Puolen vuoden reenin jälkeen olen nyt kesätauolla, ja tuloksia tarkastellessani huomasin oikean hartian olevan huomattavasti isompi ja alempana kuin vasemman. Mietin mistä helvetistä moinen voi johtua, ja syyksi arvelen käyttämääni ristikkäisotetta raskaissa maastavedoissa. Olen epähuomiossa nostanut raskaimmat taakat aina oikeiden rystyjen osoittaessa eteen (pidin myös painoa lukittuna suht pitkään jotta olkapäät saavat lisärasitusta). Tämän lisäksi huomasin treenatessani naksetta vasemmassa olkapäässä vipunostoja tehdessä. Oikean kanssa moista ei sattunut.
Olen nyt koittanut kotipunteilla tehdä vain vasemmalle puolelle "kuntouttavia" vipunostoja ja arnoldeja varovaisilla lämmittelyillä ja kevyemmillä painoilla, mutta ilman saliharjottelua massaa tuskin tulee. Kysynkin että kannattaako salille päästyäni nostella ristikkäisotteella vasemman käden rystyt eteenpäin niin kauan kunnes epätasapaino korjaantuu, vai onko kokeneemmilla parempia vinkkejä tarjolla?
Olen nyt koittanut kotipunteilla tehdä vain vasemmalle puolelle "kuntouttavia" vipunostoja ja arnoldeja varovaisilla lämmittelyillä ja kevyemmillä painoilla, mutta ilman saliharjottelua massaa tuskin tulee. Kysynkin että kannattaako salille päästyäni nostella ristikkäisotteella vasemman käden rystyt eteenpäin niin kauan kunnes epätasapaino korjaantuu, vai onko kokeneemmilla parempia vinkkejä tarjolla?