hauis treenistä..

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Re: Re: hauis treenistä..

Originally posted by gYMIäM
Omasta mielestäni tuo ei todellakaan ole liikaa, tietysti riippuu henkilöstä niinkuin joku jo sanoi sekä siitä mimmoiset tavoitteet ovat. Itselläni 9-12 sarjaa.

Riippuu tosiaan, olettaen että harjoittelet suht tasapuolisesti niin teet varmaankin esim. selälle sitten 15-20 sarjaa?

Jokaisella on tapansa mutta olettaen (taas) että tavoitteena on lihaskasvua eikä aerobista treeniä, tuo kuulostaa aika hullulta, mä tykkään pitää KOKO treenissä max. sarjamääränä yhteensä 20 sarjaa, yleensä että saan teholla tehtyä niin 11-12 sarjaa koko treenissä.

On aika turha väittää että harjoittelee kovaa jos 9-12 sarjaa pelkille hauiksille tekee, aika veivaamiseksi menee. Kovaa pystyy harjaantuneempikin ukko kenties 3-4 sarjaa tekemään.

Täytyy pitää mielessä että kaikista varmin tapa pistää se hauiksensa kasvu jäihin on treenata sitä liikaa (ja tehottomasti).

Näin on, liika sarja ja myös toisto määrä ei ole lihaskasvunkannalta oleellista. Nimenomaan intesiteetti ja keskittyminen on hyödyllisintä. Eli kun tekee, tekee täysillä. Ei tilaa jutustelulle.

3-4 sarjaa/liike on riittävä.

Originally posted by Terminator2
Kaveri auttamassa on kultaa, sillä ne hitaat pakkotoistot P.A.K.O.T.T.A.V.A.T ;-) hauiksen kasvamaan.

Mä oon saanu semmosen käsityksen et pakkotoistot ei oo pakollisii, eikä ees suositeltavii. Hyvin mahdollista et oon vääräs, et ois kiva saada selvennys tähän asiaan.

Originally posted by Terminator2

3-4 sarjaa/liike on riittävä.

Eikä pelkästään riittävä, vaan aika lähellä maksimimäärää... Kun vaikka mitä väittäisi, ei yhtä liikettä voi tehdä kovin montaa sarjaa täydellä keskittymisellä, kaikki pelissä. Siis tarkoitan edes kohtuullisilla / kevyillä painoilla, ettei joku näsäviisas kuittaa että tekee tyhjällä tangolla 9 sarjaa samaa liikettä.. Tekniikka hyvänä ja käskee sitä oikeaa lihasta kirosanojen saattelemana niin kyllä se siitä. Kuria ne kaipaa kasvaakseen. :evil:

Hellyydet sitten toisaalla venyttelyn ja aerobisen muodossa.

Originally posted by Pek
Mä oon saanu semmosen käsityksen et pakkotoistot ei oo pakollisii, eikä ees suositeltavii. Hyvin mahdollista et oon vääräs, et ois kiva saada selvennys tähän asiaan.

Kyllä pakkotoistot ja negatiiviset on hyvä kikka kolmonen joskus kun pistää vaihteeksi oikein totaaliseen kuntoon lihat, mutta ei niitä voi usein käyttää, enemmän haittaa silloin kun hyötyä. Ja kaikissa treenitavoissa ei tule kyseeseen, jos tiheä frekvenssi treenissä niin ei ole varaa totaaliseen tukkoon lihoja vetää.

Muistutetaan nyt kuitenkin tässä suurten totuuksien keskellä, että kovaa voi treenata muutenkin kuin vetämällä sen pari sarjaa kuolemaan asti.
Nk. akuutti ja kumulatiivinen rasitus kun ovat ihan eri asioita ja syntyvät eri tavalla mutta molemmat johtavat oikein annosteltuna kovaan treeniin.

Mullakin on hauispainot junnannu pitkään. Aluksi tein aina eka hauiskäännöt, mutta nykyään teen aina selkäliikkeet ennen(sama päivä).

Siitä johtuen hauis on jo hiukan väsynyt tässä vaiheessa, kun mennään varsinaisiin sille kohdistettuihin liikkeisiin ja teen vain 2-3 sarjaa. Pumpin saa päälle, vaikka tekis lyhyttäkin sarjaa, mutta treenipainot ei kyllä ole kasvaneet moneen kuukauteen, vaikka yritän välillä tehdä voimatyylisesti ja välttää pumppia. :(

Ei se nyt kyllä mua vielä niin haittaa. Selkä on paljon tärkeempi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom