Eli millainen on hammerin aivan oikea oppinen suoritustapa? Vasaraotteella tietenkin mutta sitten nämä pienet fiksailut eli pidetäänkö esimerkiksi kyynärpäät koko ajan paikoillaan tai onko jotain muita pikku juttuja joihin pitäisi kiinnittää huomiota? Ja kuinka hyvä liike hammer oikeastaan on lihaksen hankkimisessa että kannattaako lisätä ohjelmaan? En tästä oikein tietoa searchilla löytänyt. Yhden kerran tuota koetin hauistreenissä ihan huvikseen ja kyllähän tuo ihan mukavalta tuntui, vaikkakin liike tuntui ottavan tuonne kyynärpää-ranne välille myös jonkin verran.
Ja sitten vielä että mitä muita hyviä liikkeitä hanskoille löytyy? Siis millä olette itse saaneet tulosta aikaan? Itselläni ollut habatreenissä mukana:
- alatalja seisten
- alatalja makuultaan
- hauikset kulmatangolla (seisten)
- scott alataljalla
Taljoja olen itse suosinut koska tuntuvat sopivan minulle parhaiten. Nyt ajattelin hieman vaihtelua tehdä ja ottaa vaikka tuon hammerin mukaan.
Ja älkää pelätkö, kyllä treenaan koko kroppaa, jalkojakin ahkerasti. ;)
Tangot eivät minulle oikein sovi koska varsinkin scottia tangolla tehdessä tuntuu kuin käteni olisivat hieman erimittaiset. Seisaaltaan tehtynä tätä ei niin helposti huomaan koska kädet eivät ole mihinkään tuettuina niin ero sitten tasoittuu. Minulle on sanottu että tämä voi johtua jostain jännityksestä jossain puolella kehoani. Kyse ei ole liian isoilla painoilla tehdystä liikkeestä, sillä "ilmiö" on huomattavissa myös pelkälä tangolla tehtäessä. Taljoissa tätä ei myöskään huomaa, ei myöskään scottina. (salilta löytyy hieman kulmatankoa mukaileva tanko taljaan, toimii hyvin scottissa)
Ja sitten vielä että mitä muita hyviä liikkeitä hanskoille löytyy? Siis millä olette itse saaneet tulosta aikaan? Itselläni ollut habatreenissä mukana:
- alatalja seisten
- alatalja makuultaan
- hauikset kulmatangolla (seisten)
- scott alataljalla
Taljoja olen itse suosinut koska tuntuvat sopivan minulle parhaiten. Nyt ajattelin hieman vaihtelua tehdä ja ottaa vaikka tuon hammerin mukaan.
Ja älkää pelätkö, kyllä treenaan koko kroppaa, jalkojakin ahkerasti. ;)
Tangot eivät minulle oikein sovi koska varsinkin scottia tangolla tehdessä tuntuu kuin käteni olisivat hieman erimittaiset. Seisaaltaan tehtynä tätä ei niin helposti huomaan koska kädet eivät ole mihinkään tuettuina niin ero sitten tasoittuu. Minulle on sanottu että tämä voi johtua jostain jännityksestä jossain puolella kehoani. Kyse ei ole liian isoilla painoilla tehdystä liikkeestä, sillä "ilmiö" on huomattavissa myös pelkälä tangolla tehtäessä. Taljoissa tätä ei myöskään huomaa, ei myöskään scottina. (salilta löytyy hieman kulmatankoa mukaileva tanko taljaan, toimii hyvin scottissa)