Hauista 2x viikosssa, liikaa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jaunty
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
37
Moro.. elikkäs reenaan tälläisellä kolmijakoisella ohjelmalla:

Pvä 1: Rinta ja hauis

pvä 2: Olkapää ja ojentajat

pvä 3: Jalat ja selkä

Niin jostain muistan lukeneeni et hauista vois reenaa useimmin ku kerran viikossa ja itellä se ainaki tuntuu et palautuu nopeesti rasituksesta, ni oisko liikaa jos tekis pvä 2:ssa vaikka myös hauista?

Tuskin kannattaa kakkospäivänä enää hauista tehdä, kun kolmantena päivänä hauis saa epäsuoraa rasitusta selkätreenissä. Jos selkä ja hauis olis samana päivänä niin sitten olis ehkä perusteltua tehdä myös toisena päivänä hauista. Itse en kyllä tekisi silti. Tuo yks suora ja yks epäsuora treeni käsille on mielestäni hyvä.

Juu, ei tolla jaolla varmaan kannata tehdä, ainakaan joka kierrolla.
Voihan sitä vaihtelun vuoksi jotain lihasta ärsyttää useamman kerran perätysten.

Jaunty sanoi:
Moro.. elikkäs reenaan tälläisellä kolmijakoisella ohjelmalla:

Pvä 1: Rinta ja hauis

pvä 2: Olkapää ja ojentajat

pvä 3: Jalat ja selkä
Onkohan tuo nyt ihan paras vaihtoehto, että jalat ja selkä, eli kaksi suurinta lihasryhmää, on samana päivänä? Epäilen, että ei tuu molemmat treenattua kunnolla.

Voisit kokeilla vaikkapa jompaa kumpaa näistä:

pvä 1: rinta, olkapäät, ojentajat
pvä 2: selkä, hauis
pvä 3: jalat

tai

pvä 1: rinta, selkä
pvä 2: olkapäät, hauis, ojentajat
pvä 3: jalat

Tuossa jälkimmäisessä on hauis ja selkä eri päivinä, eli hauis saa yhden suoran ja yhden epäsuoran treenin. Pitäisi riittää.

Itse treenaan parhaillaan niin, että teen sekä haukkaria että ojentajaa 2 kertaa viikossa.
(kolmijakoisessa ohjelmassa)

Eli suunnileen näin:
I
Penkki, Ylätalja eteen, Vinopenkki vapailla painoilla, leuanvetoa

II
Hauista levypainoilla, kulmasoutu käsipainoilla, hauiskääntö vapailla painoilla,
Alatalja, (+vatsaa)

III
Kapea penkki, Dippi, Pystypunnerrus, olkapäät vapailla, (+vatsaa)

Ja pyrin pitämään painot sen verran pieninä, että teen 8-10 toiston sarjoja kuitenkin niin että kroppa ehtii palautua ennen seuraavaa treeniä.

(Niin niitä jalkoja tulee treenattua lenkillä ja tatamilla potkimalla jne...)

Itse olen tehnyt nyt niin että joka 1 päivä rinta, olkapäät, ja ojentajat.+kevyttä pumppailua hauiksille.2 päivä jalat.3 päivä selkä, hauis,epäkkäät.viikonloppu lepoa jolloin vain kävelyä,perheen kanssa.hyvin olen palautunut ja eiköhän ne tuloksetkin ala näkymään kun saan semmoisen 20 kg revittyä läskiä irti=)

Kyllähän haban pienenä lihasryhmänä voi 2x viikossa treenata, pitää muistaa että hauikset saavat kyllä rasitusta osakseen myös muina treenipäivinä...

Back
Ylös Bottom