Hauis treeni ohjelma?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Status
Viestiketju on suljettu.
Moi olisko kenelläkään joku tosi hyvä hauis treeni ohjelma jolla saisi hauiksen TODELLA rasitukseen. Itse treenaan niitä joka yläkroppa päivänä mutta kerran viikossa panostan oikeen kunnolla ja aluksi ne on ihan sairaan kipeet jotai 15 minaa ja sit tuntuukin jo silta ettei olis ollut kovaa hauis treeniä!:curs:

Ideanahan ei ole se, että treenin aikana kätesi olisivat kuin rekan alle jääneet. Vaan jos seuraavana päivänä on lihakset kipeet niin silloin reeni on ainakin ollut kova jne.

Eli älä nyt vammauta käsiäsi rehkien aivan liikaa salilla tavoitellen järjetöntä kipua/tuntoa käsiisi. Etkä mitään erikoisempaa ohjelmaa tarvitse. Vaihtelet vain joka toinen vko liikkeitä esim ja sitten n. 1.2kk:n välein vaihdat ohjelmaa tms.

Ei sitä hauista sen useemmin tartte treenaa ku muitakaa lihaksia, eli kerta viikkoon riittää mun mielestäni vallan mainiosti. Lisäks itse teen vain yhden (joskus kaksi) erillistä hauis liikettä ja ne yleensä riittää ihan hyvin. Hauikset joutuu kuitenkin jonkin asteiseen rasitukseen muissakin liikkeissä apulihaksina.

Mitä kauemmin oon reenannut sitä vähemmillä sarjoilla tuntuu hauikseen saavan hyvän pumpin...ei oo puhettakaan että tarttis yli kuutta sarjaa ees kuvitella tekevänsä hauista jos tekee kunnolla ja loppuun asti sarjat (8-12 toistoa), yleensä riittää neljä sarjaa, pari sarjaa scotilla (pystyy vääntämään ihan loppun asti) ja pari sarjaa vaikka käsipainoilla niin jo rupeaa tuntumaan...

Joskus tuli hinkattua hauista varmaan päälle 10 sarjaa ja koskaan ei saanut niin hyvää tulosta kun tällä hetkellä...mutta nämä olikin aikoja ennen pakkotoistoa...:thumbs:

Eli kuten edellinen postaaja jo sanoikin...älä revi sitä hauista liikaa!!

Originally posted by kvi
Ei sitä hauista sen useemmin tartte treenaa ku muitakaa lihaksia, eli kerta viikkoon riittää mun mielestäni vallan mainiosti. Lisäks itse teen vain yhden (joskus kaksi) erillistä hauis liikettä ja ne yleensä riittää ihan hyvin. Hauikset joutuu kuitenkin jonkin asteiseen rasitukseen muissakin liikkeissä apulihaksina.
Miten olet mitannut tuon riittävyyden? Mitähän kamalaa sitten tapahtuu jos hauista treenaa enemmän ja useammin? Pienten lihasryhmien treenissä kun ei juuri ylikunnon vaaraa ole ja ainakin omasta mielestäni todistusaineisto on aika vakuuttava sen puolesta että lihasta sekä a) voi rasittaa paljon useammin ja b) tiheämmällä treenillä on hypertrofiaa kiihdyttävä vaikutus.

Originally posted by Dopey
lihasta sekä a) voi rasittaa paljon useammin ja b) tiheämmällä treenillä on hypertrofiaa kiihdyttävä vaikutus.

Mä olen koittanut päästä irti tästä "lihasryhmä kerran viikossa" -periaatteesta. Niin monet kirjat yms tiedonlähteet kertovat että lihasta voi ja kannattaa treenata 1-4 kertaa viikossa, ja omat kokemukset vielä tukevat tätä väitettä. Hauistreenin kanssa tällä nyt ei ole paljoakaan tekemistä, mutta noin yleisesti alan ehkä tajuamaan että lihasta tosiaan voi treenata paljon ja usein joutumatta ylikuntoon, hyvän maun rajoissa tietenkin :)

Mulle riittää hauikselle yksi häjy sarja pakkotoistoilla nii käsi on ihan kohmeessa ja suonet loistaa:5:

oma hauis treenin menee jotenkuten näin:

Hauiskääntö suoralla tangolla 3 x 8-10 (maximissaan 12)

Istuen vuorotahtiin kääntö 2 x 8-10 (per käsi)

Keskitetty hauis kääntö 2 x 8-12 (per käsi)

Noitten jälkeen on hauiksen seuraavana päivänä sen tuntuiset että jotain oltais tehtykkin

Originally posted by Kusimato
Mulle riittää hauikselle yksi häjy sarja pakkotoistoilla nii käsi on ihan kohmeessa ja suonet loistaa:5:

Oletko Mentzerin opetuslapsi :rolleyes:

Kannattaa panostaa hauiksessa enemmän laatuun kuin määrään. 2 kovaa liikettä hauiksille tehtynä ajatuksen kanssa ja keskittyneesti on parempi kuin 5 liikettä tehtynä huolimattomasti ja esim. huijaamalla t. huonolla tekniikalla.

FAQ-osastolta varmasti löytyy hyviä ohjelmia ja vinkkejä hauiksille.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
ainakin omasta mielestäni todistusaineisto on aika vakuuttava sen puolesta että lihasta sekä a) voi rasittaa paljon useammin ja b) tiheämmällä treenillä on hypertrofiaa kiihdyttävä vaikutus.

No itse olen elänyt periaatteella lihasryhmä kerran viikossa ja pienemmät lihakset yleensä osallistuvat enemmän tai vähemmän treeniin kun treenataan isompia lihaksia. Joka tapauksessa jos tuo tosiaan on totta, niin kaipa sitä hauista voi sitten treenata vaikka joka toinen päivä jos haluaa. Itselle toistaiseksi riittää erillinen hauis treeni joka kuudespäivä.

Miten olet mitannut tuon riittävyyden? Mitähän kamalaa sitten tapahtuu jos hauista treenaa enemmän ja useammin? Pienten lihasryhmien treenissä kun ei juuri ylikunnon vaaraa ole ja ainakin omasta mielestäni todistusaineisto on aika vakuuttava sen puolesta että lihasta sekä a) voi rasittaa paljon useammin ja b) tiheämmällä treenillä on hypertrofiaa kiihdyttävä vaikutus.

Lihasta voi myös rasittaa kerran viikossa tai harvemmin, lihas tottuu siihenkin, että lepoa on pidempi aika esim. 7 päivää. Joten lihaksen ei tarvitse palautua nopeammin kuin 5 päivässä.
Mutta lihasta pystyy treenaamaan vaikka ilman kovia sarjojaa ollenkaan 3-4 kertaa viikossa.

Itse saan kivasti rasitusta hauikseen pumppiviikolla, kun tekee hauiskääntöä tukea vasten kummallekin kädelle vuorotellen käsipainoilla ja yritän tehdä 4 sarjaa joissa jokaisessa 15- 20 toistoa. Loput tietenkin pakkotoistoilla jollei jaksa.
Sitten sen jälkeen vielä scott- penkissä hauiskääntöä tangolla ja taas 3-4 sarjaa joissa jokaisessa 15-20 toistoa ja pakkotoistoilla taas loput.
Hauistreenin suoritan siis sellaisena päivänä johon kuuluu myös ojentajat ja vatsat...
Itselleni tulee ainaskin sellainen "polttava" tunne tuolla hauiksessa kun olen saanut sarjan päätökseen. Seuraavana päivänä joskus on ollut myös hauis krampissa, mutta tulostakin on tullut :thumbs:

Suorat liikkeet olkavarsille ovat suurimmaksi osaksi turhia. Kädet kasvaa parhaiten raskailla perusliikkeillä, kuten leuanveto, penkkipunnerus, dippi, taljat, soudut, pystypunnerrus jne...

Joskus jos olo tuntuu :david: :lle voi tehdä hauiskääntöä tai jotain ojentajia taljassa.

Olen XTR:n kanssa melko saman suuntaisella linjalla, tosin itse teen yleensä yhden puhtaan ojentaja ja yhden puhtaan hauis liikkeen / 6 päivää. Enempää en koe pakolliseksi, koska jos teen pull päivän maanantaina (selkä & hauis, vetävät) niin hauikset on varmasti vielä ainakin torstaina sen verta kipiät että treeni menee kuitenkin viikonlopulle. Yksi liike siis riittää ihan hyvin.

oma hauis treenin menee jotenkuten näin:

Hauiskääntö suoralla tangolla 3 x 8-10 (maximissaan 12)

Istuen vuorotahtiin kääntö 2 x 8-10 (per käsi)

Keskitetty hauis kääntö 2 x 8-12 (per käsi)

Noitten jälkeen on hauiksen seuraavana päivänä sen tuntuiset että jotain oltais tehtykkin

tässähän se melkeen olikin sitten

Status
Viestiketju on suljettu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom