Hautajaisten jatkot?

Isäni hautajaiset on lähiaikoina. Hautajaisten jälkeen on kaksi muistotilaisuutta, joissa tarjolla on todennäköisesti alkoholia. Mietin vaan, kuinka korrektia siitä on vielä lähteä jatkamaan johonkin kuppilaan (ravintolaan, baariin) muistelemaan isääni serkkujen ja kavereiden kanssa (siis semmoisten kanssa ketkä tulee hautajaisiin)? Onko normaalia tai suositeltavaa toimintaa? Saa kirjottaa omia kokemuksia hautajaisista.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mun mielestä kannattaa asiaa miettiä siltä kantilta, et mitä kyseinen vainaja asiasta olisi tuumannut. Jos oli sen tyyppinen kaveri että ois itsekin tuommoista ideaa kannattanut, niin antaa palaa vaan.

itestä vois kyl tuntuu hieman oudolta hautajaisten jälkeen lähteä juhlimaan. "jee jee faija kuoli, juhlitaan sitä". mut tosiaan, jos siltä tuntuu niin mikäs siinä

Ei siellä baarissa aina tarvitse tanssia pöydillä. Voi myös olusen saattelemana muistella ja vaikka kertoa hauskojakin juttuja vainaasta.

itestä vois kyl tuntuu hieman oudolta hautajaisten jälkeen lähteä juhlimaan. "jee jee faija kuoli, juhlitaan sitä".

Ei kai aloittajalla ollut tarkoitus lähteä mihinkään tissibaariin vetämään perseet tapauksen kunniaksi?

Jos ja kun tuossa tilanteessa haluaa muistella ja jutella tuttujen kanssa, niin miksei sitä voi aivan hyvin tehdä baarissa tuoppi kourassa jossain "virallisessa" kahvitilaisuudessa musta puku päällä pönöttämisen jälkeen/sijasta?

Jos tosiaan uskoo, että vainaja olisi tätä kannattanut, niin siitä vaan.

Otan osaa.

Samaa mieltä. Itse olen funtsinut että teen ihan testamentin jossa suunnittelen hautajaiseni/bileet etukäteen, takuulla viimeiset järkkäämäni bileet eikä niistä saa tulla huonot! Baariin ehkei sentäs, mutta joku paikka jossa tilaisuus olisi ja siellä saisi olla myöhäänkin.
Mua ainakin ottaa päähän jos minua ainoastaan surraan, itketään ja voivotellaan. Bileissä tulisi varmasti muisteltua hyviäkin asioita ja yhteisiä hauskoja kokemuksia, maisteltua lempiviskiäni (Caol Ila), poltettua lempisikariani, syötyä lempiruokaani. Riippuu paljon hautauksen kohteesta ja hänen mieltymyksistään.

Osanotot täältäkin.

Oon kyl vahvasti sitä mieltä, että ihminen saa ihan ite päättää miten suree toista läheistä, jokainen suree erilailla. Et jos baaris käyminen ja vanhojen muistelu jeesii, nii go for it. Osan ottoni, pärjäile.

Jep meillä faijan hautajaisten jälkeen mentiin kotiin ja otettii läheisimmät sukulaiset mukaan ja tissuteltiin iha rauhallisesti. Kyllä sinne ravinteliinkin voi mennä mikäs siinä. Kandee kyllä kysyä mitä mieltä muu lähisuku ja ystävät on asiasta. Eikä sinne todellakaan oo pakko ottaa kaikkia tai ees kovin montaa hautajaisvierasta mukaan vaan ainoastaan lähimmät.

Eikä sinne todellakaan oo pakko ottaa kaikkia tai ees kovin montaa hautajaisvierasta mukaan vaan ainoastaan lähimmät.

Nii, sitä mä meinasinki et muutaman kans vois lähtee ketkä oli faijalle kans läheisiä. Tosin vähän epäilyttäisi tiettyjen henkilöiden suhtautuminen tähän asiaan. Pitää nyt katsoa tilannetta

mielestäni hautajaisten tulisi olla hauskoja. vaikka kirkolla itkettäisiin niin jatko kokoontumisessa pitäisi kertoa hauskoja muistoja vainajasta ja syödä ja juoda hyvin.

Varmasti ei haittaa ketään vaikka vähän erilaiset juhlat suunnittelee. Ei ole mikään pakko järjestää kiusaantunutta tilaisuutta jossa lauletaan virsiä, syödään lihakeittoa ja juodaan kahvia pienistä kupeista.

Iitse en osallistuisi baarijatkoihin tai järjestäisi sellaisia.
Päihtymys ja baarit eivät minusta oikein sovi hautajaistunnelmiin eikä kaljoittelu paljon maistuisi oikeasti itkukurkussa kaiken (baari)kansan nähtävillä.

Toisaalta, jos jatkettaisiin puvut päällä johonkin hillittyyn ruokaravintolaan, niin se olisi varmasti ihan jees. Mutta ei mitään tanssibilemestaa.

Mikä tahansa, mikä auttaa sinua käsittelemään surua, on oikein. Poislukien tietysti laittomuudet tai omaa terveyttäsi vaarantavat seikat.

Sama kai mitä muut ajattelee? Minusta baari ei oikein paras jatkopaikka ole. Viime hautajaisten lopuksi kyllä pari jallua tyhjennettiin, osa saattoväestä tarvitsi kierrekorkkiterapiaa. Olisi nekin asiat voinut puhua vähellä kaatamisella.

Isoisän hautajaisten jälkeen vain lähimpien sukulaisten kanssa ravintolaan syömään hyvin ja muistelemaan menneitä, vähän oluenkin voimalla. Tuli parempi fiilis sen heti jälkeen, ja niin toivon että omissa seurataan perinnettä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom