hampurilainen ilman kastiketta...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja velax
  • Aloitettu Aloitettu
Ja kyllä se tuplajuusto tuplalisäpekoniannoksella on paras! :thumbs:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Majoneesia ei ole missään hampurilaisessa paljoa, paitsi Megahampurilaisessa, jossa sitä on tuplat verraten muihin hampurilaisiin.
Onhan noissa tietysti ohjemäärät, mutta olen huomannut, että määrä riippuu tosi paljon siitä kuka sen hampurilaisen tekee. Joskus kerroshampurilainen on ollut tosi kuiva, kun majoneesia ei ole nimeksikään ja seuraavalla kerralla sitä taas on ollut jotain kaksi kertaa niin paljon kuin mitä siihen kuuluisi.

Onhan noissa tietysti ohjemäärät, mutta olen huomannut, että määrä riippuu tosi paljon siitä kuka sen hampurilaisen tekee. Joskus kerroshampurilainen on ollut tosi kuiva, kun majoneesia ei ole nimeksikään ja seuraavalla kerralla sitä taas on ollut jotain kaksi kertaa niin paljon kuin mitä siihen kuuluisi.

Jep. Sillon kun hesessä on kaikki ateriat 4,95 tai jotain ni siellä on yks hikinen tippa sitä majoneesia.

Eikö niillä ole semmosta "asetta" jolla ne laitta majot sinne väliin? Siis ne painaa kerran "liipasinta" ja sieltä sitte tulee se vakio määrä?! Tai näin olen ainakin ollu näkevinäni ;)

Eikö niillä ole semmosta "asetta" jolla ne laitta majot sinne väliin? Siis ne painaa kerran "liipasinta" ja sieltä sitte tulee se vakio määrä?! Tai näin olen ainakin ollu näkevinäni ;)
On on, mutta mitä se nyt merkkaa? Tosiasia kuitenkin on se, että se määrä vaihtelee, on annostelijaa tai ei.

Noissa Hesen hampurilaisissa on tuota majoneesia aika jumalaton määrä.
Näin.

Joskus kun vielä otin Hesen hampparin perusversiona, niin ihmettelin, et miten tää on näin kummallista, märkää jotenkin. Sitten tajusin, että hampparin täytteet suorastaan uiskentelivat majossa. Siitä lähtien olen muistanut aina tilata hampparin kokonaan ilman majoa, ei sillä mitään tee. Ei sillä, että tämmöisen kuikelon tarviisi kaloreita pelätä, mutta kun mun suuhun vaan semmoinen määrä majoa (tai no, majoneesi yleensäkin) maistuu pahalta, joten parempi ilman.

:offtopic: kuka ylipäätänsä miettii kaloreita kun syö roskaruokaa,jos haluaa syödä terveellisesti niin siihen on varmasti parempiakin vaihtoehtoja kuin burgerit.

:offtopic: kuka ylipäätänsä miettii kaloreita kun syö roskaruokaa,jos haluaa syödä terveellisesti niin siihen on varmasti parempiakin vaihtoehtoja kuin burgerit.

:rolleyes: Vaikka välillä nauttii roskaruokaa, miksi ei silti ottaisi kahdesta pahasta vähemmän pahan? Tottakai järki pitää olla että välillä nauttii mutta en mä silti voita ala syömään vaikka se saattaisi hyvää ollakin...

Se mikä huvittaa, on se että muistaakseni kanahampurilainen (mitä nämä laihduttajat yleensä syö) sisältää enemmän kaloreita kuin kerroshampurilainen. :)

Ainut kohtuullinen ravintoarvoiltaan oleva hampurilainen on se euron hampurilainen, joita voisin kuvitella syöväni pahimpaan paskaruoan himoon. Muutama tommone ja siihe kyytipojaks lightkokis ois mm. yks mun unelmista näin dieetillä :kuola:

Jep. Sillon kun hesessä on kaikki ateriat 4,95 tai jotain ni siellä on yks hikinen tippa sitä majoneesia.

Tähän vielä lisäyksenä että 4,95e kaikki ateriat -tarjouksen aikana kalleimmat mega-ateriat ovat olleet aina yllättäen "loppu" :curs:

Ainut kohtuullinen ravintoarvoiltaan oleva hampurilainen on se euron hampurilainen, joita voisin kuvitella syöväni pahimpaan paskaruoan

Jepulis. Joskus kun tulin duunista joskus illalla/yöllä ja venasin dösää, jotka kulki kerran vuodessa, niin pysäkin vieressä oli mäkki, niin noita tuli vedettyä aina. Jos on oikeasti nälkä, niin noitahan voi vedellä vaikka 15, mutta kun on kuoleman nälkä, mutta ei ole aikaa istua pöydässä, niin toi on hyvä vaihtoehto. Ja vesipullo repussa, niin ei tarvii kallista limua ostaa.

Niin, pysäkillähän ei ollut aikatauluja. (edit)

Ainut kohtuullinen ravintoarvoiltaan oleva hampurilainen on se euron hampurilainen, joita voisin kuvitella syöväni pahimpaan paskaruoan himoon. Muutama tommone ja siihe kyytipojaks lightkokis ois mm. yks mun unelmista näin dieetillä :kuola:

Mä ole tässä dieetannut karppaus linjalla, niin hampurilaisen ole korvannut kolmella täysliha jauhelihapihvillä, joihin normaalit täytteet väliin. Juustosiivu, kananmuna paistettuna, salaatin lehti, tomaatti, majoneesi, ketsuppia ja sinappia.

Ei tarvitse kahta syödä, kun nälkä on tiessään. ;)

Mä ole tässä dieetannut karppaus linjalla, niin hampurilaisen ole korvannut kolmella täysliha jauhelihapihvillä, joihin normaalit täytteet väliin. Juustosiivu, kananmuna paistettuna, salaatin lehti, tomaatti, majoneesi, ketsuppia ja sinappia.

Ei tarvitse kahta syödä, kun nälkä on tiessään. ;)

Joo tollasta mäki haaveilen. Voishan tota testata vaikka sillei, et iskis jotaki hyvää täysjyvä sämpylää/ruisleipää, sinne paistijauheliha piffiä, sit vähä rasvasta juustoo, ja ketsuppii, majoneesin kyllä jättäsin pois dieetillä. Mut ettäku maistus, vois lähtee heti kauppaa ostaa.. :kuola:

Hampurilainenhan on oikeastaan ihan kelpo bodyruokaa kunhan tekee kunnon aineksista, eli sämpylät täysjyvää, pihvit paistijauhelihasta jne.

Ja helvetin hyvää :kuola:

Mut miten ois vaikka kebab riisillä ilman sitä tomaattikastiketta, sehän on öljypohjanen. Vois olla ihan maistuvaakin. Kebab lihasta löysin tollaset ravintoarvot.

energia laskennallinen 913 (218) kJ (kcal)
hiilihydraatit 0 g
rasva 13,2 g
proteiini 24,9 g

Onhan tossa tota rasvaa, mutta kun johonkin hampurilaiseen vertaa niin onhan toi aika hyvän näköstä. Eihän se oo muuta kuin rasvasta lihaa mikä roikkuu vartaassa. Riisithän noissa kebabbiloissa on usein pikariisiä, jos sen viellä korvais täysjyväriisillä, niin ois kyllä melko ravitseva annos siinä.:david:

En muista missä, mut joku bodari neuvo jossain opuksessa ottaan pois niitä sämpylä osasia ja siten sais sit parempaa muonaa. Eli esim jos ottaa halvalla mäkkärissä 2 juustohampurilaista niin vetäseekin toisesta pihvin välistä ja latasee toisen väliin ja heittää jämä sämpylän roskiin niin hiilarit vähenee. Lisäks esim tuplajuuston yläsämpylän vois jättää pois ni vähä hienosäätää sitä.

Ite en o moista kokeillu, vaan jos meen hampurilaista syömään niin sitten vaan syön enkä mieti sen enempää. Ruoasta pitää välillä nauttia ja jättää kalorien tuijotus myöhemmälle.

Sisäpiirin tietoa Mäkkärin työntekijältä:

Ravintoarvotaulukot väärässä.
Niissä on esim. Tuplajuusto mitattu niin että pihveistä puristellaan/tiristellään rasvaa pois valmistettaessa, mutta kukaan ei sitä jaksa oikeasti tehdä. Tämän takia rasvaa rutkasti enemmän kuin taulukko sanoo.
Ei ihme että ne käärepaperit on niin kiiltävät ja liukkaat.

Sisäpiirin tietoa Mäkkärin työntekijältä:

Ravintoarvotaulukot väärässä.
Niissä on esim. Tuplajuusto mitattu niin että pihveistä puristellaan/tiristellään rasvaa pois valmistettaessa, mutta kukaan ei sitä jaksa oikeasti tehdä. Tämän takia rasvaa rutkasti enemmän kuin taulukko sanoo.
Ei ihme että ne käärepaperit on niin kiiltävät ja liukkaat.

Jep, ei niitä pihvejä kukaan jaksanu kiireessä valutella sillon ku itekin olin mäkissä duunissa joskus 5 vuotta sitten. Tulee vaan mäkille takkiin ku ei oo niin paljoa rasvaa myytävänä kynttilöiksi ja saippuaksi.

Majoneesin arvoitus

Ja mitä sitten on majoneesi? Koostuuko se joistakin pahoista ainesosista joita ehdoin tahdoin täytyy vältellä, jos kehittää kehoaan ja kuntoaan?

Viimeksi kun olen itse tahnaa tehnyt, käytin siihen ruokaöljyä ja kananmunan (mausteet lisäksi). Rasvaa toki näistä löytyy, ruokaöljyhän on sitä itseään, mutta ovatko nämä nyt niin järkyttävän vaarallisia aineita?

Toki jokaisella on omat tavoitteensa ja kerroshampurilainen on useimmille (esim. minulle) turhan kaloripitoista ruokaa, jos usein syö.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom