Hauiskääntö

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Vuori
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 HAUISKÄÄNTÖ – MASSAA, PAINEITA JA RAIVOKASTA PUMPPAA 💥

Meta description: Rautaa käsiin, kyynärpäät lukkoon ja veri kohisemaan: tässä liikkeessä mitataan olkavarren todellinen koko ja kivunsietokyky.

Joo kun tuosta selällä heijauksesta on niin paljon puhetta että ei ole tyylipudas suoritus niin entäpä jos 100kg:n hauiskääntö tehtäisiinkin tässä: http://www.sumo-fitness.cz/images/2005.jpg eli vanhassa kunnon scott-penkissä..?!?! Vieläkö tulisi selällä autettua?!?! :hyper:

Kyllähän scotissakin aikamoisen svingin saa aikaseks, jos sikseen tulee.

kohtis sanoi:

No kyllä siinä voi kattoa kuitenkin että ei irtoa maha siitä scott-penkin "nojasta"...

TomBombadil sanoi:
No sitten vielä semmonen rekankiristyshihnaa apuun, jolla sidotaan kyynärpäät kiinni ja reidet penkkiin... repikääpä sitten selällä... :D

*naur* :D Ei muuten itseasiassa hullumpi ajatus jos tosiaan haluaa että tulee 100% niin puhdas suoritus kuin vain saada voi :rock:

kohtis sanoi:
Juu niin pystyy, mutta moni jotka tangolla(varsinkin nämä nuoret ja "vahvat") tekee, niin ei se selkä ole edes pahin "auttaja" vaikka heijjataankin rankasti, vaan se kun muljautetaan kyynärpäitä sillain ovelasti taakse päin jolloin vipuvartta ei käytännössä ole ollenkaan, sillain juniorit saa kovia tuloksia :) mutta scotissapa tuo kyynärpäiden muljauttelu ei onnistu.

RautaKeisari sanoi:
Mitäs sanotte: väänsin 60 kg:lla kympin ja painoa itsellä n.80 kg. No, hiukan tuli lopussa heijattua... :evil:

Oot maailman vahvin mies epäilemättä, oot tainnu ottaa jo useampiakin kuureja, vai??!!!

:david:

N.O.Kummonen sanoi:
Ai kuten saleilla, joilla kyykkyenkka on 480 kg, penkkienkka 335 ja vetolistalla lukee tasan 400 kiloa. Siis saleilla, joillaa 34 on kyykännyt yli 300 kiloa, 84 penkannut yli 200 ja 34 vetänyt maasta yli 300 kiloa. Väittäisin, että keskimääräisesti hiukan normitreenaajaa vahvempia ukkoja tuolla salilla treenaa. Tuollaisella salilla en ole törmännyt yhteenkään sadan kilon hauiskääntöön joten melkoinen on se sali jolla käyt. Tiedetään, että voimamiehet ja kehonrakentajat ovat vähän voimanostajia kiinnostuneempia tuosta hauiksen treenaamisesta, mutta luulisi, että salillani olisin törmännyt edes yhteen tuollaiseen, jos se kerran on niin helppoa.

Omalla salilla n. 15-20 vuotta sitten Antti Närvänen käänsi 100kg aika puhtaasti. Maajoukkueessakin Närvänen oli. En tosin sillon ollut kun muutaman vuoden vanha, mutta näin sillon ku Antti kyykkäsi 400kg (tai niin faija kertoo =D). Taisi sillon olla Suomen ainoita 400kg kyykkääjiä.

EDIT: Meni unohtumaan, että Taito Haarahan oli 400kg tuolloin.

nano sanoi:
Kyllä minä niin uskon, että panostamalla ja raalla työnteolla se on mahdollista(ei utopistista). Itse en ole vielä 100kiloa kääntänyt. 95kiloa olen kuitenkin kääntänyt.

Voisin tehdä sulle ihan oman reenivideon missä käydään kaikki lihasryhmät läpi. Saat sen 30e:llä eli hitusen halvemmalla kuin Vilposen vastaavan.

edit. Minun osalta tämä keskustelu on tässä. En jaksa kinata, varsinkaan internetissä.

Pakko todeta kun lueskelen tätä thredii,että menppäs poikanen sinne jippiille höpöttämään !
Olet tainnut sekoittaa paunat ja kilot

Jamoz sanoi:
Pakko todeta kun lueskelen tätä thredii,että menppäs poikanen sinne jippiille höpöttämään !
Olet tainnut sekoittaa paunat ja kilot

Kyllä nano 95 on kääntänyt. Etkö muka itse saa noilla käsillä (kuvasta päätellen aika kovat) satasta käännettyä?

Mutta tosiaan hauiskääntö ei ole niitä parhaita liikkeitä verrata painoja. Oikeanaikainen heijari ja 20kg lisää painoa heti.

Force sanoi:
Kyllä nano 95 on kääntänyt. Etkö muka itse saa noilla käsillä (kuvasta päätellen aika kovat) satasta käännettyä?

Mutta tosiaan hauiskääntö ei ole niitä parhaita liikkeitä verrata painoja. Oikeanaikainen heijari ja 20kg lisää painoa heti.

Niin no jos kunnon heijarii käyttää, niin eihän se edes ole enää hauisliike.
Mutta tosiaan onhan niitä, jotka tekee liikkeet päin v..... että on paljon rautaa tangossa.
Itse en natulinjalla saa kuin 10x60,mutta ne on puhtaita joskus rojutteluaikoina olen tehnyt 10x70kg.
Anyway! kiinnostais tietää paljonko tällä nuorikolla menee scott penkistä hauista,siinä kun ei enää paljoo voi fuskata kunhan pitää perseen kiinni penkissä.

heh... meilläpäin tää menis näin: "väännetähän kättä ja vertaallahan tilinauhoja prkl! kyllä meillon suuremmat mettät ku teillä! meirän isällä on suuremmat kummisaappahat ku teirän äireellä!!!" :D

hauiskääntö on (oikeasti) niin höpöhöpöliike, ettei luulis tällaseen kinaamiseen riittävän energiaa. koko kropan yks pienimmistä (herne/papu) lihaksista saa ihmeesti huomioo. no... kai se sitten on mahtavuutta. nykyään itärajan tuntumassa asuvana hieman naurattaa noi naapurimaan hemmot, joita joskus salilla näkee... paita pois ja peilin eteen pumppaamaan hauista... voe poijjaat!

nojuu. kiusailut sikseen. seuraa iloinen treenivinkki: kokeilkaas hauishemmot vetää hartialeveydellä vastaotteella leukoja. niskan taakse(!). siinä muuten hanskat saa kyytii. ellei jaksa, kokeilkaa alkuun taljassa.

jto sanoi:
iloinen treenivinkki: kokeilkaas hauishemmot vetää hartialeveydellä vastaotteella leukoja. niskan taakse(!). siinä muuten hanskat saa kyytii. ellei jaksa, kokeilkaa alkuun taljassa.
Kyllä noita muutaman saa... mutta siihen jää :nolo:

jto sanoi:
nojuu. kiusailut sikseen. seuraa iloinen treenivinkki: kokeilkaas hauishemmot vetää hartialeveydellä vastaotteella leukoja. niskan taakse(!). siinä muuten hanskat saa kyytii. ellei jaksa, kokeilkaa alkuun taljassa.
Enemmän menee nuin entä normaali otteella :)

käsittiköhän pojat ton kuvailemani liikkeen nyt oikein? sillai siis, että tanko koskettaa niskaa, eikä päälakea ja nimenomaan vastaote, kämmenpohja nostajaa kohti. ei se mm. bodareiden käyttämä levee myötäote. moniko on kokeillut oikeesti? enpä oo montaa nähnyt. kyseessä siis hauisliike, eikä selkäliike.

jto sanoi:
käsittiköhän pojat ton kuvailemani liikkeen nyt oikein? sillai siis, että tanko koskettaa niskaa, eikä päälakea ja nimenomaan vastaote, kämmenpohja nostajaa kohti. ei se mm. bodareiden käyttämä levee myötäote. moniko on kokeillut oikeesti? enpä oo montaa nähnyt. kyseessä siis hauisliike, eikä selkäliike.
Kyllä kyllä käsitin... ja muutama menee, mutta tuo on todella kevyillä ihmisillä helpompaa...

Käväisin keittiössä ja oli sitten pakko kokeilla, että montakos noita menee... ja sieltä tuli 6, joka on mielestäni hyvin ottaen huomioon, että olen vetänyt jo yhteensä yli 50 leukaa tänään pitkin päivää... loppusentit ovat vaikeinta kun se niska pitäisi nostaa aivan tankoon kiinni, alku ja keskivaihe ovat helppoja...

EDIT: Toisaalta olen kevyt pelle kynäniskaspusse :rolleyes:

Taitaisi kuulua leuanvetothreadiin, mutta eikös leuanvedot kuulu tehdä niin, että leveällä myötäotteellakin tanko osuu rintaan tai ainakin leuan alle eikä päälakeen. :whip:
Tai sitten leuanvetotanko on asennettu liian lähelle kattoa. :D

Back
Ylös Bottom