Hauis harmittaa!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja limey
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Terve vaan kaikille ja hyvää pääsiäistä!

Varmaan löytyy miljoona threadia tästä aiheesta mut oon sen verran kiireinen elämä ettei jaksa etsiä.. (lazy f***)

Oon nyt nostellut n. puolitoista vuotta painoja ja ihan kivasti nousee kaikista laitteista rautaa ilmaan ja lihaksiakin on tullut ihan mukavasti. Kaikki paitsi se kuuluisa länsimaisen miehen mitta, hauis, tai tarkemmin olkavarren lihas.

Nostan scott-penkistä 12,5 kg/pääty ja vapaapainoilla sellasta 16-18 kg. Olen treenannut haukkaria suht ahkerasti ja monipuolisesti, mutta kun se ei millään kasva/kehity!!! :wall:

Tiedostan etten ole mikään ammattilainen vielä ja suhteessa muihin olen vasta aloittelija.

Eli antakaa nyt hyvät ihmiset neuvojanne miten saan "palan" kasvamaan. Pituuteni 183 cm, paino 78 kg, rasvaprossaa en tiedä mutta suht solakka oonpi. En käytä minkäänlaisia lisäravinteita (siis jauhoja, pillereitä...) paitsi gainomaxia ja tonnikalaa ja jaukkaria, ja maitorahkaa tietysti vetelen ahkerasti.

Onko vastaus yksinkertaisesti: nosta poika enemmän ja huomattavsti lisää, vai onko joku tietty liike jota voisitte suositella?!

Kevättä ja pussikaljoja odotellessa... :kippis1:

Alkuun varovainen kysymys, että onkohan se haius VARMASTI jäljessä muita lihaksia? Paljonkos on mittaa? Joskus sitä vain ajattelee, että haius olisi jäljessä:rolleyes:

Paljonko treenaat hauista viikossa?

Mä oon treenannu 4kk ja haba kasvanu 30cm --> 35cm, alussa suora 20kgn tanko ei kääntyny kertaakaan, nyt menee vitosia 40kglla:)

Itselläkin sama ongelma. (ihan oikeasti pieni ja jäljessä)

Valitettavasti en osaa kyllä asiassa neuvoa, että muiden vinkkejä odotellaan täälläkin...

jätäppä se haba vähäx aikaa vähemmälle huomiolle..
itelläni ainakin auttoi..
kerran viikkoon jonkun treeenin loppuun vaan doggcrapp tyyliin teen haban..
ei yhtn lämmitys sarjaa vaan 26 käsip.väh.10 krt, 31* väh.8 ja lopuks 33,5* väh 6.. kyll tuntuu ainakin mulla..

Korsto sanoi:
kerran viikkoon jonkun treeenin loppuun vaan doggcrapp tyyliin teen haban..
ei yhtn lämmitys sarjaa vaan 26 käsip.väh.10 krt, 31* väh.8 ja lopuks 33,5* väh 6.. kyll tuntuu ainakin mulla..
Missä kohtaa tuossa on doggcrappia?

Huolimatta siitä miten treenaa, suosittelen kyllä aina lämmittelysarjoja ettei satu mitään. Sitten vasta se kehitys hidastuukin jos menet loukkaamaan itsesi.

lasikuitujeesus sanoi:
Missä kohtaa tuossa on doggcrappia?

Huolimatta siitä miten treenaa, suosittelen kyllä aina lämmittelysarjoja ettei satu mitään. Sitten vasta se kehitys hidastuukin jos menet loukkaamaan itsesi.

"doggcrapp tyyliin"

Korsto sanoi:
"doggcrapp tyyliin"
Sori, en tarkoita viisastella, mutta kun doggcrappissa tehdään huolelliset lämmittelyt kevyillä painoilla ja sitten yksi rest/pause -sarja samalla painolla ja sulla tuossa ei ole lämmittelyjä ollenkaan ja kolme sarjaa kaikki eri painolla, niin en löydä sitä DC-tyyliä sieltä edes minkään lainausmerkkien avulla. :(

limey koitas vaikka ihan 2 kertaa viikossa treenata hauis 3x10 systeemillä. Ota kaksi liikettä (joista toinen normaali hauiskääntö tangolla/kulmatangolla) joista teet siis yhden/treenikerta. Aina kun menee liikkeessä se 3x10 tietyllä painolla niin 2,5 kiloa (eli 1,25 x 2) lisää tankoon seuraavalla kerralla. Pidä tauot sarjojen välissä suht. lyhyinä ja huomaa ettei ekaan kymppiin ei voi satsata kaikkea jos aikoo ne seuraavatkin sarjat tehdä :).
Eikä sitten muita hauisliikkeitä.
Tuo nyt on tuollainen aika perussysteemi, joka toimii mielestäni hyvin nimenomaan hauiksille.

limey sanoi:
T

Varmaan löytyy miljoona threadia tästä aiheesta mut oon sen verran kiireinen elämä ettei jaksa etsiä.. (lazy f***)
:david: :david: :david:
Sixpäkeistä hauiksista ja KIREYDEN Saamisesta tulee aina threadeja..
Eikä ole tyhmää kysyä vaan tyhmää on olla kysym'ttä..
Kaikki Aina Sanovat että vtu en jaksa etsiä im too lazy jne..
Mutta jaksatte reenata puntilla joka on varmasti raskaampaa kuin hiiren liikuttaminen ja klikkaaminen?:evil:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
limey sanoi:
. Olen treenannut haukkaria suht ahkerasti ja monipuolisesti, mutta kun se ei millään kasva/kehity!!!

Onko vastaus yksinkertaisesti: nosta poika enemmän ja huomattavsti lisää, vai onko joku tietty liike jota voisitte suositella?!
:

Paljon ei ole aina parempi. Kokeile niin, että teet haukkarin vaan kerran viikkoon. Pistät enemmän painoja ja teet vähemmän toistoja, tyyliin 8-10. Kolme eri liikettä ja kolme sarjaa. Eli 3x3x8-10.

Itse teen z-tangolla seisten, z-tangolla scott-penkissä ja keskitetty scott-penkissä. Isoilla painoilla just sen 8-10 toistoa. Olen saanut ainakin voimaa käsiin lisää ja kokoakin on tullut, en tosin ole mittaillut..
Mulla toimii, en tiedä toimiiko sit muilla, mutta ainahan sitä voi kokeilla.

Bodaaja sanoi:
Mä oon treenannu 4kk ja haba kasvanu 30cm --> 35cm, alussa suora 20kgn tanko ei kääntyny kertaakaan, nyt menee vitosia 40kglla:)

ootko ihan varma että sun tuloksies kuulemine auttaa threadin aloittajaa ongelmissaan?

erilaista treeniä peliin vaan. esim. pudotussarjat, pakkotoistot, supersarjat, en mä tiedä miten neuvoo, kokeile erilaista treeniä, jos ei ala kasvaa, niin ota mukaan esim. palkkari, vois ehkä auttaa. ja tietenkin voit kokeilla koko ohjelman vaihtoa

mulla on hauis kasvanu ihan hyvin perussetillä

hauis suora tanko 3x10
scott yksi käsi 3x8-15
ja pari sarjaa taljassa tai jollain millä saa hillittömän tuntumat, ihan pikku painoilla tämä viiminen setti, esim 2x20

kyllä luulis haban kasvavan jos syöt ja lepäät riittävästi, tietysti myös nukkua kannattaa

ite olen tehnyt pelkkää keskitettyä hauis kääntöä ja kasvua on tullut ihan kivasti

hölkkääjä sanoi:
ite olen tehnyt pelkkää keskitettyä hauis kääntöä ja kasvua on tullut ihan kivasti

Jep, kyllähän se alussa kasvaa ihan millä tyylillä tahansa, mutta tässäkin tapauksessa on jo 1,5vuotta painoja nosteltu joten ei varmaan enää samalla tyylillä tulosta tule. Aina välillä on hyvä vaihtaa liikkeitä, toistoja, palautusaikoja, treeni tyylejä yms. että saadaan taas lihas kasvamaan. Kuten KSENA jo tossa sanokin, yhtä oikeaa vastausta ei ole vaan ainoastaan vaihtoehtoja joita kannatta rohkeasti kokeilla. Kuitenkin niin, että vähintään sen kuukauden tekee yhdellä tyylillä jotta huomaa edes vaikuttaako se.

Kyllähän se sieltä kasvaa jos on kasvaakseen. Kerroppas sen olkavarren mitta ja pistä myös reiden ympärysmitta niin saadaan tähän vähän realismia. :)

Mun kaveri on nostellu noin puoli vuotta, sillä tehos haukkareihin aika hyvin sellanen, että raahaa sen scott-penkin taljan luokse ja ottaa yhdellä kädellä scott-penkkiin tukien haubereita sen taljan kanssa (alatalja). Itse kokeilin kyseistä liikettä ja kyllä siinä ainakin hyvän pumpin sai aikaan, kannattaa kokeilla kaikkea ja eriotteilla. :) Onnea harjoituksiin!

Suositut

Back
Ylös Bottom