Harri Olli lyttää kovin sanoin lajijohtaja Marvailan

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mun mielestä asetelma on ihan vituillaan kun urheilijoita ei kunnioiteta.
Itse olen sitä mieltä että jos on varaa tehdä jotain niin älköön siitä kukaan valittako(tai ainakaan siis varteen otettavasti toki kateellisia aina on). Suurin osa huippu-urheilijoista vetää sellasta liksaa että ne voi ihan hyvin tehdä mitä lystää. Ja jos pärjää lajissaan ei pitäisi olla mitään väliä mitä muuten tekee.

Tomittaja: "Olitko eilen baarissa"
Urheilija: "Satuin muuten olemaan"
Toimittaja: "Miksi ihmeessä, kun huomenna on kisat ja kaikkea"
Urheilija: "Mullonvaraa"

Noin sen pitäisi mennä, ja sitten ihmiset kotonaan miettisivät että kuinka kivaa olisi olla niin rikas ja hyvä jossain että vois haistataa paskat kaikille :rock:

Eikös tässä nyt käynyt Ollin kannalta ihan hyvin? Jos ei kerran kaveria kiinnosta toimia ryhmän jäsenenä ryhmän säännöillä, niin nyt ei sitten enää tarvitse tämän kauden aikana niin tehdä.

Hehee, oletpa sä nyt viisas. :david:

Ehkä Olli ei tarkottanu ettei halua olla joukkueessa mukana tai toimia ryhmän säännöillä. Ehkä nuo sen tyhmät heitot "Marvailalle ei kiinnosta enää hypätä" oli vituksessa heitettyjä uhkailuja.

Marvaila ei vie Ollin herjaa oikeuteen
Julkaistu 27.02.2008 13:14 (päivitetty 14:27)
Kuva: MTV Oy

Suomen Hiihtoliiton mäkihypyn ja yhdistetyn lajijohtaja Janne Marvaila on hyväksynyt mäkihyppääjä Harri Ollin anteeksipyynnön koskien Ollin maanantaista kommenttia Helsinki-Vantaan lentokentällä.

Olli herjasi maanantaina Marvailaa alatyylin sanakääntein, mutta on sittemmin pyytänyt sanomisiaan anteeksi.

Marvaila piti keskiviikkona tiedotustilaisuuden asiasta. Marvaila ei tiedä vielä tälläkään hetkellä, miksi Olli otti hänet maalitauluksi kommentilleen. Marvaila on tyytyväinen Ollin esittämään anteeksipyyntöön eikä vie asiaa oikeuteen.

Marvaila ei esiintynyt tätä ennen julkisuudessa, koska hän halusi selvittää itselleen, mitä tässä oli tapahtunut ja tehdä siitä johtopäätöksensä. Marvailan mukaan hänen ja Ollin välillä ei ole ollut aikaisempia jännitteitä.

Marvaila ei ota kantaa siihen, minkä verran Olli käytti alkoholia Oberstdorfin MM-kisoissa.
- Kuinka paljon joku käyttää alkoholia, on hänen henkilökohtainen asiansa ja ehdottomasti ei-toivottua käytöstä. Yksi olut on sinänsä alkoholin käyttöä, mutta ei pelisääntöjen vastaista, Marvaila sanoi.

Harri Ollille oli kerrottu, että lentokentällä on vastassa mediaa, mutta Hiihtoliiton toimitusjohtajan Jari Piiraisen mukaan ei ollut mahdollisuutta eikä tarvetta lähteä kuljettamaan Ollia muuta reittiä pitkin pois. Piiraisen mukaan Hiihtoliitto ottaa Ollin tapauksesta opikseen.

- Tämä on oppiprosessi Hiihtoliitolle. Oppimista on siinä, miten tiedotusta pyritään hoitamaan. Jatkossa kaikissa lajeissa puuttumiskynnys tämäntyyppisiin asioihin on huomattavasti aiempaa matalampi, Piirainen sanoi.

Piiraisen mukaan Harri Ollin tekemisiin olisi pitänyt puuttua jo viime vuonna MM-Sapporossa, jossa Olli voitti suurmäen hopeaa. Viime viikonlopun MM-Oberstdorfin alkoholin käyttö ei nimittäin ollut Ollille ensimmäinen kerta kilpailumatkalla. Ollin tekemisiin ei Sapporossa puututtu, koska maajoukkueen johto sai tietää asiasta vasta kisojen jälkeen.

- Jatkossa ei yritetä tehdä kenestäkään absolutistia, mutta alkoholin liikakäyttö on kiellettyä. Pelisäännöt pitää näköjään käydä uudelleen läpi A-maajoukkuetasolla. Pelisäännöt ovat olleet olemassa, mutta ne skarpataan nyt. Pelisäännöt ovat suullisesti sovittuja. Toivottavasti niitä ei tarvitse jatkossakaan tehdä kirjallisesti, Piirainen sanoi.

(MTV3)

Mun mielestä asetelma on ihan vituillaan kun urheilijoita ei kunnioiteta.
Itse olen sitä mieltä että jos on varaa tehdä jotain niin älköön siitä kukaan valittako(tai ainakaan siis varteen otettavasti toki kateellisia aina on). Suurin osa huippu-urheilijoista vetää sellasta liksaa että ne voi ihan hyvin tehdä mitä lystää. Ja jos pärjää lajissaan ei pitäisi olla mitään väliä mitä muuten tekee.
Työkseenhän ne sitä tekevät, jos siitä liksaa saavat. Menes itse työmatkalla edustamaan noin. "Hyvin meni luento vaikka vähän käsi täris, nyt sitten edustetaan firmaa juomalla perseet." Reissun jälkeen voi vaikka vittuilla pomolleen kun on niin hyvä liksa ettei edes pelisääntöjä tartte noudattaa. Voi käydä kokeilemassa vaikuttaako muut reissun tekemiset jos hoitaa hommansa (hyppynsä tai luentonsa) muuten hyvin. Urheilijat edustavat sekä joukkuettaan että maataan.

Mun puolesta media sais olla puuttumatta noiden muihin menemisiin niin saisivat keskenään sopia riitansa.

Hehee, oletpa sä nyt viisas. :david:

Ehkä Olli ei tarkottanu ettei halua olla joukkueessa mukana tai toimia ryhmän säännöillä. Ehkä nuo sen tyhmät heitot "Marvailalle ei kiinnosta enää hypätä" oli vituksessa heitettyjä uhkailuja.
Eipä ne säännöt paljon tuntuneet tuolla kiinnostavan.

Niin ne ajat muuttuu...

Ennen Seppo Räty kertoili, joskus pikkupäissäänkin, haastattelujen lomassa kaljan juonnista, pimpsasta tai muuten vaan kiroili. Ja kaikilla oli hauskaa, kaikki otti ne jutut huumorilla eikä kukaan pahemmin loukkaantunu. Suomalainen mies tunnisti itsensä Seppo Rädystä.

Toista on nykyään, joku kiroilee TV:ssä ja kaikki on sekasin. Rätykin on nykyään juntti sika, koska suomalaiset eivät halua enää olla juntteja. Tosiasia on kuitenkin, että voimailulajit ja autourheilu kiinnostaa, sekä olut maistuu, mutta suomalainen ei halua olla juntti. J. Hynysen sanoin: "Nauramme lehdissä Matti Nykäsestä kertoville jutuille, tajuamatta, että Nykänen-nimen tilalle voisi hyvin olla Meikäläinen."

Jooh, tiedän, että Ollin ja Rädyn "tapaukset" ovat eri juttuja, mutta pientä pohdintaa kuitenkin...

Helvetin hyvää tekstiä! :kippis1:

Kyllä noi toimittajat tossa oli kyllä niin pellejä, että huhuh.... Mitä helvetin kysymyksiä noi oikeen oli....??
Tuntuu tosiaan siltä, että nykyään kaikkien pitäis olla niin helvetin täydellisiä. Tännekin trediin on näköjään eksyny muutama mr. perfect!
Hirveä kohu tollasesta yhdentekevästä jutusta. Kaverit on just voittanu MM-hopeaa ja Harri hypännyt oman pituusennätyksensä ja ollut molemmissa kilpailuissa palkintojenjaossa. Luulis toimittajiakin kiinnostavan muut asiat tossa vaiheessa, ku Harrin naisseikkailut, jotka tais parantaa vaan suoritusta. Nykyään toi touhu on menny vähän turhan raa´aksi. Ihan oikein, kun anto tulla vähän takasin.

Työkseenhän ne sitä tekevät, jos siitä liksaa saavat. Menes itse työmatkalla edustamaan noin. "Hyvin meni luento vaikka vähän käsi täris, nyt sitten edustetaan firmaa juomalla perseet."
Täh!? Normi työreissu. Ainahan sitä tien päällä otetaan illalla, kun ei edes itse tarvi maksaa, vaan vastapuoli maksaa taikka sitten pistetään lasku firmalle. Et ole tainnut työreissuja tehdä?

Varsinkin lennoilla vedetään minkä ehtii. Meikän pomo varsinkin kiskoo niin kaksin käsin ettei tosikaan.

Hah, muistuu mieleen yks reissu kun kaveri hälytettiin hotellilta pitämään esityksensä palaveriin muttei siitä oikein mitään tullut.

Täh!? Normi työreissu. Ainahan sitä tien päällä otetaan illalla, kun ei edes itse tarvi maksaa, vaan vastapuoli maksaa taikka sitten pistetään lasku firmalle. Et ole tainnut työreissuja tehdä?

Varsinkin lennoilla vedetään minkä ehtii. Meikän pomo varsinkin kiskoo niin kaksin käsin ettei tosikaan.

Jep, toi on enemmän sääntö kuin poikkeus että iso keitto on reissuilla, ilmaiseksi. :D

Vois tuo Olli miettiä että mitä sitä tulee aina tehtyä. Ei anna kovin hyvää kuvaa itsestään urheilijana. Toki saahan urheilijatkin juhlia, mutta pitää se osata ite miettiä et mitä kannattaa tehdä ja mitä ei. Voi olla ettei tolla menolla kovin montaa hyppyä ensi kaudella hyppää maajoukkueessa.

Tulee ihan Nykänen mileen nosta kommenteista. Mattikin taisi todeta rattitörttöilyjen jälkeen jotain tällaista: "En ole ajanut humalassa autoa, moottoripyörää tai mitään muutakaan, enkä tule koskaan ajamaankaan."

Tulee ihan Nykänen mileen nosta kommenteista. Mattikin taisi todeta rattitörttöilyjen jälkeen jotain tällaista: "En ole ajanut humalassa autoa, moottoripyörää tai mitään muutakaan, enkä tule koskaan ajamaankaan."

Jotenkin koomista ajattelua, jos ottaa edellisenä iltana/yönä ja aamulla vielä promileja veressä, niin se ei ole humalassa ajamista! :rolleyes:

nykäsen tyyli mut älyllisesti valovuosia edellä

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom