hampaiden oikominen yksityisellä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mxm
  • Aloitettu Aloitettu

mxm

Onko kellään tietoa, mitä maksaa hampaiden oikominen yksityisklinikalla?
Itellä hampaat on jo kertaalleen oiottu joskus yläasteaikana ja perseelleenhän se meni. Hoito tehtiin tk:n hammaslääkärillä ja hoitovirhe oli ilmeinen, koska hammasväli palasi entiselleen vuoden sisällä. Enää en kunnallisille hammaslääkäreille mene vaan tarkoituksena olis saada legot kuntoon kunnon lääkärillä!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eiköhän se selviäis helpoiten soittamalla jollekkin yksityiselle hamppilääkärille ja kysästä hintoja.. katoin tuossa yleishammaslääkärin hinnastoa, näytti olevan kaikennäkösiä korjailuja yms. Voithan sä googlettaakkin jonku firman saitille ja tsekata. Btw, Luin jostain sivulta, että oikomishoidoistahan ei saa KELA:n korvausta.

jep, samoin mäkin haluaisin tietää vähän hintasummaa. mullapa vanhemmat eivät halunneet mulle rautoja kun olin ihan pentu 6v. nyt sit sais ite maksella raudat, jos sellaiset hommaa. että vituttaa kuin pientä oravaa :curs: :curs: et kiitti faija!!! :curs:

Miten muuten tuo hammasvälin täyttö, se ois ehkä kans yks vaihtoehto?
Se, miks mulla hoito ei onnistunut oli "väliliha" hampaiden välissä, mitä ei poistettu.

Aylah: et usko miten paljon vitutti kun kahden vuoden rautojen kans hengailun jälkeen hampaat taas sojotti vanhaan tapaan!

mxm sanoi:
Miten muuten tuo hammasvälin täyttö, se ois ehkä kans yks vaihtoehto?
Se, miks mulla hoito ei onnistunut oli "väliliha" hampaiden välissä, mitä ei poistettu.

Aylah: et usko miten paljon vitutti kun kahden vuoden rautojen kans hengailun jälkeen hampaat taas sojotti vanhaan tapaan!
Et usko miten vituttaa kun niitä rautoja joutui pitämään 5-vuotta ja sitten pistettiin sinne "väliaikaiset" tuet ettei hampaiden paikat muutu jos leuka kasvaa murrosiän myötä, ne tuet piti olla kunnes tulee täysi-ikäiseksi. Soittelin sinne legotehtailijalle ja nyt ne sanovat että niitä pitäisi pitää koko loppuikä (mitä en tietenkään tee), kaiken lisäksi nämä "loppuiän" kestävät tuet ovat alkaneet irtoilla jo kahden vuoden käytön jälkeen. :wall:
Tulipa taas avauduttua, sanon sille lekurille muutaman tarkkaan valitun sanasen jos sattuu sama hoitamaan mikä aikoinaan. :curs:

mä varmaan saan kokea myös sen ite sit jos otan raudat. tk hammaslääkäri sanoi että ei sun kannata rautoja ottaa, kun sun hampaat on persoonalliset.. voi vittu! mä mitään persoonallisia hampaita halua vaan suorat hampaat, ettei tarvis hymyä piilotella, vaikkei siitä kuulemma tod. ole mitään vikaa ollut. mut itestä se vain tuntuu kun kaikilla muilla on pepsodent-hymy kaikilla mausteilla, ni ite siinä sit saa hymyillä suu kiinni. nice. mut noh, ehkä pitäisi käydä oikomisjuttuihin erikoistuneen hamppilääkärin kanssa puhumassa, että mitä maksaa jne. edelleen suuri kiitos faijalle, että rahaa menee tällaiseenkin paskaan vaikka sen ois saanut silloin joskus ilmaiseksi. :curs: :curs:

Aylah: noi voi olla harmillisia päähän pinttymiä. Mulla oli ala-asteella raudat ja hampaat suoristui vähän, mutten halunnut yli vuoden jälkeen jatkaa pitämistä, koska tuntui niin vittumaiselta. Jos itsetunto on kunnossa, ei se pieni eroavuus mainoskuviin paljoa hetkauta. Eli mulla on etuhampaat vinossa, nenän varsikin on lyöty vinoon, huulessa on arpi halkeamasta(lyöty) ja vasen korva on(itse huomaan, muut huonosti) hörömpi. Silti mua on muutkin kuin äiti ja muija sanonu komeeksi.

Se on karismaa, kun näkyy elämä naamasta, eikä ole muita samannäköistä ainakaan mainoksissa. :rock: Nykyään kehtaan paljon paremmin hymyillä myös hampaat näkyvillä, kun on tullut ikää ja varmuutta. Tietenkin jos ehdottomasti haluaa sen pepsodenthymyn, niin rahalla, vaivalla ja kärsivällisyydellä sen voi saada. Mutta kannatan persoonallisuutta. :thumbs:

Apua teidan kanssa!
Turha siina on hoitovirheesta syyttaa, jos itse on niin idiootti, ettei tajua kayttaa retentio kaarta/levya ohjeiden mukaisesti, tai keskeyttaa hoidon ennen aikojaan, koska oikomiskoje ei ollut tarpeeksi Cool...
Tuon diasteeman (se rako inkisiivien valissa) hoito kylla yleensa vaatii leikkauksellista hoitoa. Sen takia hampaat ovat luultavasti hiukan palautuneet. Mikali ei halua koko hoitoa uusia, hyva vaihtoehto on laitattaa ne kuoret. Olettaen tietysti, etta etuhampaat eivat sen seurauksena tule ylikorostetun isoiksi.
Kaikki te, jotka paasette terveyskeskuksen kautta oikomishoitoon olkaa onnellisia saamastanne mahdollisuudesta. Samat laakarit ne siella hoitelee kuin yksityissektorillakin.

Smart sanoi:
Samat laakarit ne siella hoitelee kuin yksityissektorillakin.

Toi just onkin naurettavaa. Omasta kokemuksesta voi sanoa, et kun meet esim. lääkäri X:n TK-vastaanotolle saat paskaa palvelua ja väärän diagnoosin. Sitten kun varaatkin samalle tyypille ajan sen yksityisvastaanotolta, johan rupee hommat hoitumaan. Älyttömän absurdia mutta totta. Tätä ei voi toki yleistää, oma kokemus on vaan tällainen paristakin lääkäristä.

haba sanoi:
Aylah: noi voi olla harmillisia päähän pinttymiä. Mulla oli ala-asteella raudat ja hampaat suoristui vähän, mutten halunnut yli vuoden jälkeen jatkaa pitämistä, koska tuntui niin vittumaiselta. Jos itsetunto on kunnossa, ei se pieni eroavuus mainoskuviin paljoa hetkauta. Eli mulla on etuhampaat vinossa, nenän varsikin on lyöty vinoon, huulessa on arpi halkeamasta(lyöty) ja vasen korva on(itse huomaan, muut huonosti) hörömpi. Silti mua on muutkin kuin äiti ja muija sanonu komeeksi.

Se on karismaa, kun näkyy elämä naamasta, eikä ole muita samannäköistä ainakaan mainoksissa. :rock: Nykyään kehtaan paljon paremmin hymyillä myös hampaat näkyvillä, kun on tullut ikää ja varmuutta. Tietenkin jos ehdottomasti haluaa sen pepsodenthymyn, niin rahalla, vaivalla ja kärsivällisyydellä sen voi saada. Mutta kannatan persoonallisuutta. :thumbs:
juuh, noh on mua kauniiksi kehuttu monta kertaa :) , ei siitä ole kysymys. mut itestä vain tuntuu että vois sitä olla suorat hampaat jne. itsetunto kun on nolla, on vaikea uskoa siihen, mitä muut sanovat vaikka kuinka kehuisivat mut maasta taivaisiin. ehkä se on tää yhteiskunnallinen kauneus-ihanne mikä sit painostaa kaikki olemaan samassa muotissa. ja mä olen yksi niistä harahtaneista uhreissa, että pakko olla suorat hampaat :itku: vaikka persoonallisuus on yhtä tärkeää.

Joo, itelläki on hampaat vähä 1X2 tyylii, ei sillo penskana rautoja laitettu ja en niitä kyllä pyytänytkään? Ihmetytti vielä yksi kaveri, joka piti rautoja monta vuotta. Sillä oli hampaat ihan suorat, mut aina joku venytyshässäkkä tai raudat. Toi purentajuttu on varmaan aika tärkeää, että se on kohdallaan. Minulla purenta ilmeisesti on ihan kohdallaan, kerta rautoja ei o laitettu..

Itsellä ei ole ku 3 hammasta sillai vähä epäjärjestyksessä, niistä ku olis ees tuo yks suorassa, ni olisin tyytyväinen! Mut ehkä itselle voi tapahtua joskus jotain, jolloin hampaat jää toiselle sijalle..?

Kahdeksan vuotta hoitoa aikoinaan veronmaksajien rahoilla, kiitos isin diplomaatinvirka ja Suomen valtio. Ja te, jotka verojanne maksoitte. Tulokseen olen tyytyväinen. Juuri oikoja totesi, että hyvin ovat muodossa pysyneet. Pistää vain miettimään, että tulikohan laskuihin hieman ekstraa kun huomasivat, että Suomen paikallinen edustusto maksoi viulut? Muuten en saatua etua häpeä. Mutta, mutta, ei :D ihmistä tee vaan ne lihakset..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom