Hauiskääntö käsipainoilla

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ei noista ehkä mikään yksiselitteisesti ole "paras", vaan kaikilla on paikkansa. Seisten tehtävä kässärikääntö on toki se perusliike noista, pystyy käyttämään isompia painoja, kuin muissa etc.
Istuen tehtävä kääntö on myös hyvä liike, tekniikka pysyy melkein väkisin skarppina, kunhan ei ahnehdi painoissa. Suht isoilla pystyy silti tuotakin liikettä tekemään.
Keskitetty kääntö on sitten lähinnä "viimeistelyliike", jota voi tehdä esim. treenin loppuun, tai sitten käyttää hieman modattuna etukäteisväsytysliikkeenä.

Tee sitä mistä tykkäät ja saat hyvin tuntuman. Itse kysyisin tosta kaikkein alimmasta videosta, että ton äijän kyynärpäät heilahtavat selvästi eteen päin noston lopussa niin pitäisikö kyynerpäitä yrittää pitää koko ajan kyljen vieressä samassa kohtaa vai juuri näin kuin tässä tehdään?

Teen tuolla alimmaisella tyylillä ja ainakin itellä ottaa paremmin haukkariin kuin suoralla tai vinolla tangolla tehtäessä, mikä tuntuu ottavan enemmän forkkuihin.

Täydellisin supistus tulee itseasiassa silloin, kun kyynärpää tulee eteen. Hauislihas ylittää kaksi niveltä: se kiinnittyy alapäästä värttinäluuhun ja yläpäästä lapaluuhun. Paras supistus tulee, kun sekä kyynärnivel, että olkanivel taipuvat. Mitä enemmän kämmentä kääntää ulos, sitä enemmän hauislihas tekee töitä. Hammer-käännössä brachialis on isoimmassa roolissa.

Itse tykkään tehdä seisten tangolla,siten, että kädet on hieman hartioita leveämmällä just sen takia, että kämmenet kiertyy vähän ulos. Tangolla voi paremmin toteuttaa progressiota, kuin käsipainoilla. Mun salilla pienimmät levyt on 0,25 kiloa, mikä on aika kätevää noille pienille lihasryhmille.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom