Harjoitusohjelma vaihtoon.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Habu
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
38
Nyt olen vetänyt n: kahdeksan viikkoa massapainotteista treeniä ja ajattelin vaihtaa ohjelmaa.

Olen käynyt neljä kertaa viikossa salilla, noin 8-12 toistoa kolme sarjaa.
Nyt pitäisi saada voimaa(oikeinko sanottu) ja pystyisin enää käymään kolme kertaa salilla. Miten nyt kannattaisi rakentaa ohjelma. Edellisessä about jokaiselle lihakselle oli kolme eri liikettä :worship:

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
tee pitempiä sarjoja hitusen pienemmillä painoilla..
näin minulla on ainaki voima kasvanut enemmän kuin massa.

rokuai sanoi:
tee pitempiä sarjoja hitusen pienemmillä painoilla..
näin minulla on ainaki voima kasvanut enemmän kuin massa.
Voipi johtua siitä, että olet aloittelija ja voimasi kasvavat vaikka tekisit minkälaisia sarjoja. Niin tapahtui minullakin alussa.

Habu sanoi:
Pitäisikö tehdä pienempiä sarjoja(Miken 2x6) ja ei niin montaa liikettä per lihas

Jotain tuon tapaista. Enemmänkin perusliikkeitä(penkki, kyykky, maastaveto, leuat), enemmän sarjoja ja vähemmän liikkeitä ja -toistoja

Ajattelin vetää viis-jakoisena sen mutta sopiiko se voimaharjoitteluun. Kannattaako siis leukojakin tehdä?

Kuitenkin

1. Rinta, selkä(en panosta niin paljoa selkään)
2.Lepo

3. Vatsa
4. Lepo

5.Hauis
6.Lepo

7.Jalat
8.lepo

9.Jalat

Liikkeittä ajattelin tehdä n: kaksi per lihasryhmä ja ne pienemmät toistot ja pidemmät sarjat eli jotain 4-6 toistoa ja neljä sarjaa?

Ja miten leukojen kanssa otanko ne ylimääräisenä vai hauiksen kanssa.

nyt tais tulla virhe..
7.Jalat
8.lepo

9.Jalat

mä en kyll pystyis tekee jalkoi päivän levoll välis.. kerran viikos riittää jalat mulle..

tee leuat rinta/selkä päivänä

Amis sanoi:
nyt tais tulla virhe..

mä en kyll pystyis tekee jalkoi päivän levoll välis.. kerran viikos riittää jalat mulle..

tee leuat rinta/selkä päivänä

joo virhe pitäis olla ojentaja ja olkapää päivä

Mikset panosta selkään niin paljoa, mutta olet pyhittänyt vatsoille ja hauikselle ihan omat päivät?

Sukulaku sanoi:
Mikset panosta selkään niin paljoa, mutta olet pyhittänyt vatsoille ja hauikselle ihan omat päivät?

Teen selkäpäivänä vain kulmasoutua, ylätaljaa ja alaselkää, Parempihan olisi tehdä rinnat ja hauikset samaan aikaan, mutta vaihtelu virkistää

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ja Thread ylös...
Pystyiskö joku vielä sanomaan että onko nämä ihan hyvät toistot etten aloittaisi turhaa treenia. DS
Selkä menee sitten omalle päivälle

Habu sanoi:
Teen selkäpäivänä vain kulmasoutua, ylätaljaa ja alaselkää, Parempihan olisi tehdä rinnat ja hauikset samaan aikaan, mutta vaihtelu virkistää

Selkä edhottomati omalle päivälle ja sen rinnan ja hauiksen voi yhdistää yhelle päivälle. Vatsatkin menee vaikka siinä vielä, niille ei omaa päivää tarvita.

Lisaa kysymyksiä. Jos jalkapäivänä tekee liikkeetä tässä järjestyksessä niin ovatko 4-6 toistoa hyvät jaloille jos yrittää hankkia voimaa. Pitäisikö kyykky ja prässi viedä aivan loppuun asti ja miten negatiivisen liikkeen kanssa(hitaasti?)?

Etureidet 4 sarjaa(pitäisikö tämä jättää pois)
Kyykky 4 sarjaa
Prässi 4 sarjaa
takareidet 4 sarjaa
pohkeet 4 sarjaa (jotenkin sovellettu liike)

Lopuksi vielä kysymys treenifilosofiasta. Kannattaako pitää vuorotellen massa- ja voimakautta. Itse olen ajatellut vaihtavani kautta aina kuuden viikon välein.

Zone-sarja -42%
Habu sanoi:
Muuten mitä liikkeitä kannattaa ottaa selkäpäivänä

leuanveto
kulmasoutu tangolla/käsipainolla
ylätalja
alatalja
maastaveto
T- kulmasoutu

Tossa yleisimpiä.

edit: tämäntapainen voisi toimia:
- Kulmasoutu
- Maastaveto
- leuanveto/ylätalja
- alatalja
- olankohautukset
kaikkia 3-4 sarjaa ja toistot vaikka jossain 8-12. Alussa voi tehdä hieman pitempää sarjaa, jotta tekniikan saisi kuntoon.

pistän tähän itsekkin tämän ohjelmani. eli olen treenannut aiemmin 3-jakoisella ja kehitys on pysähtynyt ja ajattelin vaihtaa 4-jakoiseen.
Ma: Rinta+olkapäät
Ke: Selkä
Pe: Hauis+ojentaja
La: Jalat
näyttääkö hyvältä?

:offtopic:
entistä ohjelmaani olen tehnyt massa painotteisesti eli toistot 10-12 ja kolmeen kuukauteen ei ole tullut kehitystä, joten kannattaisiko toistoja laskea 6-8 välille? vai jatkaa tuolla 10-12? :david:

Jusse__ sanoi:
ruokaa tulee syötyä ku hevonen...

Tota kuulee pakkiksella aika usein:D
Laskeppa syömiset parilta päivältä ja varmista et tulee tarpeeksi kaloreita, protskua yms. Katso myös, että tulevat hyvistä lähteistä.

onko sillä suuri merkitys jos treenaa täysiä ja vähän kevyemmin, nimittäin tänään tuli ensimmäistä kertaa sellanen fiilis et nyt tuli treenattua aivan kaikki mehut pihalle. alanpa laskee tässä kohta noita syömisiä...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom