hampurilainen ilman kastiketta...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja velax
  • Aloitettu Aloitettu
Osaako kukaan sanoa, kuinka paljon vähemmän esim. normi kerroshampurilainen sisältää kaloreita, jos sen ottaa ilman kastiketta?

:eek:
Mä kans luulin, että melkeinpä suurin osa kaloreista tulee niistä majoneeseistä :( :itku:

No onhan Hesburgerin paprikamajoneesiannoksessa (40g) 277,0 kcal. Jos tuollainen majoneesiannos tungetaan hampurilaiseen niin kyllä siitä aika mukavasti saa energiaa pois jättämällä majoneesit muille.

Noissa Hesen hampurilaisissa on tuota majoneesia aika jumalaton määrä.

Esim. ruishampurilaisen ilman majoneesia luulisi olevan aika terveellinen ruoka. Siihen kun ottaa vielä maidon tai veden juomaksi, niin varmaan aika normi kotiruuan ravintoarvot. Mutta se ateria on niin kuiva että menee idea koko hampurilaisesta.

Jos oon nälissäni,eikä muuta oo saatavilla kaarran snäkärille ja otan tuplahampparin tuplamunalla,ei majoneesia eikä juustoja,eikä oo semmonen rasvanen lättänä kun esim hesessä pelkät sämpylät on uineet rasvassa.Siihen vielä puolen litran maito niin on protskuakin aika mukavasti.

Mä otan aina Hesellä mun hampurilaisen ilman majoneesejä.

Muutama viikko sitten kun haettiin Heseltä poikaystävän kanssa ateriat mukaan, niin punnitsin kotona meidän molempien kerroshampurilaiset ja se mun hampurilainen oli 20 grammaa kevyempi.

Eli 20g * noin 500kcal/100g = 100 kcal ja se maistuukin vielä paremmalle :)

Big mac on "terveellisempi" (vähemmän kaloreita) kuin hesen kerroshampurilaisessa :eek:. Varmaan juuri majoneesien takia.....

Big mac on "terveellisempi" (vähemmän kaloreita) kuin hesen kerroshampurilaisessa :eek:. Varmaan juuri majoneesien takia.....

Siinä vaiheessa kun lähdetään sille linjalle, että aiotaan syödä hampurilaisia, voidaan tuo unohtaa tyystin. Vetää vaan sitä kumpi parempaa on.

Mäkissä saa useimmat burgerit ruissämpylällä, vaikka eivät sitä kaikissa ravintoloissa mainostakaan. Siinä yksi vinkki, jos haluaa tervellisempää vaihtoehtoa.. Niin ja limun sijasta tulee yleensä otettua omena- tai appelsiinimehu.

HÄH. Nyt alkaa mennä yli ymmärryksen, itse valitsen hesen aina nimenomaan sen IHANAN majoneesimäärän takia, Big macit jää aina väliin kun niissä ei ole mitään välissä.. Kun nostaa hatun niin ylin kerros on tyhjä, wtf. Joutuu ite sörssäämään sinne jotain :) Ja toki joutuu myös ottamaan ranuille yhen paprika- / kurkkumajoneesin aina kaveriks :kuola:

menee totaalisen offtopik

hesen hampurilaisissa ei ole muuta vikaa kuin se paska majoneesi jota on ihan liikaa siinä. muutenhan ne olisi pelkästään parempia kun sais reilummin kaloreitakin.

HÄH. Nyt alkaa mennä yli ymmärryksen, itse valitsen hesen aina nimenomaan sen IHANAN majoneesimäärän takia
Kyllä. Nimenomaan näin. Silloin kun hampurilaisia täytyy vetää, niin vedetään sitten kunnolla, eikä aleta leikkimään ilman majoneesia. Se on siinä parasta. Varsinkin hesen kurkkumajoneesi. :kuola:

Ettei nyt ihan offtopiciksi menis, niin sanotaanko näin: Jos tykkää hampurilaisista niin paljon, että niitä tulee useamminkin syötyä, varmaan hyväksyy sen, että se ei ihan parasta ravintoa ole. Jos taas joskus kerran kuussa on ihan pakko kun ei muuta ole, niin se taas on ihan se ja sama onko siinä se 100 Kcal majoneesista vai ei.

Onkos tuo 40gr annos sellainen ekstadippi mitä ne myy? en usko että hampparin välissä on tuota määrää, voin toki olla väärässä.

Ite kun menen heseen, otan kerrosaterian ilman juustoa, valkoista majoneesia ja pyydän vain puolet paprikamajoneesista. Arviolta noin 720kcal (juusto - 40kcal, majoneesi -noin 100kcal), joten ei tuo nyt maailmaa kaada kunhan päivän muut 3000kcal syö hyvin.
Ja nämä poistot oikeasti maun takia. En kans tykkää että ne läträä sillä majolla.

Mutta sen kerran kun Panchovillan tuplajuustohampurilaisen löysin, siitä tuli mättöateria nro uuno. 360gr lihaa, kunnon lohkoperunat. On se sen 1800kcal, mutta riittääpähän proteiinia.. :)

Mutta sen kerran kun Panchovillan tuplajuustohampurilaisen löysin, siitä tuli mättöateria nro uuno. 360gr lihaa, kunnon lohkoperunat. On se sen 1800kcal, mutta riittääpähän proteiinia.. :)
Kyllä. Joskus kävin Tampereella tuolla ja siitä tuli heti ihan suosikkimesta. Harmi vaan kun se tuli nyt tänne Hämeenlinnaankin. Siellä on nimittäin sen jälkeen tullut käytyä jotakuinkin viikoittain. Ja tuplajuusto on munkin suosikki. Tosin otan sen nykyisin valkosipulikastikkeella kun se remouladekastike alkaa tuleen korvista ulos kun sitä tarpeeksi kiskoo.

Noh, ehkäpä aika antaa asiantunteva kommentti asiasta.

Kyllä. Hesburgerissa saat mitä vain tilaat. Jos haluat vaikka Kerroshampurilaisen ruisleivillä (ts.ruisfileaterian sämpylöillä) niin se on mahdollista. Haluat ylimääräisen juuston hamppaasi? Onnistuu.
Tai haluat pelkän raa'an jäisen pihvin, onnistuu tuokin. :D

Majoneesia ei ole missään hampurilaisessa paljoa, paitsi Megahampurilaisessa, jossa sitä on tuplat verraten muihin hampurilaisiin.
Vähiten majoneesia taitaa löytyä tavallisesta, ja juustohampurilaisesta.

Onneksi juuri irtisanoin itseni Hesburgerista.:thumbs:

Back
Ylös Bottom