Harmittomat herkut?

3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Täälläkin on varmasti ollut ohje banaaniletuille. Tänään tein pienen muunnoksen siitä. Eli ihan tavallisesti muusasin puolikkaan banaanin ja yhden kananmunan. Kaadoin seoksen kahteen pieneen annosuunivuokaan ja päälle mansikoita ja mustikoita niin että taikina juuri peittyy. Sit 20 min 200 asteessa ja voila! Taikinaa voi halutessa makeuttaa vaikka stevialla:)

Toi oli tosi hyvä ohje!! :hyvä: Pistin vähän fariinisokeria makeuttamaan.. Tein ohjeen kaksinkertaisena ja saatiin pienet jälkkärit miehen kanssa, joten kannattaa muidenkin kokeilijoiden ainakin tuplata määrät :)

Ei mitään hajuu onko aikasemmin mainittu, mut semmonen blogi kun The Good Morning. Sieltä teette sen omena-/mustikkapiirakan niin kyllä lähtee himot, nim. parhaimmillaan menee piirakka päivässä. :D

Täälläkin on varmasti ollut ohje banaaniletuille. Tänään tein pienen muunnoksen siitä. Eli ihan tavallisesti muusasin puolikkaan banaanin ja yhden kananmunan. Kaadoin seoksen kahteen pieneen annosuunivuokaan ja päälle mansikoita ja mustikoita niin että taikina juuri peittyy. Sit 20 min 200 asteessa ja voila! Taikinaa voi halutessa makeuttaa vaikka stevialla:)

Kokeilin tätä silikonisessa muffinssivuoassa ja hyvin toimi niinkin. :D Lisäsin taikinaan myös vähän vanljasokeria ja aika paljon kardemummaa. Hippunen suolaa ehkä tasapainottais makuja kans.

Mun harmittomat herkut?

- JellyO viritelmät
- Protsku/bansku plätit
- Vesimelooni
- Pähkinät

Pinteresti on täynnä low carb ja no sugar aiheisia reseptejä, joita pystyy itse muokkaamaan ja soveltamaan. Kaikki on itsestä loppu viimeksi kiinni laittaako mitä jauhoja ja miten makeuttaa.

Jätän epäterveelliset herkut kauppaan niin ei tuu syötyä jos tekee mieli napostella syön mansikoita, muutaman kuivatun luumun, raakasuklaata tai juon teetä. Yleensä tarpeeksi kun syö terveellistä ruokaa ei iske herkkuhimoakaan. Tärkeintä mulle on ettei mee kauppaan nälkäisenä, koska silloin helpoiten sortuu ostamaan jotain mitä ei tarvitsisi

Tämä ei ole maailman terveellisin herkku, mutta jaan sen silti tässä. Joku ehkä voi halutessaan innostua tuunaamaan reseptiä omien näkemystensä mukaisesti itselleen sopivammaksi. Mutta joo, Kalastajan vaimo -blogin Johanna siis on nyt pariin otteeseen tämän reseptin jakanut. Eli pitemmittä puheitta:

http://www.menaiset.fi/blogit/kalastajan_vaimo/terveellisempaa_karkkia

Mä olen aiemmin ollut hirveä herkkupeikko, mutta säännöllinen kunnolla syöminen on tosiaan saanut makeanhimon hienosti kuriin. Kuitenkin mulla on edelleen hyvä olla saatavilla jotain vähän järkevämpää makeaa, mistä syystä mulla onkin tätä "snickerskakkua" aina pakkasessa. Sieltä sitten leikkaan pienen palasen (n. 15-20 g) muutaman kerran viikossa. Säilyy hyvin pakastimessa.

Edit. kyseisessä ohjeessa lukee päällyksen teossa 2 dl kermaa, mä olen aina tähän asti epähuomiossa katsonut sen määrän olevan 2 rkl, ja siis olen tuolla huomattavasti vähemmällä kermamäärällä herkun tehnyt. Eli toimii myös, vaikka laittaisi kermaa sen kaksi ruokalusikallista.

Viimeksi muokattu:
Tehtiin eilen päärynälettuja, elikkäs kananmuna ja puolikas päärynä. Omasta mielestä maistu ihan päärynälle, lasten mielestä pelkästään kananmunalle. Mukava vaihtelu kuitenkin banaaniletuille ja ihan yhtä helppo.

Tuoreet taatelit! Eli ne pahvipakkaukset tuorehedelmäosastolla :)
Ainakin prismoista löytyy.

Joskus innostun blendaamaan banaania, taatelia, kaurahiutaleita ja pähkinöitä - niistä raakapalleroita.

Ja mitä muutkin sanoo, eli raaka suklaa tai Lindt:n tummat suklaat.

Mä en tiiä pitääkö kaikki mua ihan hirveen outona, mutta mun suurin herkku, joka on suhteellisen vähäkalorinen on varsiselleri palaset johon on ripoteltu päälle texas petee ja siihen kermaviili ja oisko se estrellan sinihomejuusto dippijauhe. Muutkin dipit jees mut toi on parasta:hyper:

jos oikein tekee mieli suklaata eikä sitä ole niin sekoitan lasissa kermaa esim. 4 rkl ja siihen niin paljon tummaa kaakaota että tulee "moussemaista". Tosi tujua ja ilman sokeria.

M-Nutrition juomat hurjassa alessa, jopa puoleen hintaan

BCAA / EAA / PWO

TILAA TÄSTÄ
Fitnessgurun instagramissa oli pirtelö, josta itse tein muunnoksen kaapissa olevan proteiinijauheen mukaan ja olihan se hyvää. :hyper: Eli jäinen banaani, 1 rkl maapähkinävoita, 1-2 dl maitoa ja mitallinen proteiinijauhetta (mulla Fitnessgurun vanilja-valkosuklaa) ja blenderissä sekaisin. Jotenkin tulee sellainen kermajäätelömäinen suutuntuma ilmeisesti tuon maapähkinävoin ansiosta, mitä ei esim. pelkkään jäisestä banaanista tehtyyn "jäätelöön" tule.

Maitoon tai mantelimaitoon tehty lämmin kaakao tummasta suklaajauheesta karppisokerilla (erytritolia).

Perinteiset banaaniletut tummalla kaakaojauheella suklaiseksi maustettuna

Kookosmaito-chiansiemenpuuro pilkotulla banaanilla, maustettuna lakritsijuurijauheella reilulla kädellä annosteltuna (menee ilman banaaniakin...)

Tuoreet taatelit cashewpähkinöillä tai kuorituilla manteleilla täytettynä

Siemennäkkileipä (useinmiten auringonkukan-, kurpitsan-, pellavan- ja seesaminsiemenistä munaversiona tehtynä), päällä kasvismargariinia ja ääntä kohti.

:offtopic:Tuli sitten ohimennen mieleen, että paljonko hedelmiä (fruktoosia) voi mielestänne syödä jotta voidaan vielä puhua "harmittomasta herkusta"? Tietenkin suoraan verrannollisia ruokamäärään, mutta mitä te pidätte nyrkkisääntönä vielä hyvään ja terveelliseen määrään? Monessa paikassa on sanottu, että hedelmiä ei voi koskaan syödä liikaa, mutta uskokaa mua - kyllä voi. Kilo mandariineja ja pari-kolme banaania sekä viinirypäleterttu menisi ihan ohimennen päivän mittaan jos antaisi mennä. Puolesta paketillisesta tuoreita taateleita puhumattakaan. (Kyllä, olen sokeriholisti) Yritän pitää annostukseni parissa hedelmässä (esim. appelsiini + banaani tai vastaava kombo) per päivä maksimissaan, ettei ihan lähde lapasesta...

Tässä tuli mieleen että mitäs jos herkkuhammas vaatii suolaista? Sipsii ja dippii menis mulla joka päivä jos vaan viitsisin aina mennä kauppaan :kuola:

Onko kukaan keksinyt harmitonta suolaista herkkua?

Suolakurkut nyt ainakin. Yksi omista lemppareista.

Oliivit, lohi, kananmunan päälle suolaa. Itseasiassa mä laitan suolaa myös tomaatin, paprikan ja tavallisen kurkun päälle. En toki perusnakkelia, mutta suolaa kuitenkin. Täyslihaleikkeleetkin on suolaisia.

Se on sitten eri asia, jos ei kroppa oikeasti tai mukamas kestä mitään prosessoitua. Kokonaisuus kunnossa, niin ei ole niin justiinsa, eli mahtuu mukaan myös vaikka harmillisia herkkuja kun pitää kohtuuden. Ja siinä on helpompi mielestäni pysyä juurikin silloin, kun mikään ei ole kiellettyä.

Ja niin. Tervehdys kaikille pitkästä aikaa, josko täältä vielä samaa porukkaa löytyy kuin pari vuotta sitten :)

Pitäkää outona, niin ainakin työkaverit tekevät, mutta yksi suosikkini on tonnikala-raejuustoseos riisikakkujen tai hapankorppujen päällä :kuola:

Edit: hapankorput ovat muutenkin niin hyviä, ihan pelkiltään tai levitteen kanssa...

Täällä on varmaan jo mainittu tämä, mutta nice cream! Itse laitan aamulla pilkotun banaanin pakkaseen ja illalla se on just sopiva tän herkun tekemiseen. Mun combolla tähän menee 1 jäädytetty banaani, 1tl (100%) maapähkinävoita, lakritsijuurijauhetta ja pari tippaa steviaa tarvittaessa. Ihan superhyvää ja sallittua lakujätskiä :D

Banaaniletuissa oon kokeillu banaania korvata välillä muilla hedelmillä, persimonilla tuli aika hyvä! Mulla päärynän kanssa tuli turhan vetinen taikina.

Redditin puolelta Boon naurettavat browniet:

1,5 dl tummaa kaakaojauhetta
45 g suklaaheraa
1,5 dl karppisokeria
0,75 dl jauhoa (riskeerasin ja käytin seitanjauhoa)
1 tl leivinjauhetta
(psylliumia)
300 g (melkein tölkki) sokeritonta kokista

1. Uuni 175 asteeseen, vuoraa pieni uunivuoka leivinpaperilla.
2. Kuivat aineet sekaisin.
3. Hitaasti limu peliin
4. Paista n. 25-35 minuuttia.
5. Jäähdytä, ovat hieman mutakakkumaisia.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom