Harjoittelu lapsiperheessä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pete69
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Meillä on tytöt 1.5v ja 9v, itse käyn 3-vuoro töissä hullujen huoneella ja vaimokin treenaa. Sorvaamista on todellakin aikatauluissa kun lapsien harrastukset ja asiat kuitenkin pidetään etusijalla. Lapsilla ei tosin vielä paljoa harrastuksia ole, vanhemmalla sirkuskoulua ja luistelua jonka toteuttaa yleensä kavereiden kanssa läheisellä radalla. Pienemmän kanssa vauvauinti n.1krt vko ja päivittäiset puistohetket.
Yhteen väliin tein aamuvuoroihin mennessä treenini aamuyöllä, aamu on hyvä hetki kun muu perhe nukkuu, siis jos vain itse jaksaa. Toinen on ilta kun muu perhe on nukkumassa/käymässä nukkumaan. Meillä on onneksi duunissa aika tasokas sali jota henkilökunta saa käyttää mikäli ei ole potilasvuoroja ja näitä hyödynnän siten että teen usein iltavuoroon mennessäni siellä treenin ja se ei imaisen paljoa aikaa normiarjesta.
Olen onnistunut pikkuisenkin aikana pitämään 4-6 treeniä viikossa tahtia ja emäntä n.3 treeniä viikkoon.
Ruokapuolella on myös omat säädöt kun ei voi vaatia koko katrasta syömään samaa body-safkaa päivästä toiseen joten itselläni joskus eri ruoat kuin perheellä, ja joutuupa sitä joskus syömään sitä ruokaa mikä enemmistöä miellyttää ja tinkimään omasta hienosäädöstä ravinnon suhteen.
Tuloksia olen silti saanut koko ajan aikaan mutta ajoittain raskastakin sovittaa yhteen kaikki.
Pikkutytöllä on iso kiinnostus isin ilmeisen tärkeisiin treenikamoihin, menee tämän tästä sheikkeri kädessään pitkin asuntoa heilutellen sitä voitonriemuisesti:)
Onneksi on tämä perhe-elämä kaikkineen....
...aika sisällöttömältä tässä vaiheessa tuntuisi pelkkä bodailu ja lepäily:)

Vaimo kun tulee töistä niin sehän joutaa sen jälkeen vahtimaan lapsia kun isäntä menee salille. Tietenki lämmin ruoka pitää olla odottamassa kotona ja toivottavaa olisi että rouva olisi laittanut vähän meikkiä naamaan ja hajua kainaloon että pääsee ruuan jälkeen petiin möyryään.

Näinhän se pakkismöröillä menee. ;)

Jo oei ole lapsia niin ei ole tuota ropleemaa

Vaimo kun tulee töistä niin sehän joutaa sen jälkeen vahtimaan lapsia kun isäntä menee salille. Tietenki lämmin ruoka pitää olla odottamassa kotona ja toivottavaa olisi että rouva olisi laittanut vähän meikkiä naamaan ja hajua kainaloon että pääsee ruuan jälkeen petiin möyryään.

Näinhän se pakkismöröillä menee. ;)

Jo oei ole lapsia niin ei ole tuota ropleemaa

Unohdit rentouttavan hieronnan. Sitä pitää olla jotta pro tason lihat pysyy kunnossa. Ja kun vaimo käy töissä niin tulee rahaa, ei ole niin justiinsa jos treenit vie vähän enempi aikaa. ;)

Tähän vielä jatkoksi lohdutuksen sana niille, joilla on pieniä lapsia. Ne sitten kuitenkin on aika äkkiä kouluikäisiä ja sitten voikin käydä vaikka taas pariskunta yhdessä "ihan milloin vaan".
Treenattiin monta vuotta vaimon kanssa pääosin eri aikoihin tuossavälissä (välillä tuolloinkin lapsenvahtien avulla yhdessä), nyt taas suurin osa treeneistä yhdessä, nuorimmainenkin on jo 8 vee.
Ihan hyvin kaikki nuo "pahimmatkin" vuodet ehdittiin 3-5 krt viikossa käymään + lenkit yms päälle.

Tietty, jos on kisatavoitteita tms ja kaikki on orjallisen tarkkaa, on homma pari astetta hankalampaa, mutta tällaisille tavispelleille uppoaa kiireiseenkin arkeen hyvin.
Ja toki ne vuorotyöt..

Tähän vielä jatkoksi lohdutuksen sana niille, joilla on pieniä lapsia. Ne sitten kuitenkin on aika äkkiä kouluikäisiä ja sitten voikin käydä vaikka taas pariskunta yhdessä "ihan milloin vaan".
Treenattiin monta vuotta vaimon kanssa pääosin eri aikoihin tuossavälissä (välillä tuolloinkin lapsenvahtien avulla yhdessä), nyt taas suurin osa treeneistä yhdessä, nuorimmainenkin on jo 8 vee.
Ihan hyvin kaikki nuo "pahimmatkin" vuodet ehdittiin 3-5 krt viikossa käymään + lenkit yms päälle.

Tietty, jos on kisatavoitteita tms ja kaikki on orjallisen tarkkaa, on homma pari astetta hankalampaa, mutta tällaisille tavispelleille uppoaa kiireiseenkin arkeen hyvin.
Ja toki ne vuorotyöt..

:kuvia: vaimosta! Oli pakko...

Aikamoista säätämistä se on välillä ollut, kun on pienen lapsen kokopäivätyössä käyvä äiti, mutta kyllä mä olen pystynyt pitämään jonkinlaista treeniä yllä kokoajan. Harrastuksista on muuten joutunut osittain luopumaan, tanssitunnit ovat vähentyneet 5 viikkotunnista yhteen, jne. Mutta koska asun ihan kuntosalini naapurissa, niin läheisten avulla pääsen tekemään ainakin sellasen 30 minsan pikatreenin kolmisen kertaa arkena ja viikonloppuna sitten paremmat treenit. Kun molemmilla vanhemmilla on sama harrastus ja ymmärtää sen tärkeyden, on se ajan järjestäminenkin helpompaa. Koiran lenkitys vaunujen kera on toki päivittäinen rutiini myös, ja kun lumet sulaa, pääsen testaamaan uudet juoksurattaat.

Tällaiselle harrastelijalle nämä liikkumiset on riittäneet hyvin.....enkä mä tämän enempää nyt just jaksaisikaan. Ei siitä kannata stressiä ottaa, koska tosiaan ne lapset kasvaa siitä kyllä vauhdilla, mutta toisaalta en myöskään pidä tekosyistä. Monet asiat on kuitenkin järjestelykysymyksiä.

Tällaiselle harrastelijalle nämä liikkumiset on riittäneet hyvin.....enkä mä tämän enempää nyt just jaksaisikaan. Ei siitä kannata stressiä ottaa, koska tosiaan ne lapset kasvaa siitä kyllä vauhdilla, mutta toisaalta en myöskään pidä tekosyistä. Monet asiat on kuitenkin järjestelykysymyksiä.

Hyvä että otit tän esille! Se lasten tulo ei pidä olla tekosyy siihen että sitten voi maata sohvalla ja turvota valaaksi. Jos on aikaa maata ja kattoa telkkaria, on aikaa myös kuntoilla. Ei sitä tartte olla missään lavarasvoissa todellakaan ollakseen kunnossa. Mutta se pitäisi kuulua ihan jokaisen ihmisen päivittäiseen rutiiniin pitää kunnostaan huolta. Eikä se tarkoita edes sitä että pitäisi hikoilla salilla tai lenkillä vaikka haluaisi kunnossa pysyä. Puhun tässä kohtaa siis ulkomuodosta. Silloin vaan pitää olla tarkkana mitä 90% ajasta syö.

Vaimo ei salilla käy, on 33 vuotias 2 lapsen äiti ja parhaassa kunnossa ikinä. Eikä se lenkkeilekkään. On vaan tarkkana mitä suuhunsa pistää. Mässyttää toki karkkiakin mutta se on se 10% mikä on kaikkea muuta shaissea ja 90% sitä parepaa.

Meillä on lapset 3v ja 4,5v, molemmat treenataan ja molemmat ollaan epäsäännöllisissä vuorotöissä, kolme kertaa viikossa ollaan pyritty kumpainenkin käymään salilla, yhdessä ja erikseen mahdollisuuksien mukaan, välillä isovanhemmat auttaa lasten hoidossa, mutta harvemmin, kun ovat vielä itsekin työikäisiä. Kotona on pari kahvakuulaa, jonkinmoiset säädettävät käsipainot, jumppakeppiä, kuminauhaa jne pientä treeniä varten. Kesällä ajattelin ulkoiluttaa kahvakuulia lasten kanssa (leikkipaikka metsän reunassa 50m kotiovelta) ja pojan kanssa n.5km pyörä/hölkkälenkit onnistui jo, kun hän oli 3v, poika polki ja minä hölkkäsin, tulevana kesänä mahdollisesti koko perheen yhteislenkkejä :) Joskus kaiken yhteensovittaminen on vaikeaa ja raskasta, jos menee liian hankalaksi, niin skipataan treenikerta tai kaks ja treenataan enemmän sitten, kun aikaa on paremmin. Valitettavasti aikaa jää sitten vähemmän kavereille ja muille menoille, mutta eipä ole ikinä muutenkaan sopinut aikataulut yhteen kavereiden kanssa, varsinkaan nyt kun kaikilla alkaa olemaan lapsia... Tämmöstä tää on, mutta vois olla huonomminkin :)

:eek:

Melkoiset aikataulut! Kuulostaa stressaavalta, kun huomioi sun treenimäärän ja kokonaiselämäntilanteen. Onko olemassa jokin erityinen syy, miksi teet 6 treeniä viikkoon? Keskivertojamppa pysyy hyvässä kunnossa kyllä 4-5 viikottaisella treenillä, jos treenaa oikein ja ruokapuoli on kunnossa. Itsellä myös perhettä, teen 4 salitreeniä viikkoon. Lisäksi juoksulenkit ja intervallitreenit säästää aikaa. En uhraisi aikaa kuntopyörän polkemiseen salilla. Ja tunnin HIIT-treenejä?? Onko treeniohjelman muokkaaminen vaihtoehto?

*muoks* vanha ketju, tainnut lapsetkin jos kasvaa isoiksi :D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Meillä on lapset 7v, 4v ja 1v. Molemmat käydään salilla säännöllisesti. Toistaiseksi eri saleilla. Lastenvahteja ei juurikaan ole käytettävissä.

Tällä hetkellä treenit on järjestetty siten, että minä käyn aamusta kuuden aikoihin ja vaimo sitten illemmalla kun olen tullut kotiin. Viikonloppuisin sovitaan erikseen muiden menojen ympärille.
Treenikertoja on mulla 4 ja vaimolla 3. Tämän lisäksi ajattelimme että molemmat aloittaisimme syksyllä ohjatun itsepuolustuslajin harjoittelemisen. Myös vanhin lapsi olisi kiinnostunut.

Hyvin on molemmat ehtineet treenaamaan kunhan viikko vain suunnitellaan etukäteen.

Samoilla opeilla mennään. Tosin meillä katsotaan aku ankkaa. Ja monesti treenaan aamusin niin aikaisin ettei kukaan ole hereillä.

Ainuat huonot puolet tossa on, että ei voi kuunnella stereoista/PA:sta musaa kovaa ja välillä saa rauhoitella menoa, mikäli alkavat riehumaan/eivät jaksa keskittyä leffaan (lapset 2, 4 ja 6 v.).
Välillä hommaan kortin/käyn jossain yleisellä/kaupallisella salilla ihan vain vaihtelun vuoksi ja päätä tuulettaen.

Suositut

Back
Ylös Bottom