Hanuri hellänä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Minzku
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mulla on ilmennyt seuraavanlainen ikävä vaiva. Istuinluu (tms kohta suunnilleen pakaralihaksen alapuolella, ei siis itse lihas) on kipeytynyt ihan yhtäkkiä. Ensin se vaivasi silloin tällöin treenin jälkeen. Lähinnä kumartuessa tuntuu vihlaisu. En kiinnittänyt asiaan juurikaan huomiota, ajattelin johtuvan ylirasituksesta (kuten varmaan johtuukin). Tulossa oli lomamatkan takia reilun parin viikon treenitauko, jonka ajattelin riittävän toipumiseen. Noh, nyt on lomat lusittu ja palattu treeneihin, mutta takamushan suuttui heti ekoissa treeneissä oikein perusteellisesti ja kipuilee nyt myös istuessa. :(

Osaako joku tunnistaa vaivan ja mahdollisesti ehdottaa hoitotoimenpiteitä?

Oiskohan joku hermo jumissa? Itselläni on nyt tuosta pakaralihaksen ja lonkkaluun sekä rintalihaksen ja ..öh.. rintalastan liittymäkohdista jotkut hermot jumissa. Oon tässä kovasti venytellyt ja hieronut niitä, auttanut on jonkin verran... Muistitko lihashuollon lomaillessa? Mitääntekemättömyys ei kyllä ole yhtään hyvä ratkaisu tämmöisissä ongelmissa, kokemusta on :P

Juu, hyvinkin voi olla hermo jumissa. Mullakin on ollut joskus samantyyppistä kipua myös rintalihaksen/olkapään kiinnityskohdan paikkeilla. Meni ohi ajan kanssa, toivotaan että nyt käy yhtä hyvin.

En harrastanut lomalla juurikaan mitään urheilullisen elämän kannalta järkevää, eli myös lihashuolto oli aikalailla nollissa. Venyttely tuntuu kyllä auttavan eikä vaiva ole ainakaan pahentunut viime treeneissä, joten ehkä tää tästä.

Sama juttu on minulla. Fysioterapeutti katsoi urheiluvammakirjasta, että limapussi olisi tulehtunut(sijaitsee juuri pakaralihaksen alla). Tuli ihan yllättäen. Nyt ollu jo yli 2kuukautta. Alkuun levolla&kuntoutuksella koitin parantaa. Nyt kun on taas päässyt normaaliin pikajuoksuharjoitteluun se on kipeytynyt lisää. Haittaa eniten juostessa kovalla teholla. Istuminen tekee tosissaan kipeää ja jalanheilautukset ylöspäin sekä venyttäessä tuntuu kipua. Jos joku tietää asiasta paremmin neuvoja otetaan kiitollisena vastaan. Kylmää on pidetty. Kannattaako venyttely? Pelkkä lepo ei näytä auttavan.

Oli just vamma joka kesti yli ½vuotta ja sit kun toivuin siitä tuli tämä. Voin sanoa että VITUTTAA 10x:wall: +100x:itku:.

Onko teillä säteilykipuja tai puutumista? Piriformis-vaivaa voi olla, mutta toisaalta vika voi olla ihan hermojuuressa, ei matkalla reiteen. Pakkiksella on aihetta käsitelty aiemmin joissain threadeissa, oliskos ollut experttiosiolla.

Jarska, samanlaiset vaivat on pilanneet mun kovemmat urheilut viimeisen kolmen vuoden aikana...sun kannattaisi kuvauttaa mahdollisesti alaselkä magneetissa jos saisit siihen korvaukset jostain.

Minulla ainakin on puutumista... Tai no en tiedä onko näillä mitään yhteyttä keskenään, mutta pohkeet ja jalkaterät ovat alkaneet puutua. Samoin kädet. Ja kaikki vaivat alkoivat suurinpiirtein samoihin aikoihin. Ja niihin aikoihin myös treenasin kovasti ja edistyinkin hyvin. (Nyt lepojakson jälkeen aloittelen treeniä)

jarska sanoi:
Sama juttu on minulla. Fysioterapeutti katsoi urheiluvammakirjasta, että limapussi olisi tulehtunut(sijaitsee juuri pakaralihaksen alla). Tuli ihan yllättäen. Nyt ollu jo yli 2kuukautta. Alkuun levolla&kuntoutuksella koitin parantaa. Nyt kun on taas päässyt normaaliin pikajuoksuharjoitteluun se on kipeytynyt lisää. Haittaa eniten juostessa kovalla teholla. Istuminen tekee tosissaan kipeää ja jalanheilautukset ylöspäin sekä venyttäessä tuntuu kipua. Jos joku tietää asiasta paremmin neuvoja otetaan kiitollisena vastaan. Kylmää on pidetty. Kannattaako venyttely? Pelkkä lepo ei näytä auttavan.

Oli just vamma joka kesti yli ½vuotta ja sit kun toivuin siitä tuli tämä. Voin sanoa että VITUTTAA 10x:wall: +100x:itku:.

Mä voin lohduttaa, ainakin mua lohduttaa, että sulla on kanssa ollut ongelmia :D (no ei sentään)

Eli olet varmaan eräästä tredistä lukenut mun edesottamuksia ratakierroksella ja tuplat pidemmällä matkalla. Kumma kyllä tuo tredi on jäänyt rauhaan syksyn 2004 jälkeen... arvaat ehkä mihin tarina on menossa.

Eli lantiossa lievä rasitusmurtuma ja kipuja juostessa kovempaa. Ei suostunut murtuma millään paranemaan, mutta homma on nyt mennyt eteenpäin. Olen vetänyt vesijuoksua ja vastaavaa viimeset x kuukautta. Voit kuvitella millasta v*tutus on välillä ollut, kun kesällä 2005 ei päässyt kisaamaan (tai enitenhän keljuttaa se, ettei pääse treenaamaan kunnolla ja sitä kautta kehittymään).

jarska sanoi:

Mä voin lohduttaa, ainakin mua lohduttaa, että sulla on kanssa ollut ongelmia :D (no ei sentään)

Eli olet varmaan eräästä tredistä lukenut mun edesottamuksia ratakierroksella ja tuplat pidemmällä matkalla (:D). Kumma kyllä tuo tredi on jäänyt rauhaan syksyn 2004 jälkeen... arvaat ehkä mihin tarina on menossa.

Eli lantiossa lievä rasitusmurtuma ja kipuja juostessa kovempaa. Ei suostunut murtuma millään paranemaan, mutta homma on nyt mennyt eteenpäin. Olen vetänyt vesijuoksua ja vastaavaa viimeset x kuukautta. Voit kuvitella millasta v*tutus on välillä ollut, kun kesällä 2005 ei päässyt kisaamaan (oikeesti eniten keljuttaa se, ettei ole voinut treenata ja sitä kautta kehittyä).

Mulla ei oo ilmenny puutumisia, säteilykipuja tai muutakaan. Ainoastaan alaselkä, joka mulla on yliliikkuva ja kipuilee muutenkin silloin tällöin, on kipee kun joutuu istumaan huonossa asennossa duunissa koko päivän ton vaivan takia.

Pitänee ottaa yhteyttä työfysioterapeuttiin, koska ei tää taida itsekseen ohi mennä... :curs:

jhulmi sanoi:
Onko teillä säteilykipuja tai puutumista? Piriformis-vaivaa voi olla, mutta toisaalta vika voi olla ihan hermojuuressa, ei matkalla reiteen. Pakkiksella on aihetta käsitelty aiemmin joissain threadeissa, oliskos ollut experttiosiolla.

Jarska, samanlaiset vaivat on pilanneet mun kovemmat urheilut viimeisen kolmen vuoden aikana...sun kannattaisi kuvauttaa mahdollisesti alaselkä magneetissa jos saisit siihen korvaukset jostain.

Miten toi alaselkä liittyy tohon? Ei ole ollut selän kans ongelmia. Ainoastaa pakaran alla on kipeä kohta. Sitä on vaikea paikallistaa. Istuminen on vaan yhtä tuskaa. Noi oireet kyllä viittaa tohon piriformis-vaivaan. Toi pakaran/takareiden kiinnityskohta on ollut kireellä, joten voisiko se johtua siitä?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Hieroin tota pakaraa istumalla jääpallon päällä ja se todellakin auttoi. Enää se ei tuntunut treenatessa.

:offtopic:
Juoksu kulki hyvin. Ja sit revähti takareisi toisesta jalasta! Tuli ennätys 30m telineistä, vaikka jalka revähti 25m kohdallla ja nyt kyrsii 10^10000000*:wall:

On tämä mahdotonta treenata pikajuoksua Suomen pakkasis. Ei pysy paikat millään ehjinä, jos hiemankin saa tehoja irti. (varsinkin jos reisissä on hieman enemmän tavaraa)

Mulla on ilmennyt seuraavanlainen ikävä vaiva. Istuinluu (tms kohta suunnilleen pakaralihaksen alapuolella, ei siis itse lihas) on kipeytynyt ihan yhtäkkiä. Ensin se vaivasi silloin tällöin treenin jälkeen. Lähinnä kumartuessa tuntuu vihlaisu. En kiinnittänyt asiaan juurikaan huomiota, ajattelin johtuvan ylirasituksesta (kuten varmaan johtuukin). Tulossa oli lomamatkan takia reilun parin viikon treenitauko, jonka ajattelin riittävän toipumiseen. Noh, nyt on lomat lusittu ja palattu treeneihin, mutta takamushan suuttui heti ekoissa treeneissä oikein perusteellisesti ja kipuilee nyt myös istuessa. :(

Osaako joku tunnistaa vaivan ja mahdollisesti ehdottaa hoitotoimenpiteitä?

Täältä löytyy aivan sama vika! Älyttömän kipeä se lihaskin siitä ympäriltä ja kipuilee erityisesti takareittä supistaessa. Kivut alkoi esiintyä pari viikkoa sen jälkeen kun kaaduin luistellessa sen päälle. Heti ei kipua tuntunut mut seuraavan kerran kyykätessä kipu oli kova. ( Myös pidemmän aikaa treenin jälkeen). Kipua on ollut nyt jo kohta kaks kuukautta eikä helpota millää :( Miten sulla se parani vai paraniko ollenkaan? Vinkkejä kiitos! :) :puntti:

Tuo voisi sopia istuinkyhmyn bursiittiin=limapussin tulehdukseen. Paheneeko kipu istuessa/helpottaako seistessä? Jos on tuo vaiva, niin sitten auttaa lepo ja tulehduskipulääkekuuri 10-14 päivää esim. Jos ei sittenkään auta niin lääkäri voi tökätä limapussiin kortisoniruiskeen.

Tuo voisi sopia istuinkyhmyn bursiittiin=limapussin tulehdukseen. Paheneeko kipu istuessa/helpottaako seistessä? Jos on tuo vaiva, niin sitten auttaa lepo ja tulehduskipulääkekuuri 10-14 päivää esim. Jos ei sittenkään auta niin lääkäri voi tökätä limapussiin kortisoniruiskeen.

Pahenee istuessa erityisesti jos istun oikealla pakaralla (kipeä puoli). Kiitoksia avusta, mobilattia pakaraan ja lepoa ja jos ei auta - lääkärin puheille!

Olisko mahdollista että kyseessä olis pirformis syndrooma. Kipu on pahin pakaran sisäpuolen alaosassa (:D) ja säteilee takareiteen ja alaselkään :o

Mitä luulet meneekö ohi levolla vai lähenkö lääkärin luo? Kylmää ja tulehdusgeeliä mätetty huolella!

Lepoa ja buranaa muutama päivä. Jos ei mee ohi niin lääkäriin. Mutta ei se tavallinen arvauskeskuslääkäri tommosten päälle tajua yleensä. Älkää nyt ihmiset hirveitä johtopäätöksiä vetäkö jostain nettidiagnooseista vaikka äkkisiltään oireet osuu. :)

Lepoa ja buranaa muutama päivä. Jos ei mee ohi niin lääkäriin. Mutta ei se tavallinen arvauskeskuslääkäri tommosten päälle tajua yleensä. Älkää nyt ihmiset hirveitä johtopäätöksiä vetäkö jostain nettidiagnooseista vaikka äkkisiltään oireet osuu. :)

Jep! Yrittänyt tota lääkäriin menoa vähän välttää kun todennäkösesti sanoo vaan että lepoa ja tulehduskipugeeliä ja -lääkettä. Perseestä vaan kun ei voi jalkoja reenata muuta kun etureisiä lähinnä ojennuksilla

Back
Ylös Bottom