Hauskoja ihmisten nimiä

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Yeah, niiltä lakeuksilta sitä on lähdetty - En muista kyseistä tyyppiä tai tiedä hänestä sen enempää mut epätavallinen nimi on jäänyt mieleen. Että pohjoisen poikia sielläkin.. :)

JJep.. sieltä ollaan :). En tunne itekkään sen kummemmin, mut muistan, että jäi yläasteella erityisen hyvin mieleen kyseinen nimi.

Kirjailija Ilmari Kianto antoi lapsilleen mielenkiintoisia nimiä (useammasta avioliitosta):

- Salmi Talvikki Cecilia
- Orvokki Helmi Simpukka
- Otso Tähtivalo
- Veijo Virmo Imatro
- Viena Karma Sirkka Salama Kesäheinä Saarenruusu Pikku-Hilkka :rock:

- Jormo Gabriel Sotavalta
- Sorjo Uolevi Sotaprinssi
- Raida Tsikko Tellervo
- Marjatta Iltatähti

Sukulaisen tutun perheen sukunimi on Kenttä ja tyttären nimi on tietysti Miina ja muita lapsia oli Sora ja Pöly.
Sit ku olin yläasteel nii siel oli muija nimeltään Susanna Tran eli naurut sai aikaan ku maikka huus nimiä: "Tran Susanna"!
Intis yhen kokelaan sukunimi oli Koksu. Kyllähän näitä löytyy.
Sit tietty intis oli skappari sukunimeltään Levo, "mitatkaa levon leveys" :D
Sit yhen varusmiehen sukunimi oli Sokka.

Tuossa kaikki Suomen väestötietojärjestelmässä vuonna 2009 olleet sukunimet aakkosjärjestyksessä. Sieltä sitten vain etsimään.

http://www.intermin.fi/vrk/files.nsf/files/62A5355560AF5155C22575EF002B5D5F/$file/Kaikki_sukunimet_aakkosj%C3%A4rjestyksess%C3%A4_2009.pdf

Kapteeni Heijari kuulemma ollut Pirkkalan Lennostossa.
Vekaralla oli esikuntakomppaniassa kersantti Heijari. Aina kun kersantti mölähti, "komppaniassa herätyyyyys", niin koko porukka heräsi Heijariin.
Nousi esille tämäkin nimi taas, onkohan tämä legendaariinen Kapteeni Heijari ylennetty eli olisi ollut ihan aito tapaus. Koska:

Ylennykset puolustusvoimissa - katso koko lista - Kotimaan uutiset - Ilta-Sanomat
majuri Timo Tapio HEIJARI (KARJALAN PRIKAATI)

Nyt siis Majuri Heijari, mutta mun mielestä käännös englanniksi on huikea, eli Major Boner.

Sukunimi Kelkka naapurin ovesta bongattu, eilen kun kävin kaverilla.

edit. näyttää väestörekisterin mukaan olevan aika paljonkin.

Kelkka ja Pulkka oli intissä samaan aikaan samassa tuvassa, aiheutti pientä huvitusta :) Tossavainen(Nainen) oli samaan aikaan lukiossa, lukiossa oli myöskin yks heppu jonka äidin tyttönimi oli Kenraali, hauskuuteltiin sillä josko se vaihtaisi sen omaan käyttöön inttiin mennessä. Rautakouran olen tavannut, olisi hauska nimi painonnostajalle/tjsp. tai vaikkapa metallialan miehelle. Hauska nimi esim. veneilyä harrastavalle voisi olla Purtilo, joita muistan nähneeni tuolla Haminan-Kotkan suunnalla joitakin. Omasta sukunimestä(Tulkki) saa myös välillä hauskoja tilanteita aikaan :)

...jos joskus jostakin syystä haluaisin vaihtaa nimeni joksikin muuksi, niin yksi hassu vaihtoehto olisi Jorma Teräs :D (eli Dick Steel)

Jotkut vanhemmat eivät varmaan ajattele, tai sitten haluavat, että lapsella tulee olemaan koulussa vaikeaa. Meillä oli ala-asteella Timo Hokkanen. Ei kestä varmaan kauaa huomata, mitä nokkelat lapset tuosta vääntävät.

...jos joskus jostakin syystä haluaisin vaihtaa nimeni joksikin muuksi, niin yksi hassu vaihtoehto olisi Jorma Teräs :D (eli Dick Steel)

Tossa on vaan pienimuotoinen ongelma, jos suvusta ei löydy yhtään Terästä. Etunimenhän saa vaihtaa suoraan rahasta, mutta sukunimeä ei.

"Sukuunsa tympääntynyt Nieminen ei voi kuitenkaan noin vain ryhtyä Virtaseksi, vaan uuden nimen tulisi olla omaan sukuun suoraan kuuluva. Nimen voi valita aina viiden sukupolven takaa, Ketomäki kertoo.

– Suvun vanhan nimen hakemiseen tarvitsee virkatodistuksen. Selvitykset joutuu hankkimaan itse, hän opastaa"

Niin, varmaan tässäkin ketjussa aiemmin jo sanoin tuon yhden jonka olen livenäkin nähnyt eli Miina Kenttä. Tosin toi on varmaan muiden mielestä vaan cool, koulussa. :D

Mutsin serkun nimi on Mainio Uljas Mies *sukunimi*. Kavereitten kesken vitun hyvä jätkä :P

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom