Hammer vai normi scotissa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JHM
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%

JHM

Ikä
42
Huomasin tänään, ku tein salilla yhen käden scottia käsipainolla ni hammerilla nousee huomattavasti ilosemmin ku normityylillä. Tuleeko tossa hammerissa jotain muita lihaksia avittamaan liikettä, vaikka tekee scotissa? (ts. kannattaisko vaan tehä sitä normityylillä?)

Hammer-liike ottaa forkkuihin aika hyvin. Ainakin itse pidän sitä enemmän ranne liikkeenä enemmän kuin hauis liikkeenä. Eli jos haluat hauikseen kunnon tuntuman niin tee se "normi" tyylillä.

Itsellä samat huomiot mitä JHM:llä. Silloin kun teen scottia käsipainoilla, teen joskus viimeiset toisto hammerina, pystyy puristamaan sarjan aikalailla loppuun noin. Muuten suosin sitä "normaalia" asentoa.

Scotissa hauista auttaa lähinnä vain Brachialis-lihas, mutta sitten Hammerissa hauista auttaa huomattavasti vahvempi lihas, eli juuri tuolta kyynärvarren lihaksista.

Kannattaako scottia käsipainoilla tehdä yksi käsi kerrallaan vaiko pumppailla silleen vuorokäsin? Itse olen vuorokäsin tehnyt ihan ajansäästö syystä. :D Vaan olen kyllä miettinyt että käsi kerrallaan tehtynä saisi viimeisiin tiukkoihin toistoihin paremmin keskityttyä.

jaa... siis... sarjan sisällä tyyliin vasen, oikea, vasen, oikea? Ite vedän aina yhen käden sarjan kerralla ennenkö vaihdan toiseen. Saa keskityttyä huomattavasti paremmin, ei tuu kiirehdittyä ja voi tehä pakkotoistoja ku avittaa sillä vapaalla kädellä hiukan sit ku puhti loppuu totaalisesti. En kyllä hiffaa ihan heti, että miten tossa säästää aikaa, ku ilmassa kuitenkin molemmissa tapauksissa samanaikasesti vaan yksi käsi + paino? Ku tekee sarjan kerrallaan ni ei palautumisaikojenkaan tartte olla niin pitkät ku toinen käsi aina lepää ku toinen vääntää.

proletaari sanoi:
Kannattaako scottia käsipainoilla tehdä yksi käsi kerrallaan vaiko pumppailla silleen vuorokäsin? Itse olen vuorokäsin tehnyt ihan ajansäästö syystä. :D Vaan olen kyllä miettinyt että käsi kerrallaan tehtynä saisi viimeisiin tiukkoihin toistoihin paremmin keskityttyä.

Käsi kerrallaan tai sitten tangolla. Vuorotahtiin voi tehdä vaikka käsipainoilla seisten. Menee mun mielestä koko scotin idea hukkaan jos siinä alkaa vuorotahtiin tekemään.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom