Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ai missä arkun säilyttäisi? No makkariin tietenkin. Vanha sänky SPR:n kirppikselle ja arkku tilalle. Eipä naapureidenkaan kopina kantaudu kovin pahasti, kun vetää kannenkin kiinni.Meinaatko kuolla?
Vois säästää perikunnan puolesta ja värkätä ite arkun. Mutta kun ei tiedä kauanko pitää vielä sinnitellä ja jos nyt tekee jonkun koleen niin se voi olla pois muodista jo aikanaan. Ehkä jos jättäis puuvalmiiksi...
Entä missä sen säilyttää? Olisko turhan irvokas sohvapöytänä? Tai jos käyttäis sitä bändin kanssa roudauskeissinä vaikka piuhoille.
Mitenhän muuten vois suunnitella omat hautajaiset etukäteen? Kai ne vois testamenttiin laittaa liitteeksi.
Mun hautajaiset vois pitää jossain rock-henkisessä baarissa jossa kalja virtais ja rokki sois.
Ei suremalla vainajaa saa takas, mun mielestä vois muistella porukalla pikku kaljoissa menneitä hyviä hetkiä eikä kyynelehtiä jossain kirkossa.
Kyllähän tarkka ja pihi ihminen kilpailuttaa omat sekä läheisten hautajaiskulutkin sekä siihen päälle viellä bonukset mukaan.... saisikohan jostain ulkomailta netti firmasta halvemmalla pitopalvelun ja hautakiven kuin suomesta.
Jossain oli sellainen pilakuva missä hautausurakoitsija lausui omaisille: Otamme osamme läheisenne poismenon johdostaMuistan kun työkaverini isä kuoli ja kaveri meni arkkuostoksille. Arkkukauppias meinasi saada slaagin kun kaveri alkoi tinkaamaan hinnasta. Kun näin koskettavasssa asiassa kun ei tuolla rahapuolella saisi olla mitään merkitystä... Ei ole henk.koht. kokemusta asiasta mutta fiilis on, että just tällä vedätetään näitä hintoja melko rajusti, kun ihmiset ei vaan kehtaa alkaa tinkaamaan hintoja.
Itse ajattelin polttaa oman ruumiini. Mitäs polttamisen kustannukset ovat? Tarviiko tuolloin hautapaikkaa vai voiko tuhkat viedä vaikka mereen?
Tuota olen aina miettinyt että kun sanotaan että tuhkia ei saa minne vain ripotella, niin onko pakko kertoa minne ripottelee? tai jos sanoo että merelle ripottelee, mutta käykin sitten ripottelemassa vaikka lähimetsään? Mistä sitä kukaan tietään minne ne tuhkat on menneet? Jos ei kysy ei voi saada kieltoa?
Juurikin näin. Minusta olisi aivan superhienoa JUHLIA edesmennyttä henkilöä, tietenkin hänen itsensä toiveiden mukaan. Pitäisikin oikeastaan tehdä testamentti ehtoineen jossa määrätään hautajaiset ja niiden "teema".