Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kaveri kertoi vähän vastaavanlaisen jutun kauppakorkeakoulun nimenhuudon yhteydestä. Jokainen huusi omia nimiään järjestyksessä ja sitten tuli ujon tytön huutamana: "Nännipiha". Luennoitsija stoppaa nimenhuudon ja kysyy vielä uudestaan: "Että mikä?" ja tyttö vastaa taas vienolla äänellä: "Nännipiha". Tässä vaiheessa sitten vielä muu porukka repeää nauramaan. Luennoitsija tokaisee vaan kovalla äänellä: "Ohhoh, onpas erikoinen sukunimi"... ja homma jatkuu. Pohdittiin kaverin kanssa, että luennoitsija olisi ehkä voinut käyttää pelisilmää ja kysyä vaikka luennon jälkeen nimeä uudelleen.
Töissä yhen miehen sukunimi on Melamies. Mun on vaikee pitää pokkaa.
Jep, no voi hyvinkin olla että nimi oli tuo "Nännimäinen" kun tosta on kuitenkin useampi vuosi aikaa. Enkä tosiaan tiedä nimenhuudoista tarkemmin kun en ole kyseisessä laitoksessa opiskellut. Ehkä mulle vaan kerrottiin ajankuluksi hyvä tarina. :DVrk:n mukaan tollasta sukunimeä ei kellään ole Suomessa koskaan ollutkaan. (Ja aika harvoin yliopistojen luennoilla on muutenkaan nimenhuutoja.) Nännimäisiä sen sijaan näyttää olevan.
Syksyllä laivan bingossa oli joku sukunimeltään Kyrpänen. Siinä kyllä yleisö vähän repesi ja kun tämä Kyrpänen tuli hakemaan palkintoaan, kuulutti laivaisäntä uudelleen tämän henkilön koko nimen.
E: Väestörekisterikeskus ei annakkaan tietoja tällaisesta sukunimestä. Hmh, olin varma että se nimi oli joku sellainen.
kerran tapasin erään henkilön nimeltä piispa kyrvänen...