Hampunsiemenet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PetkeJ
  • Aloitettu Aloitettu
Kilon verran tuli syöyä siemeniä rahkan seassa ja ei mitään pahaa sanottavaa. Proteinijauhetta olen käyttänyt palkkarissa, mutta jauhe sellaisenaan maistuu aika pahalle. Jauhe sisältää paljon kuituja ja jossain väitettiin ettei palkkarissa kannattaisi käyttää kuitupitoista proteinia. Leivontaan jauhe on ihan mukava lisä. Olen muutaman kerran hamppu pizzaa tehnyt ja melkoisen tuhti pohja tulee, maistuu ruisleipämäiselle. Eikä hintakaan ole paha kun ostaa enemmän, pari kymppiä kilo.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
50 grammaa näyttäisi olevan aika hankala nauttia kerralla, vaikeasti sekoittaa tätä tavaraa juuri mihinkää ilman jotain megatuhooja tehosekoitinta. Koitan huomenna laittaa vaikka 10 grammaa aamupuuroon, 10 grammaa ekaan välipalajugurttiin, 10 grammaa toiseen välipalajugurttiin, 10 grammaa ekaan rahkavälipalaan ja 10 grammaa tokaan rahkavälipalaan.

Hmm ja tää on siis rouhetta. Pitää hankkia seuraavaksi jauhoa ja kattoa miten se uppoaa mihinkin ruoka-aineeseen.

Elikkä tuo jakaminen viiteen pienempään osaan päivän aikana näytti toimivan hyvin. Toi mukavaa lisämakua puuroon, jugurttiin ja rahkaan myöskin.

oot kokeillu? Ja tarkoitan nimenomaan sitä poliisin kieleltä otettavaa pikatestiä. Ei sillä että jotenkin tarpeellinen tieto olis, tuli vaan mieleen.

Ei näy, sillä kyseinen hamppulajike on jalostettu hyvin vähän THC:ta kehittäväksi. Edes "huume" hampun siemenissä ei pahemmin THC:ta löydy, sillä THC on pääasiassa kukkinnon hartsissa.

Onhan tollaisten siemen ten syöminen aika moinen urakka. Mutta jos ne jauhaisi jauhoksi niin varmaan menisi hyvin alas vodkasmoothien kanssa. Eikö ole ihan laillista kasvattaa itse noita myös?

Ns. kuituhamppua saat kasvattaa laillisesti. Pusikkoa saa vaan olla aika reilusti jos meinaa saada muutamaa kymmentä grammaa enempää siemeniä.
Halvempaa ostaa kaupasta kuin kasvattaa kotona (sisällä)

Kävin tänään tän threadin innoittamana Lifessa etsimässä noita siemeniä. Siellä oli niiden lisäksi myynnissä myös hamppu-proteiinijauhetta, jossa oli enemmän proteiinia, enemmän kuituja ja vähemmän rasvoja ja kaloreita/100g kuin siemenissä. Sellanen pussi lähti mukaan. Luulen, että menee jauheena paremmin alaskin, saa nähdä miltä maistuu. Taisi olla 300g pussi ja maksoi 8,5€, mutta enpä mä sitä palkkarina ole käyttämässäkään. :D

Kävin tänään tän threadin innoittamana Lifessa etsimässä noita siemeniä. Siellä oli niiden lisäksi myynnissä myös hamppu-proteiinijauhetta, jossa oli enemmän proteiinia, enemmän kuituja ja vähemmän rasvoja ja kaloreita/100g kuin siemenissä. Sellanen pussi lähti mukaan. Luulen, että menee jauheena paremmin alaskin, saa nähdä miltä maistuu. Taisi olla 300g pussi ja maksoi 8,5€, mutta enpä mä sitä palkkarina ole käyttämässäkään. :D

Mikä siinä oli proteiinimäärä sataa grammaa kohden?

Mikä siinä oli proteiinimäärä sataa grammaa kohden?

Hamppuproteiinijauheessa se on yleensä 50g per 100g. Toi on kyllä aika hirvittävän makuista. :D Ite oon saanut tuon meneen alas ainoastaan, kun oon sekoittanut sen suklaanmakuiseen soijamaitoon. Kuoritut hampunsiemenet sen sijaan on aika neutraalin makuisia.

Kylläpäs herätti kiinnostuksen tuo hamppuprotsku jauho! Heti huomenna ostamaan ehdottomasti. Ei sillä maulla niin väliä jos heittää vaan ykkösellä huiviin :D

Ja seuraava asia kokeilulistalle. Kurpitsansiemenet! Pitäisi kuulemma nostaa testotasojakin ja onhan näissä jonkin verran proteiinia, sekä muuta jännää!

Ravintoarvot / 100 g
Energiaa 2265kJ/541kcal
Proteiinia 25g
Hiilihydraatteja 18g
Rasvaa 46g

Magnesiumia 535mg (143%)
Mangaania 3,0mg (150%)
Fosforia 1174mg (168mg)
Rautaa 15,0 (107mg)
Tryptofaania 595mg

Kurpitsansiemenet näytti aika hyvältä diililtä. 400 gramma pussi maksoi 5,15 euroa ja proteiinia tossa oli 29 grammaa/100g. Ostin myöskin pussin tota hamppuproteiinijauhetta.. kokeillaas illalla sekottaa sitä suoraan palkkariin.

Hampunsiemenet <3 Joka aamu menee puuron sekaan ja rahkan seassa maistuu myös. Joku on joskus jossain sanonut, että hampunsiemenet ovat ns. täydellistä ravintoa.

tämä homma ei ole näin yksinkertaista.. jos kytät löytää puskat himasta. niin siinä saa tehdä ihan tosissaan töitä todistaakseen sen olevan kuituhamppua!

Tuon jauheen maku on huomattavasti pahempi, kuin oletin, mutta pari ruokalusikallista tuota menee ihan hyvin aamupuuron seassa. Kurpitsansiemenet taas toimiikin todella hyvin! Seuraavaks kokeillaan sitten rahkan ja jugurtin kanssa..

Mä syön hampunsiemeniä ihan päivittäin, mutta en kyllä lähtisi edes yrittämään niiden nieleskelyä mihinkään maitoon sotkettuna. Salaattiin ripoteltuna, lämpimän ruoan kasvisten päälle heitettynä, rahkan seassa jne. ne sen sijaan ovat oikein hyvin.

Ja Punnitse&Säästä -kaupan hinta taitaa olla vitosen kilo.

tämä homma ei ole näin yksinkertaista.. jos kytät löytää puskat himasta. niin siinä saa tehdä ihan tosissaan töitä todistaakseen sen olevan kuituhamppua!
Veikkaisin että kuituhampun todistaminen kuituhampuksi on tuossa se pienempi ongelma, tosissaan saa tehdä töitä lähinnä siinä että saa kuituhampun kasvatuksella kotioloissa mitenkään järkevän määrän hampunsiemieniä ravintokäyttöön.

Suositut

Back
Ylös Bottom