Harjoitushanskat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kgb
  • Aloitettu Aloitettu

kgb

Onko markkinoilla hanskoja, jotka olisivat vain yksi kerroksisia.
Ongelma on, että tangosta puristaessa tulee liikaa tavaraa väliin ja ei saa kunnon otetta. Muistaisin, että joskus olisin nähnyt hanskat, joissa vain nahkaa ei pehmusteita.:confused:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
ne pehmusteet kyllä kuluu pois ajan ja kovan treenin myötä..
ite oon käyttäny nyt 3 vuotta samoja hanskoja ja ne vaan paranee kokoajan..:kippis1:
mitä nyt välillä oon pistäny eukon ompelemaan saumoja ku on vähän välillä raksahtaneet..

Menin ekan kerran salille vuonna 1988 jonka jälkeen olen aktiivisesti treenannut tähän päivään asti... ...ilman hanskoja.

Yritin tuossa 1,5v sitten treenata hanskoilla ekaa kertaa koko 10v treenihistorian aikana. Hanskat oli ihan hyvät, rannesiteelliset sellaiset, mutta pois ne vain käytöstä jäivät.
Yksi syy on se, että "tuntuma" häviää.
Toinen syy se kgb:n ongelma, että mulla on myöskin lyhyet nakkisormet ja paksut hanskat väliin --> ei yllä kunnolla ympäri ;)

Salihanskat ovat mun makuun reenivarusteiden turhimmasta päästä. Monella näkyvät olevan osana saliunivormua -> pakko olla, jotta näyttäisi kunnon reenarilta. Jos ei ote pidä, niin mankku auttaa (ja EHKÄ vetoremmit jossain tilanteessa). Jos/kun kämmenen nahkat kovettuvat, niin kosteusvoidetta käyttöön joka ilta.

Myönnettävä on, että tod. kovissa maastanostoissa kämmennahat ovat turhankin kovilla, mutta kai se kuuluu pelin henkeen :evil: Voimanostajat = käärmerotu, luovat nahkansa säännöllisin väliajoin :D

Monta vuotta sitten ostin Grizzly merkkiset hanskat. Olivat jonkun aikaa käytössä maastanostossa ja leuanvedossa, mutta sen jälkeen lähes käyttämättöminä. Nykyään käytän lähinnä dipissä ja joskus pystypunnerruksessa pehmusteiden takia. Muuten painaa tanko jotain hermoa kämmenessä -> tuskaa!

Mä käytän hanskoja (Wrangen nahkaiset) kun muuten tulee känsät käteen kuin teinipojalla konsaan. Sivuilmiönä on puristusvoima parantunut, sama kuin tekisi liikkeitä paksulla tangolla -> ilmaista forkkutreeniä. Sitten joskus kun vetää vaikka leukoja ilman hanskoja niin yllättää mukavasti kuinka hyvin ote pitää.

Joskus käytin otetta parantamaan/pitoa lisäämään sellaisia ohuita superlonin paloja. Ne oli muutamia millejä paksuja ja ne toimii kämmenen ja karhean tangon välissä kuin tauti, ei vie tuntoa tankoon niinkuin hanskat. Niitä oli edellisellä salilla jaossa ja käytössä mutta nyt on tullut treenattua monta vuotta paljain käsin.

Toinen syy se kgb:n ongelma, että mulla on myöskin lyhyet nakkisormet ja paksut hanskat väliin --> ei yllä kunnolla ympäri ;) [/B][/QUOTE] Eli ei taida mahtaa mitään, kun on liian lyhyet sormet.:itku: Olen kyllä katsellut pyöräilyhanskoja, niistä voisi löytyä sopivat. Tuntuu olevan vähemmän pehmusteita.

Pyöräilyhanskoista: kokeilin joskus näitä ja kyrpiinnyin kun ne vain pyörivät kädessä ja menevät ryttyyn käden ja tangon väliin. Ne ovat varsinkin käden selkäpuolelta niin kevytrakenteisia että lähinnä hankaloittavat nostamista, sekä hajoavat käteen. Sellaiset ostettaessa numeroa liian pieneltä tuntuvat nostohanskat ovat hyvät, jos vain löydät sellaiset joissa ei ole liian paksua kerrosta kämmenen puolella. Tai sitten puret hammasta, ostat pehmustetut ja käytät nostoremmejä niissä liikkeissä missä tosiaankin näppivoimat loppuvat kesken.

Toivottavasti tännekkin vanhaan threadiin joku viisas, avulias ja ystävällinen sielu vilkaisisi ! Auttakaa pientä mäessä ! :itku:

Tietääkö kukaan mistä olisi saatavilla/tilattavissa salihanskoja, joissa olisi rannetuki ?

Vaasalaiset urheiluvälineliikkeet on tarkoitettu näemmä vain karjuille, joilla on kourat. :jahas: Meikäläisen pienet kätöset ei täytä tuollaisia tarjolla olevia hanskoja kuin puoliksi. Koon tulisi olla ilmeisesti kokoa extrapieni.

Nyt on käytössä pyöräilyhanskantapaiset rievut, jotka alkaa jo natista liitoksistaan. Nämä hanskat muuten hyvät, ne on suhteellisen napakat, eikä niissä ole älyttömän paksua kämmentyynyä. Niiden sormiosat vain on liian lyhyet ja niissä ei ole minkään valtakunnan rannetukea.

Olisko parempi käyttää siteitä ranteisiin ja tavallisia salihanskoja ja luovuttaa tämä rannetukihanska-metsästys ?

Kiitos jo etukäteen vastaamaan vaivautujalle ! :worship:

T:Tikari

Kind of :offtopic: :

Pavel Tsatsoulinen kirjasta Power to the people lainattua:

Mirrors, gloves, belts and fancy sneakers are expensive and dangerous distractions from effective training. Just say no. If you can't, get help.

Tietenkin loppuun lisättäköön tuleville väärinkäsittäjille, että tämä ei ollut vittuilua. :piis:

Mullekin kelpaisi kunnon treenihanskat, jotkut pinkit pyöräilyhanskat ei oikein vakuuta. Ainut missä niitä tarvitsisin olisi maastaveto ja erityisesti jos taas alkaisi vetämään pukeilta pitoja, siinä tyypillisesti repeää kunnon siivut kämmennahkoista.

Itse tulee käytettyä juuri niitä superlonpaloja (tai mitä materiaalia nyt ovatkaan), joita on monilla saleilla: tuntuma pysyy ja pito paranee. Magnesiumiahan ei joka paikassa saa edes käyttää.

Jos ei vaan käytä hanskoja niin kyllä ne kämmenet oppii. Vedossa sitten mankkua kouriin että ote pitää. Hgu:n tavoin hanskatta tankoa puristanut vuodesta -88.

suosittelen superlonin (?) paloja joita löytyy ainakin minun saliltani. ei muuten pääse veri kiertämään kun vetää "isoja" romuja maasta.

Itsekkin kuulun hanskattomien ryhmään.Hanskoilla rautoihin ei saa tuntumaa ja muutenkin ovat vain tiellä.Mankkua sitten maastavedoissa ja SJMV:doissa...:thumbs:

mutta hanskoistani en luovu..mä taas saa kunnon otetta jos en pidä hanskoja,eri asia vetoliikkeissä joissa on remmit alla.

Originally posted by iivili
Nykyään käytän lähinnä dipissä ja joskus pystypunnerruksessa pehmusteiden takia. Muuten painaa tanko jotain hermoa kämmenessä -> tuskaa!

Onko muillakin näitä "kämmenhermo-ongelmia"? Mulla nimittäin on sama probleema kuin iivilillä, eli pystypunnerrus jäisi ilman vasemman kämmenen pehmusteita tekemättä. Tanko painaa suoraan johonkin "herkkunappiin" ja koko käsi menee tunnottomaksi. Treenihanskat auttaa tähän.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom