hauiksesta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Peetu
  • Aloitettu Aloitettu
Entäs ojentajat sitten? Mulla olis käsi muuten hyvässä kunnossa mutta ojentajat ovat olemattomat.
Varmaan jotain leuanvetoa ja penkkipunnerrusta kapealla otteella

Leuanvetoa ojentajille...?? :rolleyes:

Sinuna ehkä tekisin joko kaksi tai kolmijakoisella ohjelmalla:
Esim.
1. rinta, selkä, olkapäät
2. lepo
3. jalat, kädet
4. lepo
5. kierto alusta

tai jos olet ehtinyt pidemmälle

1. selkä, olkapäät
2. lepo
3. jalat, vatsa
4. lepo tai rinta, kädet
5. lepo tai rinta, kädet
6. lepo tai kierto alusta

Treenaa ensisijaisesti 8-12 toiston sarjoja. Toisinaan ehkä raskaammilla lyhyempääkin ja vaikka 1/3 käsitreeneistä pidempiä sarjoja, esim. 12-15 toistoa. Tee vain kahta liikettä hauiksille ja ojentajille. Kovia sarjoja 2-3/liike. Joskus aivan loppuun, joskus jätä hieman varaa. Joskus aivan puhtaalla tekniikalla, joskus hieman vapaamuotoisemmin, mutta oikeilla lihaksilla.

Hauiksille vaikkapa:
1. hauis suoralla tangolla
2. käsipainohauiskääntö istuen vuorotahtiin

ja joka toinen treeni
1. käsipainohauiskääntö istuen tasatahtiin
2. scott-hauiskääntö taljassa tai mutkatangolla

Opettele myös venyttelemään hauiksesi ja suorita kerran pari viikossa oikeaoppinen venyttely lihaksille(lämmitetyille).

Osaisko juku ratkoa kysymyksiäni yhdessä? Eli olen 16w ja ajattelin kysästä, että kannattaako kaydä 4-5x viikossa salissä, jos joka kerralla reenaa eri lihaksia. Ettei vaan lihakset pääse ylirasittumaan. Sitten miten saisin hauista kasvamaan? Olen käynnyt salilla nyt n. vuoden päivät. treenaan jotenkin tähän suuntaan..

Hauiskäänto suoralla tangolla 3x 10-12
Istuen käsipainoilla vuorotellen 3x 10-12
Scott-penkki käyrä tanko 3x 8-10
Talja naruilla 3x 8-10

kuulostaako mitenkään hyvältä?

Habaksii sanoi:
Osaisko juku ratkoa kysymyksiäni yhdessä? Eli olen 16w ja ajattelin kysästä, että kannattaako kaydä 4-5x viikossa salissä, jos joka kerralla reenaa eri lihaksia. Ettei vaan lihakset pääse ylirasittumaan. Sitten miten saisin hauista kasvamaan? Olen käynnyt salilla nyt n. vuoden päivät. treenaan jotenkin tähän suuntaan..

Hauiskäänto suoralla tangolla 3x 10-12
Istuen käsipainoilla vuorotellen 3x 10-12
Scott-penkki käyrä tanko 3x 8-10
Talja naruilla 3x 8-10

kuulostaako mitenkään hyvältä?

Älä ainakaan viittä kert.viikossa käy salilla.
Ja hauiksille vois vähentää sarjat johonkin 6-9sarj.

Nyymääole iha pihal. Maastaveto ja haba??? Voisiko joku viisaampi ehkä täsmentää, jäi jotenkin kaivelemaan - ainakaan oma haba ei mavella ole kasvanut, mitä nyt sitten eilisenkin jälkeen forkut toimivat mainioina kirjoitushidastimina. Sormibodari... massaliike varmaankin, sitä en epäile.

Peetu sanoi:
Kertokaa millä ilveellä saan hauiksen kehittymään:confused:
Treenaan hauiksen kerran viikossa ojentajien kanssa samana päivänä. Teen hauiskääntöä käsipainoilla ja käyrällä tangolla. Ei oo vaan vuoteen tarvinnu suurentaa painoja hauistreenissä. Rupee meneen hermo:evil:

Et millään ilveellä, vaan panostamalla koko hommaan. (Sori näsäviisastelu). Vaikka kokeilisit hauikselle mitä tahansa, se ei kasva jos:

1. Et saa tarpeeksi proteiinia. Lihas tehdään proteiinilla
2. Et saa tarpeeksi kaloreita. On oltava plussalla, jotta kasvu on mahdollista
3. Treenaat liikaa tai liian vähän. Kipeätä lihasta ei saa treenata. On hyvä, että treenikipu on ollut poissa vähintään pari päivää ennen kun treenaat ko. lihasta uudelleen.
4. Vitamiinit ja hivenaineet ei ole kunnossa. Käytä searchia, asioi Pakkiksen kaupassa.
5. Et nuku tarpeeksi.

Nämä kun on kunnossa, niin hauis - ja koko ukko kasvaa.

Back
Ylös Bottom