Hauis ei kipeydy. Mikähän niitäkin vaivaa.

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Eli täs nyt pari viime viikkoa on tuntunu siltä, että hauis ei kipeydy ollenkaan treenin jälkeen, vaikka teen toistot ja sarjat loppuun asti. Joskus jopa viimeiset toistot ollu pakkotoistoja. Sitten vaihdellu liikkeitä jne.
Ei vaan tuu haiuksit kipeaksi, kuten muut paikat. Pelkään että haukkarit jää näin jälkeen muusta kehosta.
Ennen nykyistä ohjelmaa oli kaks jakonen käytös, joka vedettiin viikossa kaksi kertaa. Haukkareita viikon aikana tuli tehtyä semmonen 4-6 sarjaa, toistot 8-12.
Silloin vielä tuli kipiäksi.
Nytten nelijakoinen joka käydään kerran viikos läpi, ja haukkarit saa semmoiset 8-10 sarjaa(yksi liike noin 2-3 sarjaa) 8-12 toistoa. (Samana päivänä treenaan ojentajat, jotka tulevat kyl sopivasti kipiäksi)
Liikkeitä vaihtelen mahdollisimman useasti, ja riippuen salin vapaanaolevista vempeleistä, koska ei ole iso ja monipuolinen.
Mikäs neuvoksi?

Itse en saa kovinkaan usein hauiksia kipeäksi, samoin sivuolkapäät ovat olleet muistin mukaan kipeänä vain kerran.

Sattumoisin ne ovat vielä huonoimmat lihasryhmäni, joten olen täysin vakuuttunut, että lihaskipu on se, joka pitää saada aikaan jotta treeni olisi tarpeeksi tehokasta lihaksen kasvatukseen.

Viittaan lähinnä siihen, että jos lihas on kipeänä, niin se varmasti ON treenattu tarpeeksi kovaa.

Ei minullakaan hauikset yleensä kipeydy niin helposti kuin muut paikat, harvemmin ollenkaan. Ei se tarkoita, etteivät ne kehittyisi vaikka eivät kipeydykään. ;)

Kokeile tehdä vaikka käsipainoilla ihan täysin pelkällä hauiksella se työ, pidät olkapäät ja kyynärpäät toistojen aikana täysin paikallaan.

Eksentrisiä toistoja? Leukoja siten että pysäytät puoleen väliin vaikkapa 30s ajaksi... tai eksentrisiä leukoja kapeahkolla otteella...?

Itse sain aikoinaan kun salin jäsenenä olin niin hauikset ihan tuleen, kun rahtasin scotti penkin taljan eteen ja mutkatanko alataljaan (siis ristitaljan alaosaan) kiinni, siitä sitten vedin 12-10-8 tai 10-8-6 pudotus sarjoilla niin kädet ei enää menny kunnolla suoriks ja hauikset oli ihan tulessa olevan tuntuset. Harvemmin enää oon muuten saanu, esim normi scotti penkillä kun tekee mutkatangolla niin se painojen poisto kestää sen verran kauan ettei moista tunnetta oikein saa. Taljassa kun siirtää vaan tikkua 1-2 pykälää niin ei paljo aikaa tuhraannu.

En o kyl pariin vuoteen tehny tota joten ei mitään tietoo oliko se vaan uutuuden tehoo tuossa liikkeessä. Jos et o kuitenkaan koittanu niin testaa miltä tuntuu kun vetää viä noi sarjat ihan tosissaan viimeseen voimantippaan asti.

Pudotuksilla kyllä viäkin saa käsipainoillakin jotain parempaa tuntua ja joskus joku haukka-haukka superi mitä on tullu tehtyä on ollu aika tappo. Mut reenin jälkeistä kipua ei o tuottanu kun tuo talja scotti pudotussarjana.

Taljassa se paino vetää aika hyvin ja tasaisesti sitä koko ajan alaspäin tai viistoon jos sen scotin sijoittaa oikein. Hitaat palautukset taljassa myös polttavat mukavasti.

miksihän minulla ei ikinä kipeydy olkapäät seuraavana päivänä treenin jälkeen?
2-jakoisella teen 4 kertaa viikossa, ja liikkeitä olkapäille on täältä otetun ohjelman mukaan viparit sivulle/maaten ja pystypunnerrus. Voiko liikkeiden paikkaa vaihtaa (ja mahdollisesti tehdä viparit molemmin tavoin?) Olen yrittänyt tehdä enemmän sarjoja loppuun asti olkapäille, mutta ei kuitenkaan tunnu treenin jälkeisenä päivänä?

Scottissa, kaveri pitämään tankoa "vastustaen" toistoja, superhitaat toistot, 3*10. Jos vaan tekee iha oikeesti tiukat sarjat, nii vaikee uskoo etteikö ois kipeenä. Itellä menee se viikko sit palautellessa :D

Kokeile vaikka kolmea raskasta kolmen toiston sarjaa tangolla, ja ihan reilulla swingillä, mutta kuitenkin hitaalla negatiivisella, eikä rojauttamalla painoja alas. Onko tällainen hauiskääntö muuten se joku drag curl?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kokeile vaikka kolmea raskasta kolmen toiston sarjaa tangolla, ja ihan reilulla swingillä, mutta kuitenkin hitaalla negatiivisella, eikä rojauttamalla painoja alas. Onko tällainen hauiskääntö muuten se joku drag curl?

cheat curl on liikkeen nimi. drag curl on aivan toinen tarina..

Suositut

Back
Ylös Bottom