Hammer-kääntö + Hieman muuta

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Eli millainen on hammerin aivan oikea oppinen suoritustapa? Vasaraotteella tietenkin mutta sitten nämä pienet fiksailut eli pidetäänkö esimerkiksi kyynärpäät koko ajan paikoillaan tai onko jotain muita pikku juttuja joihin pitäisi kiinnittää huomiota? Ja kuinka hyvä liike hammer oikeastaan on lihaksen hankkimisessa että kannattaako lisätä ohjelmaan? En tästä oikein tietoa searchilla löytänyt. Yhden kerran tuota koetin hauistreenissä ihan huvikseen ja kyllähän tuo ihan mukavalta tuntui, vaikkakin liike tuntui ottavan tuonne kyynärpää-ranne välille myös jonkin verran.

Ja sitten vielä että mitä muita hyviä liikkeitä hanskoille löytyy? Siis millä olette itse saaneet tulosta aikaan? Itselläni ollut habatreenissä mukana:
- alatalja seisten
- alatalja makuultaan
- hauikset kulmatangolla (seisten)
- scott alataljalla

Taljoja olen itse suosinut koska tuntuvat sopivan minulle parhaiten. Nyt ajattelin hieman vaihtelua tehdä ja ottaa vaikka tuon hammerin mukaan.

Ja älkää pelätkö, kyllä treenaan koko kroppaa, jalkojakin ahkerasti. ;)

Tangot eivät minulle oikein sovi koska varsinkin scottia tangolla tehdessä tuntuu kuin käteni olisivat hieman erimittaiset. Seisaaltaan tehtynä tätä ei niin helposti huomaan koska kädet eivät ole mihinkään tuettuina niin ero sitten tasoittuu. Minulle on sanottu että tämä voi johtua jostain jännityksestä jossain puolella kehoani. Kyse ei ole liian isoilla painoilla tehdystä liikkeestä, sillä "ilmiö" on huomattavissa myös pelkälä tangolla tehtäessä. Taljoissa tätä ei myöskään huomaa, ei myöskään scottina. (salilta löytyy hieman kulmatankoa mukaileva tanko taljaan, toimii hyvin scottissa)

Ite suosin kyllä hammerii, eli suosittelen ottaa mukaan. Forkkuihin ottaa tosiaan ihan kivasti. No ei se niin tarkkaa oo miten sitä teet, haet vaan ittelles sopivan tekniikan.

proletaari sanoi:
Ja sitten vielä että mitä muita hyviä liikkeitä hanskoille löytyy? Siis millä olette itse saaneet tulosta aikaan?
Kokeilepa scott-penkkiä käsipainolla :thumbs:

J-2 sanoi:
Kokeilepa scott-penkkiä käsipainolla :thumbs:

Tämä on todella loistava liike, itse saanut tällä liikkeellä parhaiten sarjapainoja nostettua.

Muut liikkeet joita suosin hauistreenissä on hauis alataljasta seisten, scott tangolla ja käsipainoilla ja hauis istuen tai seisten käsipainoilla. Tavallista tankokääntöä seisten en juurikaan tee, ei tunnu hyvältä minulla.

Kannattaisiko tämä scotti käsipainoilla tehdä molemmilla käsillä yhtä aikaa vaiko vuorokäsin? Alkoi tämäkin nyt vaihtelun vuoksi kiinnostamaan ja varsinkin sen takia kun en tosiaan ole sitä tangolla voinut tehdä.

proletaari sanoi:
Kannattaisiko tämä scotti käsipainoilla tehdä molemmilla käsillä yhtä aikaa vaiko vuorokäsin? Alkoi tämäkin nyt vaihtelun vuoksi kiinnostamaan ja varsinkin sen takia kun en tosiaan ole sitä tangolla voinut tehdä.

Vuorokäsin ehdottomasti. Ja tätäkin voi tehdä hammerina, kun siitäkin puhetta oli.

Timba79 sanoi:
Tämä on todella loistava liike, itse saanut tällä liikkeellä parhaiten sarjapainoja nostettua.

Muut liikkeet joita suosin hauistreenissä on hauis alataljasta seisten, scott tangolla ja käsipainoilla ja hauis istuen tai seisten käsipainoilla. Tavallista tankokääntöä seisten en juurikaan tee, ei tunnu hyvältä minulla.

Perinteinen hauiskääntö pitkällä suoralla tangolla on taas mulla se ykkösliike. Jotenkin ainoa hauisliike, jossa pääsee oikein "runttaamaan" ilman, että tuntuma siirtyy pois hauiksesta.

Toisaalta hauikseen on niin helppo saada tuntumaa, että taitaa olla melko sama millä liikkeellä hauista reenaa. Kääntö kuin kääntö, oli se sitten yhden tai kahden käden, saa hauiksen tuleen, kunhan pitää kyynärpään/-päät paikoillaan ja keskivartalon liikkumattomana. IMO.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
mokoma sanoi:
Loppuun asti.

Eikös se vaikuta johonki eri lihakseen tuon 90 asteen jälkeen? Eli oliko alku osa rasitusta siihen hauiksen alla olevaan lihakseen ja loppu osa ranteesee vai toisinpäin? NÄin olen jostain muistaakseni lukenut. Tais olla Ove Rytterin tehokas kehonrakennus kirjasta.

Tuollainen heijaaminen ei mielestäni riko liikettä. Itseasiassa oma suoritukseni näyttää (kait) hyvin samanlaiselta. Pääasia, ettei tuossa liikkeessä ylävartalo liiku eteen-taakse kovin paljoa. Sivuttain voi imo vähän joustaa.

Hämmer sanoi:
Tuollainen heijaaminen ei mielestäni riko liikettä. Itseasiassa oma suoritukseni näyttää (kait) hyvin samanlaiselta. Pääasia, ettei tuossa liikkeessä ylävartalo liiku eteen-taakse kovin paljoa. Sivuttain voi imo vähän joustaa.

Juuri näin. Vartalo on oltava mukana siinä kierrossa jos vuorotahtiin tekee.

proletaari sanoi:
Ja sitten vielä että mitä muita hyviä liikkeitä hanskoille löytyy? Siis millä olette itse saaneet tulosta aikaan? Itselläni ollut habatreenissä mukana:
- alatalja seisten
- alatalja makuultaan
- hauikset kulmatangolla (seisten)
- scott alataljalla

Taljoja olen itse suosinut koska tuntuvat sopivan minulle parhaiten. Nyt ajattelin hieman vaihtelua tehdä ja ottaa vaikka tuon hammerin mukaan.

Alatalja maaten?

Mun mielestäni kannattaa karsia ainakin kaksi liikettä noista pois. Neljä liikettä hauiksille on liikaa, varsinkin jos siihen ottaa vielä hammerin lisäksi.

-scott alataljalla
-hauiskääntö vuorotahtiin
-hammer

...siis minun mielipiteeni asiasta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom