Hauis ennen selkää?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tical
  • Aloitettu Aloitettu
Kyselisin miten jengi hoitaa ongleman joka syntyy työntö/veto/jalat systeemissä.. Nimittäin en jaksa tehdä hauista Yhtään selän jälkeen :(
Mietin että kehtaisko sen tehdä ennen selkää vai ottaisiko siihen jonkun toisen lihasryhmän?¨
Hieman sama ongelma on myös ojentajien kohdalla, Mitenköhän olisi Rinta-Selkä samassa treenissä, pääsisi ainakin keskittymään noihin ongelma-alueisiin eli käsiin ja olkapäihin..
kommentteja? mielipiteita?

Treeni
Kulmasoutu 5`10
ylätalja 4`8-12
Selänojennukset 2`20
hauis tangolla 3 sarjaa
hauis punteilla 3 sarjaa
:zzzz:

Kyllä kovan selkätreenin jälkeenkin jaksaa vääntää ainakin sen pari kolme sarjaa hauiskääntöjä. Muuten on kuntopohja jo aika heikolla tasolla.

Jos ei työntö-veto-jalat -systeemi sovi sinulle, niin kehittele vapaasti oma sydeemi. Treeniohjelmat -threadista löytynee ziljoona jakoa ja ohjelmaversiota. Rinta-selkä -jako tuntuisi ainakin omalla kohdalla aika hurjalta, mutta Sam225 ja muut ovat sitä hehkuttaneet. Kokeile, sillähän se selviää. :thumbs:

Selkätreenistä: jättäisin selänojennukset pois ja ottaisin tilalle vielä yhden yläselän liikkeen. Kulmasoudussa, mavessa/sjmv:ssä ja kyykyssä se alaselkä treenautuu kyllä bodimiehen tarpeisiin hyvin. Voisit vaikka vuoroviikoin tehdä selkätreenissä 2 veto- ja 1 soutuliikkeen, vuoroviikoin 1 veto- ja soutuliikettä.

Itselläni ei tulisi selkätreenistä mitään jos olisin hauikset treenannut sitä ennen. Muutenkin tahtoo selkää treenatessa hauikset ottautua, mutta muutamilla asioilla hauiksien "ottautumista" vähennettyä. Miken ohje käsien jättämisestä hieman koukkuun on meleko hyvä.

Entäpä jos vaihtaisit lihasryhmien järjestystä eri päiville. Ehdotuksena vaikka:
1. Olkapää, ojentaja, hauis
2. Jalat(+alaselkä)
3. Selkä, rinta

Tällä olen itse treenaillu ja tyytyväinen olen! Muuttelen aina välillä päivien sisällä treenailtavien lihasryhmien treenijärjestytä. Liikkeet muuttuu usein!

Yksi asia mikä auttaa tohon ongelmaan on se että tekee selkäliikkeet selkälihaksilla, eikä treenaa egoaan liian isoilla romuilla, jolloin tulee käytettyä hauista. Vetoremmit voi auttaa myös noissa soutu ja taljaliikkeissä saaman paremman tuntuman selkälihaksiin.

Itselläni toi työntö/veto treenisydeemi toimii ihan hyvin ja treenaan selän ennen hauiksia. Totta kai voit treenata hauberit ensin jos siltä tuntuu, se tosin voi viedä vähän tehoja selkätreenistä. Riippuu nyt mitä haluat priorisoida....

S.L.:n kanssa samoilla linjoilla, oikein tehtynä ja sopivilla painoilla ei pitäisi habojen kanssa tulla ongelmia. Vetoremmeistä on myöskin hieman apua.

Selkä ja rinta samassa reenissä toimii hyvin, meinaa vaan olla melko raskas reeni.

Ei niille haboille tarvitse sen enempää tehdäkkään mitä selkätreenin jälkeen pystyy eli esim. kolme liikettä ja yhteensä kuusi sarjaa riittää ihan hyvin,koska noita tulee jokatapauksessa murjottua selän yhteydessä, liikepuhtaudesta huolimatta.Ennen selkätreeniä on järjetöntä esiväsyttää hauiksia.Sama,kun treenaisit ennen rintaa ojentajat kovaa. Joka tapauksessa pienemmät(heikommat) lihasryhmät väsyvät ennen suuria(vahvoja).

Mä olen todennut hyväksi oman systeemini jossa hauis on rinnan kanssa samalla päivällä. Selän kanssa treenaan takareidet.

Originally posted by Evil Joe
Mä olen todennut hyväksi oman systeemini jossa hauis on rinnan kanssa samalla päivällä. Selän kanssa treenaan takareidet.

Joo- pena ja haukka ekana päivänä ja selkä ja takareidet toisena päivänä. Niin moni hyvä selkäliike ottaa myös takareisiin, että ne on paras tehdä yhdessä.

Selkäliikkeissä muistaa remmit ja puhtaat liikkeet, ni saa hauis ja kyynärvarret levätä ja kasvaa.

Sama "ongelma" oli. Mulla kehitystä paransi hauiksen ja ojentajatreenin paikanvaihto, eli treenijako täten;

1. Selkä, ojentajat
2. Rinta, olkapäät, hauis
3. Jalat
ja vatsoja (esim voimapyörä & rutistukset jokatoinen kerta).

Tärkeintä tossa melkein vaan on se, että pidät 1 & 2 päivän välillä tarpeeksi lepoa, että ojentajat kerkee palautumaan.

Täällä toimii ainakin hyvin.

tee leuat ekana liikkeenä, sit kulmasoutu, mave ja vikaks viel habaa tangol 3 sarjaa. enempää ei tarvii. toiminu mul helvetin hyvin

Originally posted by Olbe
Ei niille haboille tarvitse sen enempää tehdäkkään mitä selkätreenin jälkeen pystyy eli esim. kolme liikettä ja yhteensä kuusi sarjaa riittää ihan hyvin,koska noita tulee jokatapauksessa murjottua selän yhteydessä, liikepuhtaudesta huolimatta.

Riippuu tietenkin treenityylistä (voluumitreeni vs. mega duty tms), mutta mulle toi kolme liikettä, joissa yhteensä 6 sarjaa on jo normaaliksi hauistreeniksi aikasta paljon. Normaalilla hausitreenillä tarkoitan että hauis ei ole saanut ärsykettä aiemmin treenissä. Eli jos teen selän jälkeen habat niin 1-2 liikettä, joissa 1-2 sarjaa riittävät mainiosti. Mutta jos suuret sarjamäärät toimii niin mikäs siinä.

Originally posted by trebla
Riippuu tietenkin treenityylistä (voluumitreeni vs. mega duty tms), mutta mulle toi kolme liikettä, joissa yhteensä 6 sarjaa on jo normaaliksi hauistreeniksi aikasta paljon. Normaalilla hausitreenillä tarkoitan että hauis ei ole saanut ärsykettä aiemmin treenissä. Eli jos teen selän jälkeen habat niin 1-2 liikettä, joissa 1-2 sarjaa riittävät mainiosti. Mutta jos suuret sarjamäärät toimii niin mikäs siinä.

6 sarjaa=suuri sarjamäärä?? Meinasin alunperin postata 4-6 sarjaa,mutta ei 6-sarjaa ole silti ikinä suuri sarjamäärä,vaikka kuinka treenaisit HD:ta.Eli sulla on normaalissa hauistreenissä sarjoja 1-4?

Back
Ylös Bottom