hartiaongelma

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Puolen vuoden reenin jälkeen olen nyt kesätauolla, ja tuloksia tarkastellessani huomasin oikean hartian olevan huomattavasti isompi ja alempana kuin vasemman. Mietin mistä helvetistä moinen voi johtua, ja syyksi arvelen käyttämääni ristikkäisotetta raskaissa maastavedoissa. Olen epähuomiossa nostanut raskaimmat taakat aina oikeiden rystyjen osoittaessa eteen (pidin myös painoa lukittuna suht pitkään jotta olkapäät saavat lisärasitusta). Tämän lisäksi huomasin treenatessani naksetta vasemmassa olkapäässä vipunostoja tehdessä. Oikean kanssa moista ei sattunut.

Olen nyt koittanut kotipunteilla tehdä vain vasemmalle puolelle "kuntouttavia" vipunostoja ja arnoldeja varovaisilla lämmittelyillä ja kevyemmillä painoilla, mutta ilman saliharjottelua massaa tuskin tulee. Kysynkin että kannattaako salille päästyäni nostella ristikkäisotteella vasemman käden rystyt eteenpäin niin kauan kunnes epätasapaino korjaantuu, vai onko kokeneemmilla parempia vinkkejä tarjolla?

on ollu sama tilanne .. ja aloin tekemään juuri niin että vaihtelee otetta , siitä se kipu sitten alkoi pikkuhiljaa hävitä..tein kans noita kuntouttavia ..

Kysynkin että kannattaako salille päästyäni nostella ristikkäisotteella vasemman käden rystyt eteenpäin niin kauan kunnes epätasapaino korjaantuu, vai onko kokeneemmilla parempia vinkkejä tarjolla?

Pidä tovin verran sitä heikompaa otetta, eli toista millä olet tottunut tekemään. Ei tietenkään kovin pitkään, että keholle tulee vähän monipuolisemmin treeniä. Ja sitten jatkossa tasaisesti vaihtelet otteita.

Noissa yksipuolisissa ristiotteissa on sellainen pikku ongelma, että ne ei käsittääkseni tee hyvää alaselälle, varsinkin jos mavettelee aina samalla ristiotteella.

EDIT: Ajatusvirhe, hmmh.

Minulla on aivan sama homma. Tosin kannattaa katsoa peilistä, että onko toinen jalka pidempi. Sen näkee helposti lantiosta missä jalat kiinnittyy, ja niistä "lantiolihaksista". Minulla tosin taitaa kaikki lihakset olla toisella puolella pienemmät. Nyt esim. teen selkää mahd.paljon kummallakin puolella erikseen. Esim. Kulmasoutu käsipainoilla siten, että aloitan heikommalla puolella ja annan oikealle puolelle max yhtä paljon toistoja, kuin vasen jaksoi.

Minulla on aivan sama homma. Tosin kannattaa katsoa peilistä, että onko toinen jalka pidempi. Sen näkee helposti lantiosta missä jalat kiinnittyy, ja niistä "lantiolihaksista". Minulla tosin taitaa kaikki lihakset olla toisella puolella pienemmät. Nyt esim. teen selkää mahd.paljon kummallakin puolella erikseen. Esim. Kulmasoutu käsipainoilla siten, että aloitan heikommalla puolella ja annan oikealle puolelle max yhtä paljon toistoja, kuin vasen jaksoi.

Mullaki samaa vikaa, tuo saattaa toimia..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom