta ja sen asiasisällön järkevyydestä.

Montignac joskus suositteli tuollaista hedelmien syönnin "ajoittamista". Taisi olla 15 minuuttia ennen ateriaa kun sai syödä ja muutenkin tyhjään mahaan. Ehtii sitten alta pois kun tulee raskaammat enemmän sulatteluaikaa vievät pöperöt perään. Muuten mukamas alkavat mädäntyä mahassa. Taitaa olla :anssi:

En mä kyllä tuon sivun vinkkejä ottaisi kauhean tosissaan. Melkoisia vinkkejä tosiaan. Counani taitaa olla oikeassa, että montignac? on moista suositellut.

Jakob sanoi:
En mä kyllä tuon sivun vinkkejä ottaisi kauhean tosissaan. Melkoisia vinkkejä tosiaan.

Joo, ehdottomasti samaa mieltä! Lähinnä vaan kyselin, onko joku muu kuullut samanlaista huhua. Ravitsemuksesta kun tuntuu olevan mitä kummallisimpia väitteitä aika ajoin liikkeellä, jotka sitten joihinkin asiaan vihkiytymättömiin (ja joskus vihkiytyneisiinkin) tuntuvat uppoavan kuin häkä.

Vuoris sanoi:
Voi jestas mitä hifistelyä.

Viisi kommenttiahan sieltä jo ehtikin tulla ennen kuin joku alkoi itkemään hifistelystä.

Onpa kumma väittämä. Ehkä kummin mitä olen kuullut.

Voisihan joku noheva vippi mennä tonne "kysy besservisseriltä" osioon ja postata kyssärin, jossa kysäsis, että kun ootte noita kouluja käyny, niin kertokaas mistäs tälläsessä on kysymys?

Joskus aikojen kuluessa olen kuullut joitakin mainintoja että hedelmiä ei tulisi syödä joidenkin ruokien kanssa yhdessä...en vain muista minkälaisten ruokien.
Mistään käymisestä, tai mädäntymisestä ei silloinkaan ollut kyse, vaan puhtaasti ruuansulatuksellinen kysymys. :urjo:
Asia tuntui joopa joo jutulta, eikä sitä näin ollen tullut painettua sen syvällisemmin mieleen. :rolleyes:

japani sanoi:
Työkaverini tuossa kertoi kuulleensa, että hedelmiä ja vihanneksia ei tulisi syödä samalla aterialla, tai muuten samalla kertaa, hedelmien käymisen(??) takia. En ole aikaisemmin vastaavasta väitteestä kuullut, mutta kuulostaa aika veriryhmädieetiltä.. Onko kenelläkään tarkempaa tietoa aiheesta, lähinnä jotta voisin näyttää myös tälle työkaverilleni, että tällaiselle asialle ei ole mitään tieteellistä perustaa.

Nopeasti selattuna en löytänyt mitään searchilla, eikä netistäkään pikavilkaisulla mitään kattavaa löytynyt. Asia mainittiin täällä.

Tuo mainitsemansi sivusto oli ihan täynnä :anssi:

Anssi Manninen sanoi:
"Teen ja kahvin juonti on synti, haavoittava nautinto, joka niin kuin muukin pahuus, haavoittaa sielua"

:D

Ehhehhhhehehheeee... juu. Näinhän tuo on, ilmankos on niin likanen olo.

Kasvissyönti on julmaa.
Mieti nyt, kun syöt lihaa, tiedät sen olleen kuollut jo jonkin aikaa. Kasvikset elävät kun popsit niitä. Jos niillä jossain vaiheessa sitten todetaan olevan jonkinmoinen tietoisuus/kipukokemuksia, niin sitte kyl viherpipertäjiä hävettää, ja ne joutuu rupemaan syömään semmosta, joka ei missään vaiheessa ole ollut eloperäistä, eli hiekkaa. :D

Anssi Manninen sanoi:

Älä nyt Anssi heti tuomitse. Kerrotaanhan siellä myös näin fiksuja asioita:
MIKSI PUHDAS ILMA ON PUHDASTA?

Tohtori Bernell Baldwinin artikkelissa "Miksi puhdas ilma on puhdasta", selvitetään että puhtaassa ilmassa happimolekyylit ovat negatiivisesti varattuja, kun taas huonossa ilmassa ne ovat positiivisesti varattuja.
:rolleyes: :D

ljp sanoi:
Viisi kommenttiahan sieltä jo ehtikin tulla ennen kuin joku alkoi itkemään hifistelystä.

Älä muuta sanoa. Ihan kun keskustelupalstalla ei saisi asioista keskustella. Minäkin luen ja otan mielelläni kantaa vähän joka asiaan, mutta ei niistä läheskään kaikki jää mulle itellä käyttöön, omaa järkeä saa ja pitää käyttää. Mutta hifistelyksikin tuomittu juttu saattaa juuri minun kohdalla toimia todella hyvin.

Anteeksi, jos tuotin pahaa mieltä. Sanavalintani hifistely oli ehkä hiukan väärä :lol2: Toki saatte keskustella.

Mutta kuitenkin on aina hankala suhtautua fiksusti tämän kaltaisiin sivuihin mistä tämä väittämä löytyi.

Vuoris sanoi:
Anteeksi, jos tuotin pahaa mieltä. Sanavalintani hifistely oli ehkä hiukan väärä :lol2: Toki saatte keskustella.

Mutta kuitenkin on aina hankala suhtautua fiksusti tämän kaltaisiin sivuihin mistä tämä väittämä löytyi.

no en minä ainakin sinua kommentillani dissannut, muuten vaan otin kantaa tohon sanan "hifistely" käyttämiseen.

Anssi Manninen sanoi:

No näin on! Niinkuin tuossa jo aikaisemmin mainitsin, niin mielestäni koko homma vaikuttaa vähän "vuorokausittainen proteiinintarve silmien värin mukaisesti suhteutettuna" -teorialta.. Postasin tuon linkin lähinnä havainnollistamaan minkalaisia mainintoja koko asiasta löytyy pikaisesti Googlettamalla. Tosin moni olisi tainnut pettyä, jos yllä olevaa kommenttia ei sinun kirjoittamanasi olisi tämän keskustelun yhteydessä nähty. :) Naurut tuolta kylä irtosi useampaan otteeseen.

Niin, ja hifistelystä. Ei, siitä ei ollut kysymys. Pikemminkin siitä, mitä sontaa ihmisille ravitsemuksesta syötetään ja mitä joku voi ottaa tosissaan, tai edes harkintaan.

japani sanoi:

Mä oon kai maininnu tän aikaisemminkin, mutta kerrataan vielä. Kavitieteellisesti katsottuna ei ole olemassa mitään vihanneksia. Esim tomaatit ja kurkut ovat hedelmiä.

Suositut

Back
Ylös Bottom