Hammaslääkäri kädettänyt koko homman?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja reebus
  • Aloitettu Aloitettu
vsq sanoi:
(Tästä kaikki alkoi.)

Hampaassani oli siis syvä reikä, joten siihen laitettiin lääkepaikka. Lääkepaikan annettiin vaikuttaa parin kuukauden ajan, jonka jälkeen hambilääkäri tarkisti pinnallisesti hampaan, sanoi pohjan kovettuneen ja laittoi kunnollisen paikan päälle. Juurihoidolta siis vältyin - ainakin silloin. Tuosta operaatiosta on nyt 5 viikkoa, ja hammas on edelleenkin schebenä. Hammasta ei särje, mutta sillä ei pysty kunnolla pureskelemaan (oikea puoli tuntuu heikompana) ja kaikki kylmä/kuuma sattuu.

Voiko paikan kovettuminen kestää näin järjettömän kauan vai onko lääkäri ryssinyt koko homman oikein huolella? Hambitäti (epävarma, nuori nainen) sanoi reilu kuukausi sitten, paikkauksen päätteeksi, että jos hammas alkaa tuntua/särkeä, niin sitten pitää käydä uudelleen vastaanotolla. Entä jos hammas on tuntunut samalta koko 5 viikon ajan? :wall: Kellään vastaavanlaisia kokemuksia?

Omat kokemukset ihan tuoreeltaan.
Syvä reikä johon kävi kylmä. Lääkärille ja paikkaus. Ei hyvä. Hammasta alkoi jomottaa kun tuli kylmästä ulkoilmasta sisälle. Ajanvaraus hammaslääkärin kipupäivystykseen. Juurihoito ja lääkepaikka (siis hoitava paikka). Ei hyvä, meni huonompaan suuntaan. Uusi aika kipupäivystykseen. No siellä vaihdettiin lääkepaikka erilaiseksi ja vot. Hammas tuli kuntoon. Nyt enää juuren täyttö ja paikkaus edessä.

Kipu oli välillä sitä luokkaa, että särkylääkkeet piti liottaa veteen että imeytyis nopeammin.

Eli hophop hammaslääkäriin. Kyllä siellä keinot keksitään miten kivusta pääsee eroon.

-humanteri-

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ei nyt ihan suoraan liity asiaan, mutta nuoremmille tiedoksi, että hampaat kannattaa käydä kerran vuodessa näyttämässä siellä hammaslääkärissä. Itse en käynyt 5 vuoteen ja sitten alkoi kivut. Juurihoitoa tarvittiin ja se maksoi kaikkine käynteineen, röntgenkuvineen, tarkastuksineen yms. 500€ :itku:

Olisin tuon maksun välttänyt, jos olisin käynyt hoitamassa reiän alut aikaisemmin murto-osalla hinnasta...

Dreamer sanoi:
Olisin tuon maksun välttänyt, jos olisin käynyt hoitamassa reiän alut aikaisemmin murto-osalla hinnasta...

Ja varsinkin hampaat kannattaa pitää kondiksessa silloin kun se on halpaa, eli armeijassa ym.

Nimim. useampi satanen kannettu rahaa hampulekurille. :curs:

Tällä hetkellä on toinen lääkepaikka ja juurihelvetti tehdään kuukauden kuluttua. Mikään kipu ei ärsytä niin kuin hammaskipu. Olen muutamaan otteeseen ollut valmis käymään autotallissa ja soveltamaan "tee se itse tongeilla"-tekniikkaa, mutta järki on jotenkin vienyt voiton. Buranaa on mennyt kilokaupalla, mutta nyt selviää. Kunhan lääkepaikan power kestäisi tuonne juurihoitoon...muuten voi olla, että joutuu meneen vittuileen jollekkin isommalle.

Dreamer sanoi:
nuoremmille tiedoksi, että hampaat kannattaa käydä kerran vuodessa näyttämässä siellä hammaslääkärissä

Ilman muuta koska esimerkiksi joillakin on sellaiset ientaskut ettei hammaskivi lähde millään kotikonsteilla - itsellä pitää raapia hammaskivi pois kerran vuodessa hammaslääkärillä vaikka puhdistan hammasvälit joka päivä.

:david:

P.S. Ja tuo hammaskivi altistaa kaikenlaisille hampaiden juurien vaurioille eli on todella tärkeä kuvio.

Täällä kun hampaista puhutaan, niin voisinkin esittää oman kysymykseni. Eli onko muilla tämmöistä purentavikaa, että etuhampaat ei mene limittäin, vaan etuhampaiden kärjen menevät suoraan yhteen kun hampaat puree yhteen? Mulla on purentavikaa ollut lapsesta asti ja vaikka minkälaisia kojeita on hampaissa pidetty/testattu. Nyt ei ole pariin vuoteen ollut mitään, mutta kun kävin haamaslääkäritarkastuksessa, sanoi että pitää laittaa tuonne ylähampaisiin semmonen yöllä pidettävä purentakisko. Muuten kuulema alaetuhampaat kuluu liian äkkiä. Vituttaa tämmönen homma ja kun tähän ei ite voi vaikuttaa mitenkään! Mitä pahaa mä oon tehny että mun hampaat on ihan päin persettä. Niin ja semmonen kisko maksaa 700-800 euroa hammaslääkärin mukaan, että sama laittaa se nyt kun en vielä ole 18 täyttänyt. Mitenkäs muuten sen jälkeen, kun täysi-ikäinen olen, pitääkö sillon aina maksaa kaikki hammaslääkärikulut itse vai saako esim. armeijassa/yliopistoissa ilmaista hammashoitoa? Perhana joskus tuntuu että helpoimmalla pääsis ku laittais tekarit..

andor sanoi:
Mitenkäs muuten sen jälkeen, kun täysi-ikäinen olen, pitääkö sillon aina maksaa kaikki hammaslääkärikulut itse vai saako esim. armeijassa/yliopistoissa ilmaista hammashoitoa? Perhana joskus tuntuu että helpoimmalla pääsis ku laittais tekarit..

En oo ihan satavarma, mut eikös armeijassa ole hammashoito ilmaista? Ja normaalioperaatioissa Kelalta saa ainakin jotain takaisin, siis intin ulkopuolella.

vsq sanoi:
En oo ihan satavarma, mut eikös armeijassa ole hammashoito ilmaista?
on ilmaista ja meillä oli ainakin ihan kunnon hammaslääkärit eikä mitään puoskareita joilla peloiteltiin. Mä kävin paniikissa poistattamassa viisaudenhampaat kunnallisella ennen inttiin menoa, joduin siitä jonkin verran maksamaan ja intissä olis päässy ilmaiseksi ja mahdollisesti vielä kotihoitoa päälle :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom