Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Toki maksaa, kaikkialla, kun sen kiskon teettäminen labrassa maksaa juurikin sen ~100€.
Tää kuulostaa just siltä, mitä mulla on. Eli leuka välillä lukottaa aamuisin, mutta kun suuta käyttää puhumiseen ja syömiseen, niin se alkaa taas toimia. Välillä tosin lukottaa ja naksuu pitkin päivää. Saas nähdä joutuuko sitä itekin leikkauspöydälle...Mä luulin jo kirjoittaneeni tähän ketjuun, mutta näköjään en. Its en narskuttele hampaita, mutta puren tiukasti yhteen. Minulta onkin leikattu molempien puolten leukaniveliä kun sieltä oli mennyt jotain hieman rikki (en millään muista lääketieteellisiä termejä). Jatkuvaa pääkipua, tasapainohäiriöitä, korvien kipuilua ja ennen kaikkea leuat jumittui ajoittain niin etteivät auenneet kunnolla eli esimerkiksi tavallisella ruokalusikalla ei voinut syödä. Ennen leikkausta jouduin kokeilemaan noita kiskoja ja olivat ihan perseestä. Mä sain ne naksautettua unissani irti + ne alkoivat muuttaa etupurentaa. Olin kunnallisessa jonossa kokonaisuudessaa 1,5 vuotta ennen kuin sain leukani hoidettua. Ensin piti saada aikaa erikoislääkärille joka ei taas uskonut ettei ne kiskot mun tapauksessa auta, sit odottelin puoli vuotta magneettikuviin vain kuullakseni, että laite on rikki, kuviin pääsin 8 kuukauden päästä ajanvarauksesta. Kun vihdoin tapasin asioista jotain oikeasti tietävän lääkärin pääsin kuvien perusteella parin viikon päästä leikkaukseen. Jos ensimmäinen hamppilääkäri olisi ollut tehtäviensä tasalla olisin saattanut säästää yli vuoden aikaa ja hemmetin paljon särkylääkkeitä.
Nyt on taas toinen puoli alkanut jumittelemaan ja välilä joudun sen raksauttaa auki. Aikanaan sovin minut leikanneen kirurgin kanssa, että jos vaiva uusiutuu olen suoraan yhteydessä sen osastolle enkä lähde ollenkaan kiertelemään perushammashoitoloiden kanssa kun siinä tuhlaantuu vaan aikaa. En kuitenkaan ole varma uskallanko leikkauttaa tuota toista puolta toistamiseen. Edellinen kirurgi oli niin ihana, että teki leikkaukset korvalehtien luota jolloin arpia ei edes näy. Joku toinen saattaisi tehdä helpomman ja nopeamman kautta eli ne kolmisenttiset arvet tulis korvien eteen...en tahdo. Ajattelin kokeilla ihan tavallisia hammassuojia josko ne estäis tuota puremista edes vähäsen.
Mut niin, oli kai minulla joku pointtikin... jos ne kiskot tuntuu yhtään painavan/vääntävän hampaita eikä tarkoitus ole muuttaa purentaa niin kannattaa sinnikkäästi käydä korjauttamassa. Jos olisin itse suostunut käyttämään huonosti tehtyä ja vielä huonommaksi korjattua kiskoa olisi vuosien oikomishoito penskana mennyt täysin hukkaan.
Mitäs sun kiskoille tuli hintaa?Saan omat kiskoni viikon päästä, oujee!