Hauiksen/kyynärvarren voima suhteessa selkään?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tales
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ongelma on seuraavanlainen:

Ala- ja ylätaljaa tehdessäni en saa tuntumaa kuin oikeastaan käsiin, paitsi silloin kuin oikein jännitän lapoja ja teen todella alhaisilla painoilla. Mielestäni tekniikkani on kohtuullisen hyvä, olen harjoitellut Tomin neuvojen mukaan ja suoritustapa on mielestäni oikea. Ylätalja on erityisen ongelmallinen, olen löytänyt itseni usein kysymästä kavereiltani, että tuntuuko tuo teillä missään?

Onko olemassa mahdollisuus että käteni ovat niin heikkoja suhteessa selkään, etten saa tuntumaa kuin niihin?

Mainittakoon etten saa ensimmäistäkään leukaa.

Kiitos vastauksista.

IMO tuossa ongelmassa on kyse vaan tekniikkavirheestä. Voihan se olla niinkin että kädet on niin heikot että treeni menee niihin, mutta epäilen. Jos et saa selkään tuntumaa, niin vähennä painoja vielä kunnes tekniikka alkaa oleen kohillaan ja tuntuma tulee sinne minne pitää eli selkään eikä käsiin. Ja tuosta alataljasta...taidat tehä liikkeen varmaan liikaa käsillä. Kokeiles pitää kädet ensin suorina ja tehdä alaselällä liike ja lopussa lavat yhteen ja huomaat ettet paljon käsiä tarvi muutaku pidät vaan kiinni v-kahvasta.

Siinä se ongelma mielestäni onkin, pelkään että olen laskenut painoja tuntumaa haettassa niin paljon että on mahdotonta saada lapoihin minkäänlaista poltetta. Ja sitten kun painoa on enemmän, kädet antaa periksi vaikka olen yrittänyt tehdä liikkeen selällä lapoja liikuttelemalla.

Alkaa hiljalleen selkätreenistä motivaatio loppumaan kun kaiken harjoittelun jälkeen ei vieläkään taljaliikket tunnu missään. Alataljassa jotenkin, lapoja jännittämällä, mutta ylätaljassa ei senkään vertaa.

Kokeiles riippua todella levällä otteella leuanvetotangossa, mutta älä päästä käsiä aivan suoraksi. Silloin venytät erityisesti selän suurempia lihaksia (latsit, lieriä lihakset jne.). Nämä ovat ne lihakset, joilla sinun pitäisi tehdä se työ em. taljaliikkeissä.

Sitten jos oikein haluat kokeilla, voit yrittää tehdä normaalin leuanvedon tuolla samaisella "toosi" leveällä otteella. Käsien käyttöä vähennät sillä, ettet päästä käsiä koskaan suoraksi ja lopetat vedon tavalaan kesken (tanko tulee vain silmien kohdalle).

Oletko kokeillut vetoremmejä? Jos et ole niin kokeile, sitten ei ainakaan forkkujen voimasta ole enää kiinni.

Mutta liian pienillä painoillakaan ei selässä tuntumaan saa, että heti kun lapojen liikuttelu onnistuu sujuvasti, niin lisää romua vaan alkaa menemään perille.

Tuntuman saamista selälle helpottaa vielä se, että pitää kahvaa kiinni apinaotteella. Näin hihnojen kanssa minimoidaan ainakin forkkujen käyttäminen.

Kiitos vinkeistä, tuossa tulikin jo paljon hyviä juttuja.

Onko tämä "apinaote" sellainen että pidetään peukaloa muiden sormien kanssa samalla puolella tankoa?

Muista kans olla kärsivällinen, mulla meni melkein vuosi kunnes opin käyttää selkää tehokkaasti. Tekniikka hioutui pikkuhiljaa.

Panosta negatiiviseen vaiheeseen, silloin on helpompi kohdistaa rasitus selkään kuin positiivisessa vaiheessa.

toolate sanoi:
Näin hihnojen kanssa minimoidaan ainakin forkkujen käyttäminen.
...Ja vahvistuminen.

Aleley:
Älä perkele ota tämän keskustelun neuvoista oppia. Et varmana kasvata selkäsi voimia hakemalla tuntumaa lihoihin. (Ellet ole joku poikkeusyksilö.)

Jos leukoja ei mene yhtäkään, ovat selkävoimasi surkeat. Ota tavoitteeksi vaikka 20 leukaa omalla painolla ja 10 leukaa 5kg lisäpainolla.

Kiloja ja toistoja seuraamalla näkee kehityksen helpommin ja varmemmin kuin tuntumaa ja peiliä tarkkailemalla.

Unohda suosiolla ne vetoremmit, jos olet aloittelija. Nimittäin niitä käyttämällä vaan siirrät ongelmaa kun et saa puristusvoimaasi kasvamaan. Voihan olla myöskin niin, että käyttämäsi tanko/kahva ala- ja ylätaljassa on sen verran huono tai liukas ettei ote pidä. Tähän ongelmaan saat apua käyttämällä vaahtomuovilappuja käsiesi alla tai magnesiumjauhetta. Itse olen tehnyt polkupyörän sisäkumesta kahvoihin hyvät laput (sisäkumista sellainen reilu 10cm pätkä ja se sitten saksilla halki).

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tee ylätaljaa kanssa lavoilla. Vedät selkä suorana aluksi pelkillä lavoilla ja sitten käsillä loppuun sillai, et selkä on kuitenkin vähän notkolla, ei kuitenkaan kallistettuna taaksepäin!! Painoja voi käyttää sen verran, että kympin jaksaa tehdä. Ja hitaasti. Itsellä jos tekee alataljan, ei ylätalja oikein enää inspaa, koska liike tuntuu jotenkin vaikealta, koska latsit on jo aika jumissa. Tekee sit jotain muuta lisäksi???

Mullakaan ei ole ennen ylätaljatreeni tuntunut selässä juuri ollenkaan, mutta nyt siirryin tekemään sitä sillä leuanveto tyylillä niin heti alkoi selässä tuntumaan.

Jos nyt vaikka keskittyisit niiden forkkujen vahvistamiseen esim. erilaisissa maastavedoissa. Mielestäni ei ole mitään järkevää syytä olla käyttämättä hihnoja mm. taljoissa.

oon pitkälle samaa mieltä kuin gnut... unohda hiiteen kaikki tuntumat jne. ota tavotteeksi aluksi se yks leuka... sitä ennen ylätaljaa kapeella vasta- ja leveellä myötäotteella eteen niin suurilla raudoilla, ku hallitusti pystyt.

jos sen tangon leukas alle saat, ei se selkä VOI olla tekemättä töitä. hyvänä jippona keskity siihen, että saat pidettyä hartiat alhaalla koko toiston ajan. yleensähän ne nousee korviin, kun alkaa väsymään.

voit myös tehdä loppuun pelkkiä suorin käsin vetoja, eli päästät hartiat niin ylös, kuin ne menee ja sit vedät ne niin alas, kuin ne menee ja pysäytät sinne sekunniksi pariksi. tää siis ilman, että kädet koukistuu lainkaan. noitahan voi tehdä myös ennen normaalisarjoja isoilla raudoilla.

toimii, kuin junan vessa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom