Hauiksen ja ojentajan tasapaino

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kalle2
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
NGV sanoi:
Nän se menee teoriassa, mutta ei vältämättä käytännössä, koska mitä isompi paino sitä suurempi mahdollisuus on altistua cheataukselle. Mutta jos sanotte isot-painot ja puhdastekniikka=isot lihakset niin sitten olette oikeassa.:D

Käytännössä tarkoitin lyhyemmät sarjat - isommat painot ;)

Eikä pieni cheattikaan silloin tällöin ainakaan lihasta pienennä :thumbs:

Ei tälle miljoonaan kertaan jauhetulle viitti uutta threadia tehdä.

Eli voiko kättä (hauiksen tai ojentajan osa?) sisäpuolella olevaa osaa treenata mitenkään? Ei siis olkavartta joka on käden ulkopuolella vaan käden sisäpuolella olevaa "vartta". Mulla on kapeat kädet ongelmana vaikka melkein 40cm hanska löytyykin. Tohon osaan ei itellä ainakaan kasvu ole tullut ojentajan ja haban kasvun myötä.

Ööö - meinaatko tuota ojentajan alempaa sisäpuolta (triceps brachii, medial+lateral head). Siihen ottaa hyvin mm. yhdenkäden ojentajapunnerrus ylätaljassa vastaotteella.

Siis oskuille ei riitä normiote? Vaan saadakseen täydellisen ojentajan, pitääkö hinkata kaikilla mahd. otteilla, jotta se muotoutuu oikein?

Rin Tin Tin sanoi:
Pena ja kulmasoutu ainakin ois hyvä olla samoissa lukemissa.

Niin ja toi vastaushan liittyy kysymykseen :)

Eipä sitä oikeen voi millään liikkeellä verrata, että kumpi on jäljessä. Ehkä sen huomaa parhaiten kun ensin jännität haukkaria ja sen jännität ojentajaa. Siitä kyllä huomaa kumpi dominoi/onko lihakset balansissa toisiinsa nähden.

Itellä semmoinen ongelma, että tuo ojentaja ei vaan meinaa kehittyä/kasvaa yhtään ja samalla saa melkein joka toinen viikko lisätä hauisreeneissä lisää painoa, kun samalla ojentaja lagaa samoissa painoissa/toistoissa.. Esim. ranskalainen punnerrus on semmosen 7 - 10kg koko ajan hauiskääntöä jäljessä. Teen yleensä 3 - 4 liikettä ojentajalle ja vain 2 - 3 liikettä(90÷ vain 2 liikettä) hauikselle ja silti tuo kirottu hauis vaan kehittyy, mutta ojentaja laahaa perässä. Kulmasoutu on mulla semmosen 15-20kg isompi, kuin penkki(sama toistomäärä). Jotenkin vielä huvittavaa tää tilanne, kun en ite edes tykkää mistään isosta/vahvasta hauiksesta(tosin ei mulla semmosta olekkaan) vaan nimenomaan ojentaja on mun mielestä se olkavarren komea osa. Toimisiko sellainen, että jos tuota ojentajaa alkaisi raiskaamaan paljon useammin ja yrittäisi pakottaa sitä kehittymään? Myöskin penkkipunneruksessa olen huomannut, että rinnaltalähtö kyllä kehittynyt huomattavasti, mutta aina kun pääsee ojentajan loppuojennukseen niin se tuottaa ongelmia.

Itellä semmoinen ongelma, että tuo ojentaja ei vaan meinaa kehittyä/kasvaa yhtään ja samalla saa melkein joka toinen viikko lisätä hauisreeneissä lisää painoa, kun samalla ojentaja lagaa samoissa painoissa/toistoissa.. Esim. ranskalainen punnerrus on semmosen 7 - 10kg koko ajan hauiskääntöä jäljessä. Teen yleensä 3 - 4 liikettä ojentajalle ja vain 2 - 3 liikettä(90÷ vain 2 liikettä) hauikselle ja silti tuo kirottu hauis vaan kehittyy, mutta ojentaja laahaa perässä. Kulmasoutu on mulla semmosen 15-20kg isompi, kuin penkki(sama toistomäärä). Jotenkin vielä huvittavaa tää tilanne, kun en ite edes tykkää mistään isosta/vahvasta hauiksesta(tosin ei mulla semmosta olekkaan) vaan nimenomaan ojentaja on mun mielestä se olkavarren komea osa. Toimisiko sellainen, että jos tuota ojentajaa alkaisi raiskaamaan paljon useammin ja yrittäisi pakottaa sitä kehittymään? Myöskin penkkipunneruksessa olen huomannut, että rinnaltalähtö kyllä kehittynyt huomattavasti, mutta aina kun pääsee ojentajan loppuojennukseen niin se tuottaa ongelmia.

Mulla on vähän sama ongelma ollut pitkään. Ojentajissa ollut voimanpuutetta verrattuna hauikseen, ja penkissä varsinkin on huomannut että lopputyöntö on heikko. Itselle apu oli kunnon punnerrustikkeet ojentajille: lattia/lankkupenkki, dipit lisäpainoilla ym. Jos tuota pelkkää ranskalaista + pushdownia tekee niin ei se ainakaan itsellä kehity juuri ollenkaan vaan tarvitsen noita kunnon punnerrustyöntöjä ojentajille. Vai ootko koittanut jo näitä?

Mulla on vähän sama ongelma ollut pitkään. Ojentajissa ollut voimanpuutetta verrattuna hauikseen, ja penkissä varsinkin on huomannut että lopputyöntö on heikko. Itselle apu oli kunnon punnerrustikkeet ojentajille: lattia/lankkupenkki, dipit lisäpainoilla ym. Jos tuota pelkkää ranskalaista + pushdownia tekee niin ei se ainakaan itsellä kehity juuri ollenkaan vaan tarvitsen noita kunnon punnerrustyöntöjä ojentajille. Vai ootko koittanut jo näitä?
Dippejä tulee tehtyä silloin tällöin, mutta lattiapenkkiä en ole koskaan koittanut. Pistän mieleen ja kokeilen ensi reenissä, kiitos. Dipeissä(lisäpainoilla) ainoa ongelma on juuri tuo ojentaja, kun niistä loppuu ruuti jo ekan/toisen työsarjan aikana ja samalla rinta pääsee vasta kunnolla vauhtiin. Tuntuma on aina niin epätasaista, että nykyään olen jättänyt dippien tekemisen vähemmälle.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Back
Ylös Bottom